Swap golf mk2 1.3 na 2.0 2e

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Menson348
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr sie 13, 2014 17:02

Swap golf mk2 1.3 na 2.0 2e

Post autor: Menson348 » sob sie 22, 2015 19:05

Witam jako że przeszukałem forum i znalazłem kilka podobnych tematów lecz mam kilka wątpliwości.
Zdecydowałem zrobić swap z 1.3 na 2.0 2e

1. czy mocowanie silnika zostaje czy trzeba przerabiać oczywiście ze zmianą poduszek
2. pół osie mam zamiar przełożyć z golfa mk3 tak samo jak bak
3. co z zegarami i skrzynka bezpieczników (golf rocznik 1988)
4.jak wygląda sprawa ze wspomaganiem wystarczy przełożyć maglownice ?
5.hamulce oczywiście większe i czy tylna belka podejdzie z mk3
6.jak z pedałami
7.czy kompletny wydech podejdzie z mk3

Z góry dziękuje za odpowiedz i jeśli temat już był to przepraszam (ja nie znalazłem tematu który mi to wszystko by wyjaśnił)



Awatar użytkownika
wojtek646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
Lokalizacja: Łódź

Swap golf mk2 1.3 na 2.0 2e

Post autor: wojtek646 » wt sie 25, 2015 14:53

ad1. co rozumiesz przez mocowanie silnika? sanki zostają, poduszki do zmiany, łapy silnika wszystkie do zmiany (nie pamiętam jak z przednią ale chyba też)
ad2. jak przełożysz półosie z mk3 to musisz też wachacze, drążki kierownicze (chyba że cały magiel)
ad3. stara instalacja, będzie dużo zabawy, moim zdaniem łatwiej znaleźć nową instalację ze skrzynką i przełożyć, zegary musisz zmienić i tak na te z 1.6/1.8, obrotomierz podłączyć osobno do wyjścia z cewki
ad4. chyba cały magiel z mk3 pasuje ale ma napewno dłuższe drążki kierownicze niż mk2
ad5. podejdzie, ale będzie szerzej
ad6 pedały zostają twoje
ad7. wydech raczej nie podejdzie bez rzeźby, ale pewnie niewielkiej


Golf -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=578468" onclick="window.open(this.href);return false;

Menson348
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr sie 13, 2014 17:02

Swap golf mk2 1.3 na 2.0 2e

Post autor: Menson348 » pt sie 28, 2015 20:43

Dzieki za odpowiedź tylko jakie te lapy da się dokupić czy trzeba samemu dorabiac



Awatar użytkownika
wojtek646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
Lokalizacja: Łódź

Swap golf mk2 1.3 na 2.0 2e

Post autor: wojtek646 » ndz sie 30, 2015 18:30

Nic nie trzeba dorabiać. Jeśli skrzynie biegów zostawiasz mk2/mk3 (na wybierak), to wszystkie łapy pasują od silników 1.6/1.8.


Golf -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=578468" onclick="window.open(this.href);return false;

Menson348
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr sie 13, 2014 17:02

Swap golf mk2 1.3 na 2.0 2e

Post autor: Menson348 » ndz sie 30, 2015 19:21

Powili zaczynam rozumieć a co do instalacji elektrycznej to chodzi o zmianę na 1 kostkę czy to więcej zabawy jest z tym ? I czy pól osie mogą zostac z wachaczami od 1.3 jak chce zrobic wspomaganie i dać maglownice z mk3? Co z dłuższymi drążkami trzeba skracać czy jest inne rozwiązanie ?



Awatar użytkownika
wojtek646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
Lokalizacja: Łódź

Swap golf mk2 1.3 na 2.0 2e

Post autor: wojtek646 » pn sie 31, 2015 10:50

Najlepiej byłoby przerzucić całą instalację z wnętrza auta na 1 wtyk razem ze skrzynką bezpieczników. Półosie z 1.3 wyrzuć, mają inną długość niż 1.6/1.8, wachacze są te same. Co do wspomagania to jak mówiłem, pewny nie jestem ale gdzieś czytałem że maglownica pasuje, ale drążki kierownicze musisz założyć od maglownicy ze wspomaganiem z mk2. Znajdź magiel pod wpomaganie z mk2 a reszta pasuje z mk3 (pompa wspomy też)


Golf -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=578468" onclick="window.open(this.href);return false;

Menson348
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr sie 13, 2014 17:02

Swap golf mk2 1.3 na 2.0 2e

Post autor: Menson348 » pn sie 31, 2015 22:07

a jak wygląda sprawa z hamulcami ? Gdybym chciał zrobić tak jak ty masz ?



Awatar użytkownika
wojtek646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
Lokalizacja: Łódź

Swap golf mk2 1.3 na 2.0 2e

Post autor: wojtek646 » wt wrz 01, 2015 12:36

Ja mam cały zestaw na przód z mk3 tdi (jest taki sam jak mk2 gti), czyli zwrotnica, jarzmo, zacisk i tarcza 256mm (dużo łatwiej dostępny i w lepszych pięniądzach). Rozumiem że jako dawce 2e masz mk3, tam pewien nie jestem ale chyba jest już 5 śrub w tym silniku? W razie czego cały przód pasuje też od passata b3 z 2E bo tam też było 4x100.

Tył narazie seria bębny, ale wpadnie albo cała belka z passata b3, albo same czopy, jarzma i tarcze, ale napewno z zaciskami mk4.


Golf -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=578468" onclick="window.open(this.href);return false;

Menson348
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr sie 13, 2014 17:02

Swap golf mk2 1.3 na 2.0 2e

Post autor: Menson348 » wt wrz 01, 2015 19:30

nie mam dawcy mk3 po prostu w mojej okolicy jest większa dostępność części mk3. Zależało bymi na rozstawie na 4 śruby i pytam jak by to zrobic żęby ładne pasowało do pół osiek z mk2 1.3 i powiększyć tarcze z klockami. A żeby założyć na tył hamulce tarczowe trzeba całą belkę zmieniać ?
Dodatkowo chciałem zapytać jak tam ze spalaniem wygląda i czy masz założony gaz ?



Awatar użytkownika
wojtek646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
Lokalizacja: Łódź

Swap golf mk2 1.3 na 2.0 2e

Post autor: wojtek646 » czw wrz 03, 2015 17:42

Pisałem ci, półośki z 1.3 nie pasują (ta długa jest za cienka i może się urwać, a krótka jest za długa), musisz znaleźć półośki od 1.6/1.8. Na tył nie trzeba belki wymieniać, bo czopy pod tarcze pasują, potrzebujesz czopów, jarzm, zacisków i tarcz, jest o tym osobny temat na forum.
Mam lpg I gen, ale ja specjalnie na spalanie nie patrze, i wychodzi mi między 12-15litrów ale zdecydowanie da się zrobić żeby palił mniej, pierwsze spalanie wyszło mi 11litrów


Golf -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=578468" onclick="window.open(this.href);return false;

Menson348
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr sie 13, 2014 17:02

Swap golf mk2 1.3 na 2.0 2e

Post autor: Menson348 » czw wrz 03, 2015 21:27

a jaka cena za założenie gazu jesli można wiedzieć ?



Awatar użytkownika
wojtek646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
Lokalizacja: Łódź

Swap golf mk2 1.3 na 2.0 2e

Post autor: wojtek646 » pt wrz 04, 2015 14:50

Instalacje 1 generacji to można samemu założyć :) Kilka stówek pewnie.


Golf -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=578468" onclick="window.open(this.href);return false;

dziobak66
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt mar 02, 2012 16:44

Swap golf mk2 1.3 na 2.0 2e

Post autor: dziobak66 » sob wrz 05, 2015 16:48

Mi na blosie w trybie mieszanym pali 8 litrów lpg, benzyny nie wiem ile pali bo nie mam instalacji :)



Awatar użytkownika
wojtek646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
Lokalizacja: Łódź

Swap golf mk2 1.3 na 2.0 2e

Post autor: wojtek646 » sob wrz 05, 2015 21:34

benzyna bez wpiętej sondy wychodziła mi ok 10-11litrów, więc średnio ekonomicznie :) o blosie myślałem ale nie mam na niego miejsca pod maską, chyba że bym stożek założył ale to nie to samo, wolę puszkę


Golf -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=578468" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości