przepływomierz i lambda

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

indigo1980
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt gru 07, 2004 13:31
Lokalizacja: Kraków

przepływomierz i lambda

Post autor: indigo1980 » wt cze 20, 2006 10:07

czesc,
jak w temacie - chciałbym sprawdzić czy przepływomierz i sonda lambda nie są padnięte. Przegląd w ASO VW (tam mają tester VW 1551) kosztuje 200zł :/ więc pomyślałem żeby jakoś samemu to sprawdzić (garażowi mechanicy zdaje się nie posiadają odpowiedniego interface'u) - jest to wykonalne bez sprzętu za parę tysięcy złotych?? Przynajmniej na tyle żeby dowiedzieć się czy działa poprawnie czy nie - nie muszę znać wszystkich parametrów itd.
na allegro znalazłem coś takiego:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=109279548
ale w negatywach kolesie piszą, że to totalny badziew (z drugiej strony trochę pozytywów też jest) - sam nie wiem co o tym myśleć. Jeśli z tym interfacem + laptop dam radę na 100% sam sobie wszystko posprawdzać to kupuję. Poradźcie!

ps. mam od niedawna Golfa mk3 1.8i '95 i jestem na etapie sprawdzania wszystkiego - stąd to pytanie :smoke:



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: przepływomierz i lambda

Post autor: Borys » wt cze 20, 2006 10:16

indigo1980 pisze:czesc,
jak w temacie - chciałbym sprawdzić czy przepływomierz i sonda lambda nie są padnięte. Przegląd w ASO VW (tam mają tester VW 1551) kosztuje 200zł :/ więc pomyślałem żeby jakoś samemu to sprawdzić (garażowi mechanicy zdaje się nie posiadają odpowiedniego interface'u) - jest to wykonalne bez sprzętu za parę tysięcy złotych?? Przynajmniej na tyle żeby dowiedzieć się czy działa poprawnie czy nie - nie muszę znać wszystkich parametrów itd.
na allegro znalazłem coś takiego:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=109279548
ale w negatywach kolesie piszą, że to totalny badziew (z drugiej strony trochę pozytywów też jest) - sam nie wiem co o tym myśleć. Jeśli z tym interfacem + laptop dam radę na 100% sam sobie wszystko posprawdzać to kupuję. Poradźcie!

ps. mam od niedawna Golfa mk3 1.8i '95 i jestem na etapie sprawdzania wszystkiego - stąd to pytanie :smoke:
a jaki kolego masz nr silnika?
bo 1.8 nie mialo przepływomierza nie licząc amerynańskiej wersji.
a sonde mozna se sprawdzic miernikiem,
a pod kkompa podepniesz sie w kazdym zakladzie który robi elektromechanikę


www.vrservice.pl

indigo1980
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt gru 07, 2004 13:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: indigo1980 » wt cze 20, 2006 10:48

to jest silnik: ADZ rok produkcji '95
wtrysk: Bosch Mono-Motronic

ps. jak nie ma przepływomierza to skąd elektronika wtrysku bierze dane??



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » wt cze 20, 2006 12:44

indigo1980 pisze:to jest silnik: ADZ rok produkcji '95
wtrysk: Bosch Mono-Motronic

ps. jak nie ma przepływomierza to skąd elektronika wtrysku bierze dane??
prosty układ. nie ma tam przepływomierza,

jest we wtrysku troche czuników, jak czyjnik połozenia przepustnicy czujnik temp powietrza , czujnik temp płynu, ecu na podstawie danych z tych czujników steruje praca silnika.


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » wt cze 20, 2006 13:52

Borys, a jak sprawdzic lambdę miernikiem. mam takie cudo i nie wiem czy sprawne. Lambda trzy przewodowa.


Nissan Patrol K160

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości