zakres maksymalnego momentu obrotowego a wałek rozrządu

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Andi
Byle do przodu
Byle do przodu
Posty: 502
Rejestracja: pt maja 08, 2009 21:36
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

zakres maksymalnego momentu obrotowego a wałek rozrządu

Post autor: Andi » pt gru 19, 2014 18:15

Witam. Mam takie pytanie. Na ile wałek rozrządu wpływa na dostępność maksymalnego momentu obrotowego przy danych obrotach, czy tylko dół silnika o tym decyduje??

Żeby rozwinąć moje pytanie :
Mam silnik AEE - wd danych mam max moment obr 135Nm przy 2800-3500 obr/min (w tym przedziale mam max moment obr. liniowo lecący).
wałek jest taki: ssący 203*/wydech 205*/ wznios 9,5

mogę w sliniku zastosować 2 wałki z dwóch innych silników i przyniosą odczuwalny rezultat poprawy osiągów (wiem że na pewno da się je zastosować )

1) ssący 211*/ wydech 215*/ wznios 9,6 - silnik z którego jest ten walek ma 126Nm przy 3500 obr/min
2) ssący 219*/ wydech 219*/ wznios 9,6 - silnik z którego jest ten wałek ma 99Nm przy 3600 obr/min.

Jak widać oba wałki są ostrzejsze od mojego, natomiast silniki z których są te wałki mają słabsze momenty i na dodatek dostępne przy wyższych obrotach.

Pytanie zasadnicze, jedni twierdzą ze wałek nr 1 jest zorientowany na moment obrotowy i jest dostępny przy niższych obrotach, natomiast wałek nr 2 dopiero daje odczuwalny efekt przy wyższych obrotach

Druga szkoła twierdzi że wałek nr 2 w moim silniku po przekroczeniu 2500 obr/min zacznie ciągnąć i dawać kopa.

Dlatego jak się ma wałek obrotowy do momentu uzyskiwanego przez silnik. Czy ostrzejszy wałek spowoduje przesunięcie zakresu momentu obrotowego w górę??


Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości