planowanie glowicy w mkIII 1.8
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
planowanie glowicy w mkIII 1.8
Witam!Jestem posiadaczem mkIII 1.8 aam.Chcialbym sie spytac jak wyglada sprawa planowania glowicy, czy przeprowadza sie ja tylko w wyspecjalizowanych warsztatach (moze ktos sie orientuje jaki jest tego koszt) oraz najwazniejsze - ile nalezy splanowac aby odczuc roznice a nie obnizyc trwale wytrzymalosci silnika?Pozdrawiam!
No a gdzie chciałeś,w domu papierem ściernym?Cena w granicach 100zł.A planujesz tyle żeby była prosta Chyba że sie naczytałeś że planując głowice przybywa 20 kucy?123master pisze:Chcialbym sie spytac jak wyglada sprawa planowania glowicy, czy przeprowadza sie ja tylko w wyspecjalizowanych warsztatach
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
a myslisz ze planowanie cos ci da ??? hmmm szkoda roboty , a do planowania dolicz koszt nowej uiszczelki pod glowice bo chyba starej nie bedziesz wkladal, a jesli juz sie uparles to nie przesadz z planowaniem bo moze ci detonacyjne spalanie nawet wystapic a wtedy jednyratunek to tnakowanie wyzej oktanowej benzynki :] moje zdanie takie ze nie ma sesnu planowac glowicy, przynajmniej nie jesli jets to jedyna modyfikacja
Planowanie głowicy wg mnie ma sens wtedy gdy masz autko na gaz albo chcesz tankować paliwo o wyższej ilości oktanów (gaz ok 102 - 104 oktany), nie skraca ono wtedy żywotności silinka. Jeżli tylko planowane a paliwko kiepskie U95 to tak jak silent_rob napisł spalanie stukowe i pupa, wtedy tylko ratuje Cię cofięcie zapłou a to znacznie pogorszy osiągi a podniesie temp silnika.
Dolot odtykasz dając np. stożkowy filtr powietrza, ewentualnie wkładkę. Mniejszy opór przepływu pomaga zaopatrywać silnik w tlen. Wydech, klasyka kolektor 4w2, katalizator out, mniej rygorystyczne (czytaj przelotowe) tłumiki środkowy i końcowy. Można jeszcze pokusić się o wałek (wałki) rozrządu o ostrzejszych kształtkach i odelżenie koła zamachowego.Dziekan88 pisze:CHCIAŁEM SIE DOWIEDZIEC NACZYM TO POLEGA TE ODETKANIE WYDECHÓW I DOLOTÓW!!!
I JAKIE JESZCZE MODYFIKACJE NALEZAŁO BY WYKONAC !!!
Frakcja Proud Member
Ja wlasnie ze swojego AAM wyrzucilem katalizator. Tylni tlumik jest sportowy, wstawiony chip o sportowej charakterystyce, przyspieszony zaplon oraz wałek rozrządu od silnika 2E. Sadze,ze teraz nalezalo by sie zabrac za glowice.........moze takie planowanie daloby roznice . Jakie jest Wasze zdanie Drodzy Forumowicze? Macie jeszcze jakies pomysly na mody?Pozdrawiam
A nie lepiej wypolerować kanały wylotowe i dolotowe? Polepszysz przepływ mieszanki w cylindrach i taki mod na pewno odczujesz. A planowanie, tak jak koledzy wcześniej pisali. Dużo nie da a może zaszkodzić. Także jeśli planowanie to delikatne. A jak już będziesz zwalał głowice koniecznie polerka kanałów.123master pisze:Ja wlasnie ze swojego AAM wyrzucilem katalizator. Tylni tlumik jest sportowy, wstawiony chip o sportowej charakterystyce, przyspieszony zaplon oraz wałek rozrządu od silnika 2E. Sadze,ze teraz nalezalo by sie zabrac za glowice.........moze takie planowanie daloby roznice . Jakie jest Wasze zdanie Drodzy Forumowicze? Macie jeszcze jakies pomysly na mody?Pozdrawiam
Frakcja Proud Member
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości