[mk2 TD] jakie turbo większe

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

[mk2 TD] jakie turbo większe

Post autor: arwam » ndz gru 02, 2012 22:30

witam. chyba większość jest w temacie więc tylko pokrótce.
MK2 1.9TD AAZ na bloku wale korbowym z TDI i korbowodach.
silnik odprężony, głowica w tym momencie już po obróbce: komór wirowych, polerce powierzchni od strony tłoków, aby mniej ciepła przejmowała.
dodatkowo porting kanałów dolotowych i wydechowych( chybione?)
pompa 11mm na dużym dozowniku, także regulacji jest jeszcze sporo...
turbo GTB2260VK


i teraz opis problemu.

chce przekroczyć 250KM natomiast przy próbach pokonania tej granicy w obrotach powyżej 4000rpm czuć było że już coś trzyma silnik, z wydechu słyszalny syk, przy ciśnieniu 2.3bara.
wydech 70mm w najwęższym miejscu 65mm.

nie wiem czy to wina przewężenia w wydechu, czy zbyt wąskich kanałów przed dokonaniem portingu, czy może jednak GTB2260VK już kończy swoje możliwości na 1.9TD

IC ze sprintera jakby ktoś się pytał. a kolektor dolotowy od TDI PD 130KM

teraz mam pytanie czy orientuje się ktoś w jakim aucie można znaleść turbo VNT z geometrią trzeciej generacji GTB ale o większej wydajności niż w/w GTB2260VK

nie martwię się lagiem bo i tak jak chcę przycisnąć to kręcę sinlik w okolice 5000-5500rpm.


planowane jeszcze zmiany to kolektor ssący z polo SDI oraz wałek z 1Z'a lub podobnego, chodzi mi o to że chcę wydłużyć czasy otwarcia zaworów jak i zwiększyć wzniosy zaworów, co powinno poprawić partię obrotów między 3000-6000rpm.


prosze mi nie pisać o lagu, dlatego szukam turbiny pokroju GTB ale o większej wydajności, cy o tym że kręcenie TD do 6000rpm to głupota, fakt ze na majówce za wysoko kręcilem ale mozna było jeszcze nieco zwiększyć wyprzedenie wtrysku w górnych obrotach nieznacznie, co powinno polepszyć i tak świetne zachowanie silnika przy tamtym setupie.


obecnie auto jeszcze śmiga w ośce jednak silnik po ukończeniu będzie przekładany do auta z napędem synchro.


jesli to jest największe turbo to ewentualnie zostaje mi się bawić w Biturbo czy już tylko kombinowanie ze zmianą koła kompresora w turbinie?


turbo na WG raczej odpada ponieważ turbiny zdolne wyprodukować podobne parametry do GTB mająogromnego laga co przy długiej skrzyni jest raczej nie porozumieniem ponieważ auto jeździ nie tylko na ćwierć mili...



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

[mk2 TD] jakie turbo większe

Post autor: Fahoo » pn lut 11, 2013 02:01

zastosuj turbo hybryde gtb2260 na gratach z gt28
scroll robi takie za jedyne 2500+twoje turbo


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości