silnik 1,8 ...benzyna co sie da z tego wyczarowac? MK2

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pt cze 16, 2006 08:58

cosar33racer pisze: a wykres z hamowni to zamieszcze jak tylko bedzie... ale napewno 110KM sie wyciągnie z 1.8... przy małym nakładzie finansowym :pub:
czytam i czytam i wcale nie tak łątwo zrobic 110KM a tym bardzieuj 120KM z jednopunkta
miałem kieds cos takiego po kilku modach i 110KM była ale bez wałka nic wiecej.

po pierwsze w gaźnikowych i jedpopunktowych wtryskach nie polerujemykanłów w głowicy na lustro.

a o turbo t niemasz najmniejszego pojecia i przestń pisac bzdury bomieszasz tylko nieświadomym ludziom w głowach

zycze powodzenia w modach i czekamna wykres z ciekawością tych 114KM na 99+ octan boostery .

a stozek daje 1 KM :grin: w jedopunkcie i opoocz dzwieku i tego 1KM to nic nie daje a wrecz auto traci na dole, stestowane na hamowni


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
GRZANA
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5822
Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
Lokalizacja: Wawa/EOP
Kontakt:

Post autor: GRZANA » pt cze 16, 2006 09:06

Martulk@, hmmm co wyczarowac z 1.8 na gazniku zeby bylo tanio... hmm... nie znam sie ale moze tanio to sie gaz mu zalozyc :P tak na serio to watpie zeby tani uskrzydlic taki silnik i chyba najtansza opcja bedzie swapik jakis... mysle ze jak ladnie sie usmiechniesz do ktoregos pana z forum to ci to zrobi po kosztach :P

pzdr


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23

SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]

cosar33racer

Post autor: cosar33racer » pt cze 16, 2006 10:47

Borys pisze:
cosar33racer pisze: a wykres z hamowni to zamieszcze jak tylko bedzie... ale napewno 110KM sie wyciągnie z 1.8... przy małym nakładzie finansowym :pub:
czytam i czytam i wcale nie tak łątwo zrobic 110KM a tym bardzieuj 120KM z jednopunkta
miałem kieds cos takiego po kilku modach i 110KM była ale bez wałka nic wiecej.

po pierwsze w gaźnikowych i jedpopunktowych wtryskach nie polerujemykanłów w głowicy na lustro.

a o turbo t niemasz najmniejszego pojecia i przestń pisac bzdury bomieszasz tylko nieświadomym ludziom w głowach

zycze powodzenia w modach i czekamna wykres z ciekawością tych 114KM na 99+ octan boostery .

a stozek daje 1 KM :grin: w jedopunkcie i opoocz dzwieku i tego 1KM to nic nie daje a wrecz auto traci na dole, stestowane na hamowni
taki pewien jesteś ze stozek to tylko 1KM? a o turbinie to trochu niestety wiem, faktem jest ze niewszystko ale podstawowe info... na ten moment mam wykres z 98KM jak tylko zeskanuje u kumpla to wam wysle

[ Dodano: 16 Cze 2006 10:47 ]
p.s. a wałek kosztował 250zł

[ Dodano: 16 Cze 2006 10:53 ]
...z tym ze wałek jest dopiero do założenia... i są małe poprawki w układzie dolotowym(tzw. dynamiczne doładowanie - jak niewiesz to napisz opisze jak to działa)... napisałem tez ze jest nizsza glowica - co daje wiekszy stopien sprezania (jak ci wytumaczyc co to jest stopien sprezania i do czego sie przyczynia ... to napisz)



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pt cze 16, 2006 21:34

co do stozka to jestem pewien, jak pisałem testowałem na hamowni, ze stozkiem na oryginale i bez zadneg filtra, stestuj przy okazji.
Mozesz mi wsystko tłumaczyc po kolei jak dla małęgo dziecka,tylko bez sciemnania i kopiowania gotowców, jak na klasówce własnymi słowami i jak ty to rozumiesz. Bo ja sie na doładowaniu dynamicznym zupełnie nie znam, i moze cos zaaplikuje z Twoich pomysłów do siebie jak i do innych aut.

a co głowicy to zwiekszanie stopnia sprzezania w RP (1.7 mm splanowana głowica daje tyle samo co nic, oprocz tego ze wypada śmigać na Vpałer)

A co do turbo - poczytaj troche wiecej moze cos podyskutujemy kiedyś, a nie 400 zł i 30% wiecej :rotfl: bo zanajmy zakładał.

czekam niecierpliwie na wyjasnienie pojecia doładowania dynamicznego jak i innych ciekawostek bo nie wiem o co biega, mam nadzieje ze nie chodzi ci o wyprowadzenie rury przed zderzak, by pchało powietrze w dolot.

a gdyby ci limiter był za nisko e RPto mam taki sofcik który orzyca troche paliwa i odcina na 7100 rpm. Sprawdzony pisany przez GTO. to akurat daje troche wiecej niz stozek

no i mółbys pomyslec o wiekszej przepustnicy skoro masz juz te doładowanie dynamiczne np takiej.
Obrazek
zamiast takiej
Obrazek
Obrazek


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
Mrozio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pn lis 29, 2004 19:49
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Mrozio » pt cze 16, 2006 23:15

Na stozku 1KM do przodu to i tak dobrze.U mnie jest zdecydowany spadek mocy nie mowiac juz o w ogole skopanym momecie (1.6 AKS).
cosar33racer, Strumienica ? przelot ? liczyles to? na czuja to co najwyzej zmienisz pojemnosci ukladu wydechowego lub zaburzysz przeplyw spalin-nie musze chyba pisac o konsekwencjach.Lekkie kolo zamachowe mocy to raczej Ci nie doda a juz na pewno nie wykaze Ci tego hamownia ew.bedzie mniejszy moment obrotowy... ta przerobka nie wplywa na dane na papierze.
Pokaz wykres, inaczej nie uwierze w to co napisales.
cosar33racer,nie wiem jak liczysz koszta montazu turbo w aucie,ale wydaje mi sie,ze pomyliles sie w podanej przez siebie liczbie o conajmniej jedno zero na koncu-rozumiem,ze wszystko na uzywanych czesciach i z wlasnym montazem.
Borys, naprawde wie co pisze...


TKD WTF

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » sob cze 17, 2006 09:19

Mrozio pisze: Borys, naprawde wie co pisze...
Bo Borys sam przeszedł przez ten etap. krót podsumowując - szkoda było moich pieniędzy, efekt mizery kasy i czasu pracy duuzo, najlepiej było zmienic silnik na wiekszy, który w seri okazał sie lepszy mocniejszy od dłubanego RP.


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
Mrozio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pn lis 29, 2004 19:49
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Mrozio » sob cze 17, 2006 10:30

Borys pisze:
Mrozio pisze: Borys, naprawde wie co pisze...
Bo Borys sam przeszedł przez ten etap. krót podsumowując - szkoda było moich pieniędzy, efekt mizery kasy i czasu pracy duuzo, najlepiej było zmienic silnik na wiekszy, który w seri okazał sie lepszy mocniejszy od dłubanego RP.
ja jeszcze jestem na etapie dlubania ... :( uparlem sie na 1.6 i koniec-narazie moge sobie na to pozwolic :D
Posluchajcie Borysa jesli nie chcecie popelnic drogich bledow. Kto nie wierzy w jego doswiadczenie niech przesledzi posty na tym forum i vwzone oraz spojrzy na jego strone...


TKD WTF

cosar33racer

Post autor: cosar33racer » sob cze 17, 2006 16:36

Borys pisze:A co do turbo - poczytaj troche wiecej moze cos podyskutujemy kiedyś, a nie 400 zł i 30% wiecej bo zanajmy zakładał.
chodziło o to ze uzywana turbina kosztuje 400zł... a moc ktora da osiagnac z nowego turbo zalozonego w zakladzie to o 30%wiecej (ludzie wiem ze czasem cos pomine ale postarajcie sie domyslec czasem)...

dynamiczne doładowanie: chodziło oto zeby podczas jazdy powietrze wpływało w dolot... prawie tak jak napisałeś "rura... "

a głowica jednak swoje dała(moze mialem farta <??>)...

...a przepustnica galanta :)... cos o takim czyms bede myslał (dzieki za porade)...


Mrozio, nieliczyłem bo poprzedni wlascicel policzył i jak brałem tego gofra to na hamowni miał 98KM... za tydzien zakładam wałek w głowice (250zł kosztował - pisac mi czy drogo czy tanio bo niewiem czy nieprzepłaciłem)


...pozdro dla wszyskich vw1800gofer... no i dla Borysa bo jednak ma racje ze tanim kosztem sie nieztuninguje... (ja juz wlozyłem 800zł / poprzedni własciciel ciutke wiecej;) )

[ Dodano: 17 Cze 2006 16:42 ]
....aha a dynamiczne doładowanie działa podobnie jak turbo tylko ze ze przy jezdzie dopiero (tzw. "doładowanie powietrzem"-moj mechanik ;) )... (ale do tego trzeba miec przerobiony układ zasialnia i wydechowy :/ ) ...no ale od konika do konika i kilka sie zbiera (szkoda ze tak ciezko).... pozdro



Awatar użytkownika
Mrozio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pn lis 29, 2004 19:49
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Mrozio » sob cze 17, 2006 18:12

Doladowanie dynamiczne to nie jest (powiedzmy nie do konca) rura zbierajaca powietrze z pod zderzaka. To zjawisko jest bardziej zalezne od obrotow z zakresu wyzszych.Szybciej poprawimy jego dzialanie optymalizujac przeplyw powietrza w dolocie niz w/w rura. Ona jest tylko mala czescia odpowiadajaca glownie za zbieranie zimniejszego powietrza od tego w komorze. Faktycznie mozna uzyskac nadcisnienie i tym samym wtlaczac wiecej powietrza do filtra,ale wymaga to pewnych obliczen przy zalozeniach danych predkosci powietrza na zewnatrz,nalezy rowniez policzyc ksztalt lejka na koncu "rury".Takie rozwiazania sa m.im. w autach ferrari i tam nie nazwalbum tego wszystkiego "rura".
Rure pociagnieta z pod zderzaka traktowalbym bardziej jako swoisty obnizacz temperatury zasysanego powietrza niz dmuchawe turbo kozak. Wystarczy sprawdzic cisnienie w takiej rurze :) a zobaczysz skutecznosc doladowania dyn.=rura zbierajaca powietrze. Jesli wyciagniesz z samego nadcisnienia 0.1KM to bedzie dobrze. Poszukaj wzorko i zobacz ile natomiast da Ci obnizenie temp w dolocie !
W sportowych autach wolnossacych jest ciut ;) inaczej i nie mozna tego porownywac do aut "prawie" ;) seryjnych...
Ostatnio zmieniony śr cze 21, 2006 15:53 przez Mrozio, łącznie zmieniany 1 raz.


TKD WTF

cosar33racer

Post autor: cosar33racer » ndz cze 18, 2006 07:01

aha... ale słowa "rura" uzyłem w przenosni...



Awatar użytkownika
Mrozio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pn lis 29, 2004 19:49
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Mrozio » ndz cze 18, 2006 10:15

... w takim razie ok :pub:


TKD WTF

Awatar użytkownika
martii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pt sty 13, 2006 09:50
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: martii » wt cze 20, 2006 15:47

no wiec polerowane kanały dolotowe... stozek albo lepiej łapacz powietrza z filtrem ('la rajstopa babci)... sportowe kolo zamahowe... i operacja układu zasilania - ale tego sam za chol**e sam bym niezrobił... mozna tez sobie pogrzebac z korbowodami i tłolkami - ale mialo tanim kosztem, wiec proponuje opuszczenie glowicy o dziesiate czesci milimetra (chyba sie to planowanie nazywa ale niewiem) ...mozna takze wyczesac glowice 1.8 z golfa 1 to tez daje lepszy efekt a cena jak to na złomie... wydech to wiadomo ze przelotowy + strumienica(i te 2 rzeczy nalezy dopasowac jak najlepiej i w koncowej fazie przerobki)... tzn ja niemam tych 120KM ze swojego ale znajomy ma... ja mam tylko 114 na shellu 99+ z octanbusterem.... jak cos to pisac.. chetnie odpowiem


pozdro

[ Dodano: 16 Cze 2006 07:34 ]
....mozna oczywiscie zalozyc TURBO... ale koszt takiego turbo to 400zl i niewidomo czy prosty wirnik bedzie (bo nowe to chyba niemusze tłumaczyc ile kosztuje) co idzie za turbo - intercooler no i 30% mocy wiecej, wiec z 90 robi sie 120... ale 30% to jak nam warsztat renomowany zakłada, bo znajomy sam zakładał i było tylko ciutke lepiej...


...a nowe turbo to 1200-3000zł - tańsza turbina... intercooler samemu mozna zalozyc w 2 godziny (dorwac gdzies te duzą puche i polecam power rury z allegro z łacznikami) ...kolektor to wtedy jednak trzeba przerobic całkowicie niestety i to jest zadanie dla warsztatu ....


ale chyba silnik 2.0 dohc taniej wyjdzie wiec polecam na razie ten pierwszy sposob

[ Dodano: 16 Cze 2006 07:36 ]
a wykres z hamowni to zamieszcze jak tylko bedzie... ale napewno 110KM sie wyciągnie z 1.8... przy małym nakładzie finansowym
buahahaha az sie posikalem

chyba koles sie porad w bravo.girl naczytal

po pierwsze to jak napisal Borys kanalow dolotowych nie robi sie na lustro bo paliwo bedzie sie skraplac, po 2gie taka obrobka to kosmetyka a nie robienie glowicy, jak juz to powiekszanie kanalow z optymalizacja ksztaltow powiekszenie gniazd plus wieksze zawory i obrobka na 2-3 katy zeby zwiekszyc przeplyw - tylko za takie cos wywalisz od 1,5k w gore

plus ostrzejszy walek, customowy kolektor plus caly wydech, przejscie najlepiej na digi i masz na dzien dobry zabawe od 5-7k w gore

rura strumienica, wiesz cos o zjawiskach falowych?, po co w wydechu jest zmienna objetosc

uturbienie za 400PLN, kolejny co sie naczytal ofert z allegro - nawet kupujac jakas po 150tys km od diesla bo te odpowiednie czyli od benzyniakow to min 700-900 zika potrzebujesz kolektor, down pipe i reszte wydechu, plus przewody olejowem orurowanie fmica i zostaje Ci rozwiazanie zagadki zwanej tez brakiem paliwa na wyzszych rpm - jak chcesz to rozwiazac - konewka? wiesz co to AFR i stukowe?

lepiej juz nie pisz nic bo nie masz zielonego pojecia o niczym, jedyne co madrze napisales to ze taniej wyjdzie swap na 2,0 dohc

najbardziej mi sie podoba tekst - "ja wydalem juz 800zl" - chlopie za tyle to mozesz sobie humor poprawic *#cenzura#* do wnetrza a nie brac sie za tuning silnika



indigo1980
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt gru 07, 2004 13:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: indigo1980 » śr cze 21, 2006 08:36

a co do samej przeróbki gaźnikowego 1.8 - gdzieś widziałem opracowanie, jak przerobić tąjednostkę na wtrysk Digifant...
to? :

http://vw-scene.info/porada28.html



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr cze 21, 2006 08:46

indigo1980 pisze:
a co do samej przeróbki gaźnikowego 1.8 - gdzieś widziałem opracowanie, jak przerobić tąjednostkę na wtrysk Digifant...
to? :

http://vw-scene.info/porada28.html
to akurat nie to, :grin:


www.vrservice.pl

Zablokowany

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości