[mk2] Swap z 1.3 NZ na 2.0 2E/AGG.

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
wojtek646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
Lokalizacja: Łódź

[mk2] Swap z 1.3 NZ na 2.0 2E/AGG.

Post autor: wojtek646 » pt paź 19, 2012 18:40

Witam
Noszę się z zamiarem wykonania takiego swapa u mnie, lecz narazie potrzebuje troche info. Niby popularny swap i prosty ale coś mało informacji znalazłem na googlach i forum.

1.NZ ma kolektory z przodu, 2e z tyłu, czyli potrzebuje sanek z 2e czy jakoś się to rozwiązuje?
2.jak z półosiami i przegubami (wew i zew)?
3.poduszki dadzą radę?
4.auto mam 90rok czyli nowsza instalacja, czyli jeśli chodzi o wiązke będzie p&p?
5.w moim przypadku (czyli 1.3Nz w aucie) lepiej szukać całego auta czy kompletnego swapa (silnik+wiązka+skrzynia)?
6.z jakich aut silnik podchodzi, niby wszystko rodzina vw ale podobno nie, wiem że najlepiej toledo I, co z passatem b3/b4, golfem mk3?
7.pompa paliwa wystarczy czy potrzeba wydajniejszej?
8.zawieszenie - mam teraz gwint z tych tańszych, da rade czy przesiąść się na kit?
9.wydech podejżewam ma większą średnicę?

mam nadzieje że nie powtórzyłem czyjegoś tematu, jeśli tak to sorry i proszę o odesłanie..

pozdrawiam


Golf -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=578468" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
emil429
____
____
Posty: 420
Rejestracja: ndz sty 24, 2010 13:37
Lokalizacja: DJA

[mk2] Swap z 1.3 NZ na 2.0 2E/AGG.

Post autor: emil429 » pt paź 19, 2012 18:54

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 9#p3821799" onclick="window.open(this.href);return false;
W tym temacie masz trochę o swapie na 2.0

Ja bym Ci proponował poszukać jakiegoś PF-a lub coś w tym stylu. Dwulitrowe ósemki są mało żywotne.


viewtopic.php?f=87&t=311059" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
wojtek646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
Lokalizacja: Łódź

[mk2] Swap z 1.3 NZ na 2.0 2E/AGG.

Post autor: wojtek646 » pt paź 19, 2012 20:15

a ja właśnie słyszałem inne opinie, szczególnie o tym silniku 2.0 8V że jest bardzo żywotny, znosi gaz i nie jest tak wysilony jak abf na przykład...

widziałem ten temat który wysłałeś, ale wg mnie u mnie jest specyficzna sytuacja, 1.3 nie ma stabilizatora, ma najmniejsze tarcze hamulcowe niewentylowane a przedewszystkim silnik odwrócony kolektorami do przodu i głównie o to mi chodzi...

i którego auta najlepiej szukać, bo najłatwiej znaleźć passata b3 z 2.0, toledo 2.0 jednak się cenią... czy może z golfa mk3?


Golf -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=578468" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
emil429
____
____
Posty: 420
Rejestracja: ndz sty 24, 2010 13:37
Lokalizacja: DJA

[mk2] Swap z 1.3 NZ na 2.0 2E/AGG.

Post autor: emil429 » pt paź 19, 2012 21:55

Passat ma skrzynię na linki i sprzęgło hydrauliczne choć nie wszystkie. Ja u siebie swapowałem z mk3 kupiłem rozbitka i przekładałem wszystko prócz kołysek. Kołyskę masz taką samą nie musisz jej przekładać, a stabilizator lepiej dołożyć. Będzie się lepiej prowadziło auto, no a hamulce to przede wszystkim trzeba zwiększyć. Założyć chociaż te 256mm. Toledo to to samo co mk3.
A co do żywotności tego motoru to każdy będzie miał swoje zdanie, ja mam akurat takie. Jak już będziesz miał zakładać to szukaj AGG lub ADY.


viewtopic.php?f=87&t=311059" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
dzasper11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 394
Rejestracja: sob lis 21, 2009 22:03
Lokalizacja: Lębork

[mk2] Swap z 1.3 NZ na 2.0 2E/AGG.

Post autor: dzasper11 » sob paź 20, 2012 16:31

emil429 pisze:Ja bym Ci proponował poszukać jakiegoś PF-a lub coś w tym stylu
ja tez polecam pf lub pb:) trochę mniej roboty przy swapie


Moje mkII viewtopic.php?f=87&t=409643" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
dzasper11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 394
Rejestracja: sob lis 21, 2009 22:03
Lokalizacja: Lębork

[mk2] Swap z 1.3 NZ na 2.0 2E/AGG.

Post autor: dzasper11 » sob paź 20, 2012 16:33

emil429,
emil429 pisze:Toledo to to samo co mk3
a nie czasami to samo co mkII??


Moje mkII viewtopic.php?f=87&t=409643" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
emil429
____
____
Posty: 420
Rejestracja: ndz sty 24, 2010 13:37
Lokalizacja: DJA

[mk2] Swap z 1.3 NZ na 2.0 2E/AGG.

Post autor: emil429 » sob paź 20, 2012 19:41

Pomiędzy mk2 a mk3, w przypadku toledo nie ma różnicy. Mi chodziło głównie o skrzynie biegów.


viewtopic.php?f=87&t=311059" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Awatar użytkownika
wojtek646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
Lokalizacja: Łódź

[mk2] Swap z 1.3 NZ na 2.0 2E/AGG.

Post autor: wojtek646 » ndz paź 21, 2012 12:09

Ale mam wrażenie że ciężej znaleźć dobrego pf'a czy pb niż 2e. A tak btw, pf był montowany chyba też w passatach (nie wiem których), da się z nich przełożyć bez większych problemów?


Golf -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=578468" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

[mk2] Swap z 1.3 NZ na 2.0 2E/AGG.

Post autor: toffic » ndz paź 21, 2012 12:27

Ładuj 2E, najprostsza elektryka. Problemem jest tylko dość awaryjna skrzynia. Sanki możesz zostawić swoje, ale powinny być takie jak ma Golf 2 GTi z "cegłą" za prawą półosią. Pompa paliwa da radę, wydech cały do wymiany, półosie z przegubami też. Dawcy szukaj ze skrzynia 020, dużo mniej roboty. Najlepiej Golf 3 2.0 8V, oprócz sanek i chłodnicy wszystko ci spasuje z tego autka



Awatar użytkownika
wojtek646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
Lokalizacja: Łódź

[mk2] Swap z 1.3 NZ na 2.0 2E/AGG.

Post autor: wojtek646 » ndz paź 21, 2012 18:47

chłodnicę się znajdzie z gti czy diesla jakiegoś z mk2, a sanki? toledo?

PS: czyli generalnie szukać mk3 2.0 lub toledo 2.0 ? z tym że do mk3 potrzebuje sanki?


Golf -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=578468" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
wojtek646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
Lokalizacja: Łódź

[mk2] Swap z 1.3 NZ na 2.0 2E/AGG.

Post autor: wojtek646 » pn paź 29, 2012 21:38

wyjaśni mi ktoś to biało na czarnym? ;)


Golf -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=578468" onclick="window.open(this.href);return false;

marko125-90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
Lokalizacja: Jarosław

[mk2] Swap z 1.3 NZ na 2.0 2E/AGG.

Post autor: marko125-90 » sob lis 10, 2012 21:36

Rusze temat ponownie... Pasują sanki z mk3 do mk2 czy nie? Bo szukam i zdania są podzielone... Że niby przy grodzi coś nie pasuje :?



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: [mk2] Swap z 1.3 NZ na 2.0 2E/AGG.

Post autor: XV2 » ndz lis 11, 2012 00:35

wojtek646 pisze: 1.NZ ma kolektory z przodu, 2e z tyłu, czyli potrzebuje sanek z 2e czy jakoś się to rozwiązuje?
Zwykłe sanki MK2/3
wojtek646 pisze: 2.jak z półosiami i przegubami (wew i zew)?
Na pm podam ci rozwiązanie
wojtek646 pisze: 3.poduszki dadzą radę?
Od 1.3 Nie
wojtek646 pisze: 4.auto mam 90rok czyli nowsza instalacja, czyli jeśli chodzi o wiązke będzie p&p?
Tak Od komory silnika do skrzynki zmieniasz.
wojtek646 pisze: 5.w moim przypadku (czyli 1.3Nz w aucie) lepiej szukać całego auta czy kompletnego swapa (silnik+wiązka+skrzynia)?
Całe Auto
wojtek646 pisze: 6.z jakich aut silnik podchodzi, niby wszystko rodzina vw ale podobno nie, wiem że najlepiej toledo I, co z passatem b3/b4, golfem mk3?
Mk3
wojtek646 pisze: 7.pompa paliwa wystarczy czy potrzeba wydajniejszej?
Jak cały swap ( Auto ) zmieniasz zbiornik i się nie martwisz.
wojtek646 pisze: 8.zawieszenie - mam teraz gwint z tych tańszych, da rade czy przesiąść się na kit?
Da rade stare
wojtek646 pisze: 9.wydech podejżewam ma większą średnicę?
Zgadza się i tu znowu ( jeżeli całe auto to wszystko jest )

Tu masz mój swap jeszcze w trakcie

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 7#p5778362" onclick="window.open(this.href);return false;


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości