Chcę zrobić swap w passacie B2 kombi na 2.5TDi R5 (AEL) 140KM plus skrzynia 6 speed pochodząca z audi A6 C4 kombi. Od razu mówię że wiem co robię i nie jest to jakiś przyszły "spartaczony" mod z mojej strony.
A więc:
Półosie przespawanie ich nie ma problemu, zaznaczam że nawet gdyby trzeba było ciąć spawać/zgrzewać zgrzewarką karoserie to dla mnie też nie problem>
*** do "wszechwiedzących" krytyków"... darujcie sobie i nie ośmieszajcie się***
Post skierowany tylko do fachowców znających sie na rzeczy.
i tu moje pytania:
1. Jaki jest maksymalny dopuszczalny nacisk na przednią oś?? ciężko znaleźć szczegółowe dane tego modelu.
Czy przednie kielichy wytrzymają taki nacisk (biorąc pod uwagę zwiększone obciążenia na wybojach) dodam że passat ma w bardzo dobrym stanie zachowane kieliszki. W planie auto będzie podwyższone ( zamierzam założyć koła o średnicy zewnętrznej większej o ok 5-12cm dlatego że masa audi z takim silnikiem w wersji avant waży ok 1600kg a passat będzie ważył mniej więcej 1150kg - to dlatego aby uzyskać np: 1400/1500obr/min przy prędkości 100km/h) a na super przyspieszeniu mi aż tak nie zależy, od tego mam CRX'a. Twardość i skok amortyzatorów dobiorę do masy auta tak aby był proporcjonalny do masy audi.
1.1 Jeśli było by podejrzenie że kielich mogą być nadwyrężane czy dobrze będzie je wzmocnić? ( to już była by działka dla fachowca który takie rzeczy już robił) dodam że koszty mnie nie interesują.
2. Co proponujecie w związku z wahaczami? -wymiana? jak tak to jakie proponujecie? -wzmocnić je przyspawując wzmocnienia? (dodam że profesjonalnie tak aby na badaniu technicznym diagnosta nawet nie zauważył. czy może zaadoptować wahacze z innego mocniejszego modelu? oczywiście przy zachowaniu geometrii -może macie inne propozycje?
*** zależy mi od Was na fachowych przemyślanych poradach i wysokim poziomie debaty ***
Zaznaczam jeszcze raz to nie będzie fuszerka, rozrysowałem już rysunki techniczne wszystko pomierzone lecz przed przystąpieniem do modyfikacji chce mieć wszystko "czarne na białym" aby w trakcie swap'a nie okazało się że jest jakiś "twardy orzech do zgryzienia" i pauzować pracę bo tego nie lubię.
*dzięki bardzo za teksty typu "to sie nie opłaca" albo "wsadź 1.9tdi 130KM + czip" nie lubię wysilonych silników.
Z góry dzięki za użyczenie jakże cennych informacji i sugestii. Pozdrawiam.
Passat B2 kombi swap na 2.5TDi R5 (AEL) +manual 6
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: wt lut 04, 2014 21:01
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Passat B2 kombi swap na 2.5TDi R5 (AEL) +manual 6
Moim zdaniem pytasz o całkowicie nieistotne (z punktu widzenia całego swapa) kwestie i gwarantuję Ci, że nie to powinno byc twoim najwiekszym problemem obecnie. Pauzować w projekcie będziesz na pewno, ale nie przez to o co pytasz.
1. Dopuszczalny nacisk na przednia oś nie będzie dla Ciebie stanowic problemu. Seryjnie tam szedł silnik 5 cylindrowy ze skrzynią 4x4 więc +-35 kilogramów jakie będziesz potrzebowac na cooler, turbinę i trochę dolotu nie będzie miało tutaj żadnego znaczenia
1.1 Kielichom nic sie nie stanie i spokojnie podołają o ile nie są skorodowane. Do takich aut ludzie wstawiali V8 i nic się złego nie działo więc zapomnij o temacie.
2. Na jakiego grzyba chcesz wymieniac wahacze ? W czym Ci przeszkadzają? Auto będzie miało mase niemal taką samą jak w serii z silnikiem R5 więc w czym problem? Zostaw seryjne takie jak były i nie kombinuj bo jeszcze cos napsujesz. Na pewno dadzą radę.
Nie wiem ile swapów w zyciu zrobiłeś ale przy takich modach zasada "nie tykaj tego czego nie musisz" zawsze procentuje.
1. Dopuszczalny nacisk na przednia oś nie będzie dla Ciebie stanowic problemu. Seryjnie tam szedł silnik 5 cylindrowy ze skrzynią 4x4 więc +-35 kilogramów jakie będziesz potrzebowac na cooler, turbinę i trochę dolotu nie będzie miało tutaj żadnego znaczenia
1.1 Kielichom nic sie nie stanie i spokojnie podołają o ile nie są skorodowane. Do takich aut ludzie wstawiali V8 i nic się złego nie działo więc zapomnij o temacie.
2. Na jakiego grzyba chcesz wymieniac wahacze ? W czym Ci przeszkadzają? Auto będzie miało mase niemal taką samą jak w serii z silnikiem R5 więc w czym problem? Zostaw seryjne takie jak były i nie kombinuj bo jeszcze cos napsujesz. Na pewno dadzą radę.
Nie wiem ile swapów w zyciu zrobiłeś ale przy takich modach zasada "nie tykaj tego czego nie musisz" zawsze procentuje.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Passat B2 kombi swap na 2.5TDi R5 (AEL) +manual 6
LiczbaCetanowa pisze:*** do "wszechwiedzących" krytyków"... darujcie sobie i nie ośmieszajcie się***
Nie wiem, czy w ogóle na czymś ci zależy, bo pierwszy cytat raczej wyklucza debatę. Ja powiem jedno. Passat B2 to już klasyk z możliwością rejestrowania na zabytek, a ty chcesz ciężką pracą i ciężkimi pieniędzmi zrobić z niego kundla. Znam masę ludzi, którzy są w stanie dać praktycznie każde pieniądze za klasyka zgodnego z VIN i zachowanego w oryginalnym stanie. Jeśli więc masz zamiar doprowadzić swój projekt do końca, to wykorzystaj już skundloną bazę, bo z kiszonego ogórka już się nie da zrobić świeżego...LiczbaCetanowa pisze:*** zależy mi od Was na fachowych przemyślanych poradach i wysokim poziomie debaty ***
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
- tomogolf2
- Forum Master
- Posty: 1172
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
Passat B2 kombi swap na 2.5TDi R5 (AEL) +manual 6
znajmony ma w B2 silnik 2.2t 20v ok 300km z napedem na 4 kola jedyne co zmienial to sprezyny na twardzsze bo tylne polosie sie ukrecaly po kilku gwaltownych startach z 4 kapci.
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Passat B2 kombi swap na 2.5TDi R5 (AEL) +manual 6
macie moze film jak ten b2 jezdzi? Bo sam chce dla siebie takie cos zrobic.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości