MK1 KR turbo

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

mk1red
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz wrz 22, 2013 11:56

MK1 KR turbo

Post autor: mk1red » ndz wrz 22, 2013 23:00

Witam jestem nowy na forum niedawno sie zarej. ale od dłuzszego czasu przegladam :) wiec czesc wszystkim.
Panowie przeczytałem wiele postow i duzo odpowiedzi na moje pytania znalazłem ale potrzebuje konkretnych wskazowek co i jak mam składac :)
posiadam golfa mk1 1.3 79 rok odbudowałem go od podstaw piaskowanie spawanie piaskowanie i nowy lakier złozyłem wszystko ale przyszła pora na nowy silnik.
Chce 16V turbo nie chce 1.8T chce miec 16V turbo nie interesuja mnie koszta :) ze 1.8t mozna taniej prosciej chce miec 16V turbo :) i tyle :) Posiadam w obecnej chwili 3kpl silniki ze skrzyniami biegow. 1xKR i 2x9a i dodatkowo blok KR :)
przyjmuje 2 opcje
1 opcja zlozyc z tych silnikow jeden konkretny i dołozyc dmuchanie czyli blok KR głowica KR i wałki musiałbym dokupic ABF czy lepiej ostre. Ile KM moge z tego wyciagnac
2 opcja pojsc na grubo :) doł KR głowice KR wałki ostre albo ABF i tutaj pojawia sie pytanie odnosnie tłokow z 9a bo wyczytalem ze mozna załozyc albo z s2 i dmuchanie.

Prosze was doswiadczonych :) o kilka rad i wskazowek co i jak ugryzc :) i jak to poskladac zeby to mialo rece i nogi :) z gory dzieki :)
a wszystko bedzie zamontowane w tej czerwonej jedynce :)Obrazek



Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3229
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

Re: Odp: MK1 KR turbo

Post autor: maj0nez » pn wrz 23, 2013 04:41

A nie fajniej zrobić coś w stylu 16V G60?


Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T + DSG
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

mk1red
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz wrz 22, 2013 11:56

MK1 KR turbo

Post autor: mk1red » pn wrz 23, 2013 08:55

tzn jak to rozumiesz ?



Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3229
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

MK1 KR turbo

Post autor: maj0nez » pn wrz 23, 2013 09:27

Taki motor montowany był w Golfie 2 Limited
Obrazek
kolega miał to w Corrado piękna sprawa.


Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T + DSG
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

mk1red
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz wrz 22, 2013 11:56

MK1 KR turbo

Post autor: mk1red » pn wrz 23, 2013 09:31

to jest g60 uturbione czu jak ?



Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3229
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

MK1 KR turbo

Post autor: maj0nez » pn wrz 23, 2013 09:42

To jest ABF z kompresorem G60 wyjściowo 215KM.


Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T + DSG
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

mk1red
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz wrz 22, 2013 11:56

MK1 KR turbo

Post autor: mk1red » pn wrz 23, 2013 10:03

hmmm mam całego kr i 2x9a mysłałem zeby na tym zbudowac a tak to musze dokupic ABF a np KR by tego nie pociagnał ?



Awatar użytkownika
maj0nez
VR6 user
VR6 user
Posty: 3229
Rejestracja: pn lis 17, 2008 10:27
Lokalizacja: LOP
Auto: Skoda Octavia 1.8T + DSG
Silnik: AUQ
Kontakt:

MK1 KR turbo

Post autor: maj0nez » pn wrz 23, 2013 10:20

Da się zrobić taki bajer i z KR tylko do jedynki tak nie pasuje za bardzo nowocześnie.
Znalazłem temat znajomego jest taki zestaw co chcesz zamontowany w golfie dwójce możesz przepatrzyć:
viewtopic.php?f=160&t=117050&hilit=mk2


Szkodnik Skoda Octavia 1 RS 1.8T + DSG
Audi S3 8L ABT
Volkswagen Golf 1980r 1.6D

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

MK1 KR turbo

Post autor: Shmatan » pn wrz 23, 2013 10:31

mk1red pisze:Chce 16V turbo nie chce 1.8T chce miec 16V turbo nie interesuja mnie koszta
Chce znać interpunkcje nauczyć się jej stosować nie chce pisać tak żeby ciężko się czytało



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

MK1 KR turbo

Post autor: RasPL » pn wrz 23, 2013 21:19

Z tego co masz niezlozysz nic w co mozna dmuchnac.
Z tego co masz skladal bym z bloku 9A tloki odprezajace korby H glowa kr
I ten silnik z foty nie jest z limited nawet nie jest podobny. Zdecydowanie odradzil bym g60 bo jego zywotnosc jest mniej niz zadna a koszta duze.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

mk1red
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz wrz 22, 2013 11:56

MK1 KR turbo

Post autor: mk1red » wt wrz 24, 2013 08:04

nom dobra skoro nie dmuchne nic to co mam zrobic zebym mogł dmuchnac? Zmierzyłem wczoraj kompresje i jest wstepnie zdrowy wiec nie zdejmuje głowicy. wkładam tak jak jest tylko ze maluje wszystko i odnawiam, a na boku juz bede sobie szykował zestaw pod turbo. Teraz mam pytanie jak podkrecic tego KR co mam ? Kolektor ssacy juz przełozyłem, kolektor wydechowy mam 4 2 1 podobno wałki mozna przełozyc ze wydechowy sie zakłada? Zamach zdjety tez chce odchudzic przy okazji :) Co jeszcze warto zrobic ?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

MK1 KR turbo

Post autor: bugalon » wt wrz 24, 2013 10:25

Słuchaj - przeczytałem ten temat i załamałem ręce. Czy Ty w ogole przeczytałeś co trzeba zrobić żeby przygotować silnik od turbo? Masz podwieszony u góry temat o tym - zacznij go czytać od końca (bo na początku jest kilka bzdur, które zresztą sam tam wypisywałem nie mając jeszcze doswiadczenia). Wiesz na co się w ogóle porywasz ? To nie są klocki lego że przykręcisz coś do silnika co się kręci i będzie działać.

Moja pierwsza rada - zacznij używać szukajki (tej na dole strony, nie tej u góry) wpisująć KR turbo, ABF turbo, 9a Turbo, 16v turbo. Czytaj - to podstawa, materiału jest w archiwum tyle że aż głowa boli, nawet koszty masz podane co do jednej części.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

mk1red
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz wrz 22, 2013 11:56

MK1 KR turbo

Post autor: mk1red » wt wrz 24, 2013 16:02

Dobra za Twoje rady dzięki nic nie pomagasz. Pytam o konkretne rzeczy a nie gdybanie jak Ty. Kto cos moze kiedyś zrobił. I moze będzie działało. Chce gotowe rozwiązania.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

MK1 KR turbo

Post autor: RasPL » wt wrz 24, 2013 16:23

To na poczatek sprzedaj kolektor wydechowy bo do turbo sie nie przyda. Dwa walki wydechowe to przy robieniu doladowanego silnika tez zbyteczne. Ori z PL tez sa spoko. Gotowe rozwiazania sa i ludzie z ich wykonywania zarabiaja pieniadze. Kolega Bugalon juz podal Ci odpowiedz. Czytaj to wszystko juz bylo jak nie na polskich to niemieckich angielskich amerykanskich i wielu dziesieciu innych stronach.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości