2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: pn maja 20, 2013 16:16
2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?
A frezowałeś gniazda po tym planowaniu 2 mm , rozumiem że takie planowanie po to aby zwiększyć kompresje. bo te zdj które są wrzucone na 1 stronie twojego tematu, na których jest pokazana twoja głowica po zdjęciu i widać te wyżłobienia w komorze spalania , to chyba wiesz że nie trzeba było tego planować aż o 1mm , więc mechanik który planował głowice nieźle cię wkręcił lub sam się nie zna na rzeczy
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?
Panowie a czy po portingu trzeba robić soft w ECU?
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
2.0 8v 2E ile ściągnąć z głowicy? potring a prowadnice?
Trochę poszukałem i znalazłem.
Normalna głowica 8v (dolot i wydech z tyłu głowicy) wygląda w przekroju tak:
Widać na tych przekrojach że głowica ma zwężone kanały przy prowadnicy oraz na początku wejścia do kanału.
A głowica 8v ABA (dolot z przodu a wydech z tyłu) wygląda w następujący sposób:
(Znalezione na VWVortexie)
Wnioskuję po tym że w zwykłych głowicach warto robić porting bo jest co ściągać.
A w ABA kanały są wyprowadzone fabrycznie bardzo dobrze. Jedyne co warta zrobić to wyrównać progi kanałów z kolektorami, wypolerować kanały wydechowe i zmatowić dolotowe.
I zapytanie jeszcze odnośnie polerki. Wiemy już że nie poleruje się kanałów ssących ponieważ benzyna skrapla się na nich i spływa do cylindra. Zostawiamy je matowe. (Kolega Czorny gdy składał mk1 z 2e rozmawiał z gościem który przygotowywał kiedyś silniki motocykli do wyścigów, i ten mówił mu że warto zostawić na matowym dolocie lekką spiralę dookoła kanału papierem ściernym co by mieszanka miała zawirowanie dookoła i się lepiej mieszała z powietrzem. Ale ile w tym jest prawdy - nie wiem.) Ale mowa tutaj o kanałach WTRYSKIWACZ---->ZAWÓR. A powyżej wtryskiwaczy może warto wypolerować? Da nam to swobodniejszy przepływ powietrza zasysanego.
Normalna głowica 8v (dolot i wydech z tyłu głowicy) wygląda w przekroju tak:
Widać na tych przekrojach że głowica ma zwężone kanały przy prowadnicy oraz na początku wejścia do kanału.
A głowica 8v ABA (dolot z przodu a wydech z tyłu) wygląda w następujący sposób:
(Znalezione na VWVortexie)
Wnioskuję po tym że w zwykłych głowicach warto robić porting bo jest co ściągać.
A w ABA kanały są wyprowadzone fabrycznie bardzo dobrze. Jedyne co warta zrobić to wyrównać progi kanałów z kolektorami, wypolerować kanały wydechowe i zmatowić dolotowe.
I zapytanie jeszcze odnośnie polerki. Wiemy już że nie poleruje się kanałów ssących ponieważ benzyna skrapla się na nich i spływa do cylindra. Zostawiamy je matowe. (Kolega Czorny gdy składał mk1 z 2e rozmawiał z gościem który przygotowywał kiedyś silniki motocykli do wyścigów, i ten mówił mu że warto zostawić na matowym dolocie lekką spiralę dookoła kanału papierem ściernym co by mieszanka miała zawirowanie dookoła i się lepiej mieszała z powietrzem. Ale ile w tym jest prawdy - nie wiem.) Ale mowa tutaj o kanałach WTRYSKIWACZ---->ZAWÓR. A powyżej wtryskiwaczy może warto wypolerować? Da nam to swobodniejszy przepływ powietrza zasysanego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości