chiptunning AFN.. co dalej?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr maja 31, 2006 11:16

z tego co mi się obiło o uszy to ktoś na forum pisał,że za 800-1000 zł załatwia,ale kto i gdzie to nie pamiętam :(
jest w tym watku - polecany przez GTO, forumowicz też zresztą :)
Johny1984 pisze:w większości zakładów koszt chip'a plasuje sie w granicy 1400-1600 zł :grrr:
tylko u niektórych brutto, a sa tacy że netto :)
Johny1984 pisze:wolałbym sprzedać silnik i skrzynię dołożyć tyle co na chip'a miałbym wydać i kupiłbym silnik z paska TDI 131
no chyba nie wyrobiłbyś sie w 1500 PLN - zwlaszcza jeżeli masz silnik 1Z, nie sądzę żebys tak tanio kupił ten silnik z paska 130 PD (albo tak drogo sprzedał swój silnik) + koszty przekładki...



Johny1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
Lokalizacja: Łomianki / VaWa
Kontakt:

Post autor: Johny1984 » śr maja 31, 2006 12:09

cowboy pisze:no chyba nie wyrobiłbyś sie w 1500 PLN - zwlaszcza jeżeli masz silnik 1Z, nie sądzę żebys tak tanio kupił ten silnik z paska 130 PD (albo tak drogo sprzedał swój silnik) + koszty przekładki...
silnik z paska 131 ps koszt około 3000 zł, więc 1Z sprzedać za 1500zł + 1500 zamiast chip'a to wychodzi coś około tego :)
a przeszczep miałbym prawie za free :hmm:

pzdr


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr maja 31, 2006 12:26

Johny1984 pisze:silnik z paska 131 ps koszt około 3000 zł, więc 1Z sprzedać za 1500zł + 1500 zamiast chip'a to wychodzi coś około tego :)
a przeszczep miałbym prawie za free :hmm:
popatrz tu:

http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... ew=0&pay=0

może udałoby Ci się wyrwać taki silnik za 3000 ale raczej goły...
ale osprzęt do tego + przeszczep za darmo ?? moim zdaniem raczej gra nie warta świeczki... no chyba że dostaniesz komplet od dawcy za pół darmo..

wolałbym już mody mechaniczne suszara + FIMC + wtryski ale podejrzewam że nigdy tego nie zrobię u siebie z uwagi na koszty - predzej sprzedam auto i kupie nowsze z silnikiem PD..

poza tym czy do tego silnika 130 PD nie warto wstawić skrzyni 6 ? i tu kolejne koszty i schody...

tak czy owak (bo sie robi OT :) ) uważam że mk3 lub ibiza z silnikiem AFN to niezła opcja i można dość tanio mieć dobrego pomykacza... z uwagi na niewielką masę możesz mieć osiagi bilskie paskom czy octaviom czy mk4 za silnikiem PD...



Johny1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
Lokalizacja: Łomianki / VaWa
Kontakt:

Post autor: Johny1984 » śr maja 31, 2006 12:49

cowboy pisze:może udałoby Ci się wyrwać taki silnik za 3000 ale raczej goły...
ale osprzęt do tego + przeszczep za darmo ?? moim zdaniem raczej gra nie warta świeczki... no chyba że dostaniesz komplet od dawcy za pół darmo..
to tylko odległe plany,ale jeśli coś to zrobić raz a porządnie... :)
cowboy pisze:poza tym czy do tego silnika 130 PD nie warto wstawić skrzyni 6 ? i tu kolejne koszty i schody...
nie - skrzynia 5 z Mk4 w zupełności wystarcza - po co machać wajchą ciągle...

jeśli swojego strucla nie sprzedam to przeszczep jakiś powiniem być :hmm:
ale wolałbym kupić Mk4 i dopiero w to inwestować :) - może być nawet na początek 110 ps a dopiero później kombinować do 150 ps :hmm: ( oby nie 90 ps :( )

pzdr


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr maja 31, 2006 13:08

nie - skrzynia 5 z Mk4 w zupełności wystarcza - po co machać wajchą ciągle...
no wiesz jeśli planujesz porządne mody to warto miec skrzynie 6 i to najlepiej tą z dłuższymi przełożeniami - wtedy masz wiekszy max speed no i podejrzewam ze lepsze przyspieszenie - ta jedynka może byc po prostu jest za krótka dla 400 niutków :P

no ale zejdżmy na ziemie :) mówimy o zwykłym wirusie do AFN-a bez modów mechanicznych :)



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » śr maja 31, 2006 14:39

cowboy, no dluzsze przelozenia raczej nie pomagaja w przyspieszeniu. Skrzynia 6 biegowa z dluzszymi przelozeniami to dla kogos kto czesto w trasie zeby spokojnie smigac. do normalnej jazdy styka 5.

Do powaznych modyfikacji to kazde przlozenie powinno byc wymierzone idealnie pod silnik, aby uzyskac max przyspieszenie.

cowboy, ale nei zmieniaj silnika bo masz bardzo przyjemna wersje goferka i szkoda byloby go rozlozyc



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr maja 31, 2006 15:13

cowboy, no dluzsze przelozenia raczej nie pomagaja w przyspieszeniu. Skrzynia 6 biegowa z dluzszymi przelozeniami to dla kogos kto czesto w trasie zeby spokojnie smigac. do normalnej jazdy styka 5.
no wiesz ale my nie mówimy tu o normalnej jeździe :P

ja miałem na myśli silnik 1.9 PD 130 po porządnych modach w okolicach 190/400...

więc ta krótka jedynka praktycznie będzie zapięta nie wiem przez sekundę ? a 5 ogranicza V-max :)



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » śr maja 31, 2006 16:12

to wszystko zalezy od przeznaczenia, sam musisz sobie odpowiedziec na py7tanie co chcesz bo wszystkiego sie nie da. mi sie wydaje ze lepsze przyspieszenie jest waznejesze od Vmax bo kiedy ty te 220 bedziesz smigal i przez ile a prspieszac caly czas mzna :bigok:

bardzo krutka jedynka to nie jest do silnika z taka moca wtedy 1 musi byc juz dluzsza bo nawet nei zdazy sie biegu zmienic. No i jesli mowa o mocy pod 200 kucy to 6 obowiazkowo, ale ty chyba tyle nei planujesz z 110 kucy



Johny1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
Lokalizacja: Łomianki / VaWa
Kontakt:

Post autor: Johny1984 » śr maja 31, 2006 17:26

My tu pitu pitu o 200 ps a tu kolega chce z afn'a osiągnąć 135 ps i 300 Nm.więc może kliknijmy na ten temat....a od parady to dygresja na temat silników pompo też się przyda.

pzdr


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr maja 31, 2006 18:11

Johny1984 pisze:My tu pitu pitu o 200 ps a tu kolega chce z afn'a osiągnąć 135 ps i 300 Nm.więc może kliknijmy na ten temat....a od parady to dygresja na temat silników pompo też się przyda.

pzdr
no dokładnie - na razie plan jest 140/300 :)

ale przy okazji swapu silnika 130 PD tak sobie gawędzimy o czyms o czym nie mamy pewnie zielonego pojęcia i tylko pewnie się domyslamy :) - mysle o jeździe autem na modzie 200/400 :)

tak czy owak zastanawiam się czy moment ustawiac nisko czy ciut wyzej własnie w obawie o moje sprzęgło ...

nawet w serii ten silnik całkiem żwawo sobie radzi a tu trzeba dopasowac program do możliwości silnika...ale zasada bedzie jedna jak najwiecej mocy i niutków :) :helm: w sumie auto mi nie słuzy do jazdy na codzień ..wiec nie ma co zbyt sie asekurować...nie bedzie mi nawet tzw Batory przeszkadzał zbytnio przy maksymalnym bucie :)

pozdrawiam



Johny1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
Lokalizacja: Łomianki / VaWa
Kontakt:

Post autor: Johny1984 » czw cze 01, 2006 00:35

cowboy pisze:ale przy okazji swapu silnika 130 PD tak sobie gawędzimy o czyms o czym nie mamy pewnie zielonego pojęcia i tylko pewnie się domyslamy - mysle o jeździe autem na modzie 200/400
już trochę jeździłem autami po około 200 ps i to jest inna bajka, niż jakieś około 100 ps :hmm:

pzdr


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw cze 01, 2006 08:55

już trochę jeździłem autami po około 200 ps i to jest inna bajka
ale klekotem z 400 niutkami ? czy benzynką co miała te 200 ps przy 7 tys obrotów? bo to jest różnica..

chodziło mi w tych rozważaniach że dla takiego potwora w dieslu pierwsze 2 biegi są baaardzo krótkie i skrzynia 6 obowiązkowo..

może to głupio zabrzmi ale nawet u mnie w serii czasem brak mi 6 w trasie - po prostu czuć zapas mocy - w sensie można spokojnie by było przy 130 sobie pyknąć 6-tke... co przy tak wysokich modach moim zdaniem jest już konieczne :)



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » czw cze 01, 2006 09:43

ale moze nei chodzi o 6 tylko poprostu o inne dlugosci biegow. ja tez czasem z 5 na 4 przypadkiem wrzucam ale to dlatego ze skrzynie 4T ma 5 bardzo podbna do 4. Ale 200 kucy to masakrastrasznei ciezko by bylo ruszyc z takim momentem jeszcze. Ale na trasie nikt by nei podskoczyl idealnie by to chodzilo



Johny1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
Lokalizacja: Łomianki / VaWa
Kontakt:

Post autor: Johny1984 » czw cze 01, 2006 11:32

cowboy pisze:może to głupio zabrzmi ale nawet u mnie w serii czasem brak mi 6 w trasie - po prostu czuć zapas mocy - w sensie można spokojnie by było przy 130 sobie pyknąć 6-tke... co przy tak wysokich modach moim zdaniem jest już konieczne
tez mi czasem brakuje 6 biegu...jedziesz 140 km/h na 5 biegu przy 3000 rpm i chęć zapiąć 6 jest wielka...
w passacie B6 2,5 TDI V6 180 ps (mojego ojca) przy 140 km/h zapinam 6 i komfort jazdy nieporównywalny - cicho i mniej pali... :hmm:
cowboy pisze:ale klekotem z 400 niutkami ? czy benzynką co miała te 200 ps przy 7 tys obrotów? bo to jest różnica..

chodziło mi w tych rozważaniach że dla takiego potwora w dieslu pierwsze 2 biegi są baaardzo krótkie i skrzynia 6 obowiązkowo..
to nie jest regułą - duudii ma Mk2 z silnikiem z paska B6 TDI pompo 131 ps podkręcony o jakieś 30% i ma skrzynie z Mk4 5 biegową - nie raz z nim już jeżdziłem i najlepsze przyspieszenie jest właśnie na 2,3 i 4 biegu...1 służy tylko do ruszania a 5 to już formalność bo wszyscy są już za nim kilometr :hmm:

pzdr


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości