LPG nie sekwencja i sprężarka.

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Buchaj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt mar 01, 2011 19:08

LPG nie sekwencja i sprężarka.

Post autor: Buchaj » pn gru 09, 2013 19:56

Witajcie.
Opiszę swojego pierwszego mk 2 1,8rp + turbo a następnie zadam pytanie. :bajer:

Był to projekt robiony na szybko bardzooo budżetowo. :los2:
Silnik nie odprężony, przerobiony kolektor, turbo od skody octavii I 1,9tdi.
Intercooler od transita. Chiński bloow, czerwone sprężyny seryjne amortyzatory i pusto w środku.
Jeden kubeł bimarco i pasy schroth 3 punktowe bez napinacza na sztywno.
I w zasadnie tyle. Hamulce seria, opony ze złomu za mała chłodnica wody, którą prawie całkowicie zasłonił intercooler. Filtr stożkowy wiecznie suchy.
Ale to się toczyło. Nie miał baku tylko butle z LPG.
Nawet z dmuchniętą uszczelką objeżdżał V-tecki.
Żył tak u mnie 3 miesiące potem go sprzedałem i po miesiącu padła przepustnica :bigok: potem skrzynia :ass: :jaja: a na końcu silnik się zatarł... Musiało tak być. :hehe:

Ale w czym rzecz. Przechodzę do sedna.
Instalacja LPG II generacji reduktor i wąż do filtra powietrza bez silnika krokowego.
U mnie lpg nie leciał do filtra bo przez ciśnienie z turbo 0,7bar nie dochodził gaz do silnika.
Więc gaz podłączyliśmy UWAGA przed turbiną!
Tzn sprężarka zasysała mieszankę powietrze-lpg i wdmuchiwała ją na cylindry.
Na początku bałem się to odpalać i jeździć ale sumasumarum działało.
Teraz mam podobny projekt z tym, że bardziej powiedzmy dopracowany na kompresorze m45.

I mam podobne obawy. Czy podłączać w ten sposób LPG czy robić sekwencję. Kompresor jest mechaniczny ma dwa wirniki i niech tam nie daj Boże pojawi się iskra...
Co myślicie??? (wiem, że głupie ale może z pośród postów wyrażających obrzydzenie moim projektem i wytykających mi brak rozumu znajdzie się chociaż kilka merytorycznych odpowiedzi ) :okej:



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

LPG nie sekwencja i sprężarka.

Post autor: bugalon » wt gru 10, 2013 16:30

Pytanie z cyklu czy lepiej siedziec na bombie nie znając daty jej wybuchu czy dolozyc pare zloty i zapomniec o takim stresie :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

LPG nie sekwencja i sprężarka.

Post autor: toffic » śr gru 11, 2013 16:42

Przecież są systemy mieszalnikowe pracujące pod ciśnieniem wyższym niż atmosferyczne, po co chcesz odkrywać Amerykę po raz drugi płynąć przez Pacyfik??



Awatar użytkownika
Buchaj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt mar 01, 2011 19:08

LPG nie sekwencja i sprężarka.

Post autor: Buchaj » czw gru 12, 2013 18:24

Rzeczywiście. Przyznam się nie miałem pojęcia.
Ale teraz pytanie:
Czy wystarczy zmienić reduktor i mikser czy całą instalacje muszę przerabiać?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

LPG nie sekwencja i sprężarka.

Post autor: toffic » czw gru 12, 2013 18:48

reduktor, mikser, dolot LPG z butli odpowiednią średnicą rurki (nie fi 6mm :rotfl: )



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

LPG nie sekwencja i sprężarka.

Post autor: Shmatan » pt gru 13, 2013 18:07

Buchaj pisze:Więc gaz podłączyliśmy UWAGA przed turbiną!
Z tego co mi wiadomo, projekty TDI LPG też tak mają i jeżdżą



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

LPG nie sekwencja i sprężarka.

Post autor: bugalon » pt gru 13, 2013 21:04

Tylko ze w TDI gaz nie ulegnie samozaplonowi bo nie ma iskry a w benzyniaku to jednak jest troche inaczej :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

LPG nie sekwencja i sprężarka.

Post autor: Shmatan » ndz gru 15, 2013 08:57

bugalon, rozwiń proszę. Samozapłon występuje w wypadku ropy w silnikach wysokoprężnych, a iskra w benzyniaku występuje dopiero w komorze spalania więc niezależnie od tego gdzie podasz gaz, on w komorze spalania i tak się musi znaleźć.



Awatar użytkownika
Buchaj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt mar 01, 2011 19:08

LPG nie sekwencja i sprężarka.

Post autor: Buchaj » ndz gru 15, 2013 15:27

Zgadza się turbo spręża gaz z powietrzem i pcha na cylindry.
Ale w kompresorze są dwa wirniki i jeśli coś w nie wpadnie albo kompresor ulegnie uszkodzeniu i te wirniki spotkają się przy tak dużej prędkości obrotowej.
To wówczas zapali się gaz w kompresorze, dojdzie do reduktora, który najprawdopodobniej rozerwie. I w sumie więcej nic nie powinno się stać, ale degradacja komory silnika i wszystkich podzespołów będzie nieopłacalna w naprawie... :kac:

Zwłaszcza, że reduktor do turbo to koszt 450 zł (lavato), nie mogę znaleźć brc...
Rurka miedziana butla reduktor 100 zł
Mikser 120 zł
Jeszcze by się przydał sterownik zamykający w 80% dopływ gazu przy zamkniętej przepustnicy :P



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

LPG nie sekwencja i sprężarka.

Post autor: Shmatan » ndz gru 15, 2013 16:39

Buchaj, kompresor jest za filtrem powietrza - tam w założeniu nic nie może wpaść. Co do jego samego uszkodzenia i zaiskrzenia - cóż, tak samo możemy zakładać na przednią oś "bliźniaki" bo przecież pojedyncza opona może strzelić i możemy mieć wypadek



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

LPG nie sekwencja i sprężarka.

Post autor: bugalon » ndz gru 15, 2013 20:15

Silniki benzynowe zawsze walą iskrą bo iskra potrzebna jest do zaplonu. Fazy rozrzadu w silniku tak sa dobrane zeby iskra pojawiala sie przy zamknietych zaworach ssacych. Drobna awaria ktoregos z czujnikow (czy w przypadku ukladow rozdzielaczowych palca lub kopułki) moze spowodowac ze iskra pojawi się w benzyniaku przy otwartych zaworach ssacych. Wtedy mieszanka sie zapala od komory az po zrodlo paliwa (czyli w tym przypadku az przed turbine siegnie plomien).Jeszcze ciekawsza sytuacja jest w ukladach typu wassted spark. Wtedy za uboga mieszanka ktora nie ulegnie spaleniu a zostanie w dolocie wybuchnie nie w tym suwie co trzeba (tez zapalajac mieszanke w dolocie) W dieslu taka sytuacja nigdy nie bedzie miec miejsca bo bez sprężania (czyli bez zamkniecia zaworow ssacych) nigdy nie wystapi zaplon. Dlatego wpuszczanie gazu w dieslu przed turbine nie jest az takim ryzykiem.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Buchaj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt mar 01, 2011 19:08

LPG nie sekwencja i sprężarka.

Post autor: Buchaj » ndz gru 22, 2013 17:17

OK reduktor BRC AT90E turbo jest najtańszy, Lovato Elektronik Major Turbo 100zł droższy Landi Renzo SE81 TURBO kosztuje tyle co lavato.
Przynajmniej w Tarnowie.
Mikser na przepustnice dorabiają plastikowy mają też gotowe aluMiksery.
Wyczytałem na forum audi, że seryjny tzn taki gotowy mikser w każdym aucie bardzo zwęża przepustnicę i polecają dorobić większy na wymiar.
Z tym, że gdy rozmawiałem z gaźarzami to twierdzą, że owszem za 100zł zrobią dowolny mikser ale to nie będzie działać bo ta zwężka jest celowa. Podciśnienie jakieś się robi a jak zrobią mi mikser wielkości przepustnicy to nie będzie autko zasysać gazu...

Link do tematu:
http://audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=20627



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości