Kulturalny silnik do mk2
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Kulturalny silnik do mk2
siemanko, witam, cześć
w swoim mk2 (GT Special) posiadam obecnie silnik 1.8 90KM z instalacją gazową który ma już nalatane ponad 300k, chyba powoli trzeba zastanowić się nad swapem ponieważ obecne serce golfa jest już na wykończeniu..
Więc szukam nowego silnika, takiego pod który nie trzeba będzie rozbebeszać pół samochodu, w miarę dynamicznego (nie chodzi mi tu o moc jaką można uzyskać po swapie na vr6 ) no i rzecz jasna mało awaryjnego i *#cenzura#* się dużą żywotnością dodam że nigdy swapa nie robiłem stąd nie wiem czy powinienem podać coś jeszcze, cały czas rozwijam swoją wiedzę w tym temacie, i dlatego proszę Was byście doradzili które silniki ew. brać pod uwagę
w swoim mk2 (GT Special) posiadam obecnie silnik 1.8 90KM z instalacją gazową który ma już nalatane ponad 300k, chyba powoli trzeba zastanowić się nad swapem ponieważ obecne serce golfa jest już na wykończeniu..
Więc szukam nowego silnika, takiego pod który nie trzeba będzie rozbebeszać pół samochodu, w miarę dynamicznego (nie chodzi mi tu o moc jaką można uzyskać po swapie na vr6 ) no i rzecz jasna mało awaryjnego i *#cenzura#* się dużą żywotnością dodam że nigdy swapa nie robiłem stąd nie wiem czy powinienem podać coś jeszcze, cały czas rozwijam swoją wiedzę w tym temacie, i dlatego proszę Was byście doradzili które silniki ew. brać pod uwagę
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Kulturalny silnik do mk2
ABF, mało roboty, szybki i tani swap, z mocy będziesz zadowolony. Silnik jeśli kupisz niezakatowany to będzie jeździł długo bez awarii.
Nie mniej jednak weź pod uwagę, że ten silnik fabrycznie w mk2 nie występował, więc pewnie rzeczy będą wymagały Twojej inwencji twórczej.
Generalnie swap rozgryziony od lewa do prawa, więc jak tylko nie boisz się mechaniki to dasz sobie radę.
Nie mniej jednak weź pod uwagę, że ten silnik fabrycznie w mk2 nie występował, więc pewnie rzeczy będą wymagały Twojej inwencji twórczej.
Generalnie swap rozgryziony od lewa do prawa, więc jak tylko nie boisz się mechaniki to dasz sobie radę.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Kulturalny silnik do mk2
rysiektr, dzięki za radę, faktycznie ABF będzie najlepszym wyborem, piszesz że jeśli nie boję się mechaniki to jakoś dam radę, owszem nie boję ale chcieć to jedno, móc to drugie, ten golfik to moje pierwsze autko i pierwsza prawdziwa styczność z mechaniką, bo tvn turbo i motokiller niestety nic nie nauczy największa samodzielna naprawa jaką wykonałem to wymiana przewodów hamulcowych, podejrzewam że niedalbym rady ze swapem poza tym nie mam do tego warunków.. Dlatego moje pytanie brzmi: ile wyniesie koszt robocizny zrobienia takiego swapa po zgromadzeniu całego potrzebnego osprzetu
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Kulturalny silnik do mk2
Koszt robocizny zależy od "mechanika", będą tacy co zrobią Ci to za 500 a będą i tacy co za 1500. Tak czy siak, jeśli chcesz swapować nie ważne na co to musisz liczyć się z wydatkiem.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Kulturalny silnik do mk2
rysiektr, dziękować, teraz tylko znaleźć mechanika który ogarnia temat i nic nie spartoli..
Kulturalny silnik do mk2
Prawda jest taka, że ciężko znaleźć niezajeżdżonego abf'a i najlepiej przy takim swapie planować remont przynajmniej góry od razu. Z mojej strony polece ci 2E, prosty swap, dużo tańszy i te silniki można znaleźć w lepszym stanie, bo np dużo ich było w passatach b3 a tam nikt tym nie zapierdzielał na remizy Żeby było jasne, abf jest pod prawie każdym kątem lepszy niż 2e, ale to zależy czego oczekujesz.
Golf -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=578468" onclick="window.open(this.href);return false;
Kulturalny silnik do mk2
wojtek646, oczekuję przede wszystkim niskiej awaryjności i spalania na rozsądnym poziomie, miło by było również gdyby dało się trochę bujnąć golfa bo czasem lubię depnąć, aczkolwiek obecnie mam RP i brakuje mi tylko trochę mocy do zadowolenia widzę że sam zrobiłeś swapa na 2E, czy w razie problemów mogę liczyć na pomoc z Twojej strony?
Kulturalny silnik do mk2
300 kkm i na wykończeniu? To nie jest forum opla tylko golfa dodaj jeszcze z 200 kkm to bedziesz mogl tak pisac. ale wracajac do temat to tak jak poprzednicy pisali abf,lub... tdi i będzie PAn zadowolony
Kulturalny silnik do mk2
wiesz, jeśli silnik był źle eksploatowany to i 150 tys może zakończyć jego żywot.. ostatnio mam z nim co chwile jakieś problemy.. Swap będzie najlepszym rozwiązaniem bo mocy też by się ciut więcej przydało
z tego co się póki co orientuję to wystarczy że kupię 2E, skrzynia zostaje z RP, sprzęgło rozumiem musi być z 2E? pompę paliwa wstawiam 3 barową no i jakieś lepsze heble i to wszystko, podłączam silnik i będzie działać tak? , a jak wygląda np. sprawa z altkiem? może zostać z rp czy musi być inny?
z tego co się póki co orientuję to wystarczy że kupię 2E, skrzynia zostaje z RP, sprzęgło rozumiem musi być z 2E? pompę paliwa wstawiam 3 barową no i jakieś lepsze heble i to wszystko, podłączam silnik i będzie działać tak? , a jak wygląda np. sprawa z altkiem? może zostać z rp czy musi być inny?
Kulturalny silnik do mk2
Jak coś pomogę, pisz PW
Sprzęgło razem z zamachem podejdzie z RP, najlepiej żeby tarcza miała 210mm (niektóre RP miały), Co do osprzętu to masz dwie opcje: montujesz wszystko na pasku wielorowkowym tak jak np passat b3, lub przekładasz wszystko z RP (pasuje) i montujesz na klinowym (niektóre 2e były na klinowym, to chyba od rocznika zależało). Blok silnika 2e jest przynajmniej z zewnątrz prawie taki sam jak rp, więc przekręcisz wszystko.
Sprzęgło razem z zamachem podejdzie z RP, najlepiej żeby tarcza miała 210mm (niektóre RP miały), Co do osprzętu to masz dwie opcje: montujesz wszystko na pasku wielorowkowym tak jak np passat b3, lub przekładasz wszystko z RP (pasuje) i montujesz na klinowym (niektóre 2e były na klinowym, to chyba od rocznika zależało). Blok silnika 2e jest przynajmniej z zewnątrz prawie taki sam jak rp, więc przekręcisz wszystko.
Golf -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=578468" onclick="window.open(this.href);return false;
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Kulturalny silnik do mk2
Zamiast 2E ja bym Ci polecił nowszą - ciut może droższą konstrukcję ADY lub AGG, czyli takie nowsze 2.0 8V, + jest taki, nie masz krokowca (zaworu obejściowego biegu jałowego), oraz przepływki klapkowej - a elementy te czasami mogą przysporzyć problemów.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Kulturalny silnik do mk2
Chyba wolę jednak wybrać 2E i zrobić ten swap porządnie niż brać droższą jednostkę i potem lecieć po kosztach, mam tylko jeszcze jedno pytanie mianowicie w którym miejscu szukać oznaczenia 2e na silniku?
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Kulturalny silnik do mk2
Różnica w kosztach jest nie wielka w granicy 200-300zl, albo wcale, zależy jak szukasz, ale nie namawiam.
Oznaczenie silnika jest w 2 miejscach, na naklejce na górze pokrywy rozrządu i na bloku silnika nad podstawą filtra oleju.
Tak wygląda 2E w mk2, jakiś czas temu robiłem taki swap, sorry za jakość -robione tel.
Oznaczenie silnika jest w 2 miejscach, na naklejce na górze pokrywy rozrządu i na bloku silnika nad podstawą filtra oleju.
Tak wygląda 2E w mk2, jakiś czas temu robiłem taki swap, sorry za jakość -robione tel.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Kulturalny silnik do mk2
ABA bedzie lepszy , lepszy i wytrzymalszy.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości