Witam, tak jak w temacie poszukuje dokładnych danych na temat czasów wałka rozrządu montowanego w silniku 2.0 ABT (monowtrysk)
Nigdzie w necie nie moge znaleźć. Troche modze swojego ABT i pomyślałem żeby wstawić najlepszy seryjny wałek czyli od 2.0 115KM. Kupiłem od 2E i tu zonk bo mój wałek jest na 5-ciu podporach, trzeba zatem szukać wałka od ADY (nowsza głowica) Ale mając na wierzchu oba wałki 2E i ABT zauważyłem że niewiele sie różnią, pytanie zatem czy to gra warta świeczki? Między 1.6 np PN jest spora rożnica w kształcie jak i wysokości krzywek (1mm wyższe) natomiast te z ABT i 2E są bynajmniej wysokościowo takie same.
Czy można sie sugerowac że ten silnik 2.0 na mono bedzie miał takie same czasy jak 1.8 RP?
Pilnie Potrzebuje czasy wałka Audi ABT
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Pilnie Potrzebuje czasy wałka Audi ABT
Oj coraz cięzej o dobrą informacje techniczna na forum.
Sam poszukałem i znalazłem tylko czasy podane w książce sam naprawiam i o dziwo są one takie same jak w najmocniejszym 8 zaworowym silniku audio czyli ABK a ABK znowu ma taki sam wałek jak 2E ale czasy podają inne ciekawe ze 2.0 na mono ma takie same czasy wałka a dużo mniejsza moc.
czasy jakie ja znalazłem
2E (ksiażka z passata) łaczne otwarcie 221 dla dolotu i 221 dla wydechu
OZD (po GMP) 3 st.
ZZD (po DMP) 44 st.
OZW (przed DMP) 37 st.
ZZW (po GMP) 4 st.
ABT/ABK (książka AUDI 80) łaczne otwarcie 219 dla dolotu i 215 dla wydechu
OZD (po GMP) 11 st.
ZZD (po DMP) 50 st.
OZW (przed DMP) 37 st.
ZZW (przed GMP) 2 st.
widać ze ten z ABK/ABT jest sporo opóźniony, czyli nastawiony na jazde dołem chyba.
Można te czasy z książek wziąć za miarodajne?
Sam poszukałem i znalazłem tylko czasy podane w książce sam naprawiam i o dziwo są one takie same jak w najmocniejszym 8 zaworowym silniku audio czyli ABK a ABK znowu ma taki sam wałek jak 2E ale czasy podają inne ciekawe ze 2.0 na mono ma takie same czasy wałka a dużo mniejsza moc.
czasy jakie ja znalazłem
2E (ksiażka z passata) łaczne otwarcie 221 dla dolotu i 221 dla wydechu
OZD (po GMP) 3 st.
ZZD (po DMP) 44 st.
OZW (przed DMP) 37 st.
ZZW (po GMP) 4 st.
ABT/ABK (książka AUDI 80) łaczne otwarcie 219 dla dolotu i 215 dla wydechu
OZD (po GMP) 11 st.
ZZD (po DMP) 50 st.
OZW (przed DMP) 37 st.
ZZW (przed GMP) 2 st.
widać ze ten z ABK/ABT jest sporo opóźniony, czyli nastawiony na jazde dołem chyba.
Można te czasy z książek wziąć za miarodajne?
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości