1,9 d jak zwiększyć moc ?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn sty 31, 2005 23:56

hehehe pare tych silnikow rozebralem i raczej wiem ze to sa najgorsze silniki diesla VW
np leca komory podgrzewania w srodek cylindra i rozwalaja tłok w 1.6Td niema tego miejsca i dlaczego go tak krotko produkowali
a co do golfa twojego kolesia to niech ma czysta serie i 1.6Tdi niech tez bedzie czysty to zobaczymy ktory bedzie lepszy
a co do tuningowania obu silnikow to spokojnie z 1.6 tez wycisniesz 90ps i wiecej bo sa twardsze te silniki



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » pn lut 07, 2005 01:07

fordcamery lecą powiadasz, hmmm ja słyszałem, że w 1.9TDi do 95-96 leciały gniazda zaworowe... w sumie jeden ch, tak syf i tak syf. 1.6TDi RULES :grin:


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn lut 07, 2005 01:22

w 1.9TD leca full komory podgrzewania wstepnego rozpieprzaja tłok i cylinder w 1.6TD niespotkalem sie jeszcze z takim przypadkiem
no prosze Tdi gniazda zaworowe leca
nic innego sie niewymysli jak tylko to ze nowe samochody robia sie plastikowe



Awatar użytkownika
TYQS
Diesel Driver
Diesel Driver
Posty: 153
Rejestracja: pn lut 07, 2005 01:52
Lokalizacja: GRYFINO
Kontakt:

Post autor: TYQS » ndz lut 13, 2005 14:56

1.6 TDI z którego roku ?? niewiem czy wiecie ale TDI to nei znaczy Turbo Diesel Intercooler :P tylko Turbo Direct Injektion :P czyli bespośredni wtrysk paliwa ;] w TD jest pośredni ;] zeby uprościc konstrukcje to myślałem wziasć silnik TDI ;] wstawić mu głowice albo same wtryskiwacze od 1.9 TD ;] i pompe od 1.9TD napewno bedzie żywotny :D bo go zamulo ;] ale jak dorzuce coolera sporych rozmiarów to jusz cos to zmieni :) 1.9 TD idzie stuningowac ;] tylko ze to nie bedzie taka masakra jak z TDI tyle to ja wiem ;] ale trzeba tuningować z głową i bez przesady :) wystarczy zmiana turbinki na większa ulepszyć odprowadzanie spalin i zwolnić opory podływu powietrza ;] można kombinowac ;] a TDI z osprzętem to bym jusz musiał do mojej dwujeczki wstawiać z całą konsolą i okablowaniem a szczerze to mi sie niechce :D


[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/247273.html][img]http://images.spritmonitor.de/247273_5.png[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1754139#1754139]Moj goferek zawitał na forum :)[/url]

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » ndz lut 13, 2005 17:14

z 1.9TD duzo nie wycisniesz zreszta to najkrocej produkowane silniki vw tylko 2lata dlaczego bo jest to nieudana konstrukcja
tak sie przyjelo ze 1.6TDi to turbo diesel z intercoolerem
jak myslisz za kazdym razem bedzie ci sie chcialo pisac Intercooler wiadomo ze 1.6 niebylo na bezposrednim wtrysku to wszystko wyjasnia ze jest to silnik z interkiem
co ci da duzy intercooler jak masz sprezarke ktora daje 0.6-0.8 bara jak bys mial 1.8 bara to tak ale nie jak masz takiego mocniejszego softa
w benzynie kombinowac uklad wydechowy mozna ale w dieslu jeszcze starszej konstrukcji??jeszcze nie slyszalem o takich modach
dolot tak zrobic doprowadzanie do turbo na stalowych rurach aby opory byly mniejsze pewnie mocy nieda ale usprawni prace
ja tam bede kombinowal ze swoim TD jak w garazu bedzie lezal TDI PD 130PS za rok przypuszczam ze bedzie mnie stac no i furka bedzie przygotowana juz na cacy wiec bede experymentowal z JR'kiem tak az wycisne tyle ile sie da(cisnienie,pompa przestawiona,dawka itd)



Awatar użytkownika
TYQS
Diesel Driver
Diesel Driver
Posty: 153
Rejestracja: pn lut 07, 2005 01:52
Lokalizacja: GRYFINO
Kontakt:

Post autor: TYQS » pn lut 14, 2005 16:33

koles ma w pasacie 1.9TD kombi gonił tym 190km/h :panna: jak mnie przewiuzł tym to sie przeraziłem więc jescze pomysle czy wziaśc silnik z takiego paska czy z nowszej mk3 :) bo mk3 to faktycnzie cięszko spotkać a paski to czesto są ale terz maja silniki 2.0 :D w benzynie :D ale jednak bede za silnikiem 1.9 TD pare modyfikacji i jak wyciagne z niego 100 koni lubn ieco więcej to będe zadowolny ;] i zbierał na mk3 Z TDI :) czyli ze sterowaniem elektrycznym ;]

krzylu niewiesz czy pasuje głowica od TDi 1.9 do zwykłego 1.9 TD ?? bo wtedy to jusz mamy wtrysk bezposredni ;]


[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/247273.html][img]http://images.spritmonitor.de/247273_5.png[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1754139#1754139]Moj goferek zawitał na forum :)[/url]

Awatar użytkownika
TYQS
Diesel Driver
Diesel Driver
Posty: 153
Rejestracja: pn lut 07, 2005 01:52
Lokalizacja: GRYFINO
Kontakt:

Post autor: TYQS » pn lut 14, 2005 16:33

koles ma w pasacie 1.9TD kombi gonił tym 190km/h :panna: jak mnie przewiuzł tym to sie przeraziłem więc jescze pomysle czy wziaśc silnik z takiego paska czy z nowszej mk3 :) bo mk3 to faktycnzie cięszko spotkać a paski to czesto są ale terz maja silniki 2.0 :D w benzynie :D ale jednak bede za silnikiem 1.9 TD pare modyfikacji i jak wyciagne z niego 100 koni lubn ieco więcej to będe zadowolny ;] i zbierał na mk3 Z TDI :) czyli ze sterowaniem elektrycznym ;]

krzylu niewiesz czy pasuje głowica od TDi 1.9 do zwykłego 1.9 TD ?? bo wtedy to jusz mamy wtrysk bezposredni ;]


[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/247273.html][img]http://images.spritmonitor.de/247273_5.png[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1754139#1754139]Moj goferek zawitał na forum :)[/url]

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn lut 14, 2005 19:26

niewiem czy moze pasowac ale cisnienie wtrysku jest znacznie wieksze w Tdi niz w Td
Tdi to zupelnie inna konstrukcja niz Td
Ten 1.9Td wywodzi sie z 1.6td(SB) taka sama pompa wtryskowa niewiem jak jest z turbina ile daje ale tez jest chlodzona olejem i woda tak jak SB
w Tdi masz chyba juz duzo wieksze cisnienie doladowania i mniejszy stopien sprezania
no i niemasz linki od gazu tylko sterowanie elektroniczne czyli i tak musisz sie bawic z elektryka i tak wiec lepiej nie eksperymentowac tylko wcisnac caly silnik



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » czw mar 03, 2005 03:59

w tdi jest wieksze cisnienie jak Krzylu powiedzial,i wtryski sa inaczej montowane,i wogule nie oplaca sie takich przerubek robic,jak ty wtedy rozwirzesz problem z ta cala elektorniką,a tak na marginesie,to Dr Riche jakos pierwsze slysze zeby w TDI lecialy gniazda,jezdzilem nie jednym TDI w moim krotkim zyciu,i jakis nigdy mi sie niezdazylo,a zadnego nie oszczedzalem,bo lubie przycisnac,a nieslyszalem zeby komus gniazda polecialy,a wielu moich znajmych jezdzi TDI a w mojej rodzince kazdy TDI-kiem smiga i jeszcze nikomu nic takiego sie niestalo,to co widzialem najczesciej to kolo pasowe od rozrzadu sie *#cenzura#*,albo poluzowalo i rozrzad przeskoczyl albo potencjometr siadl od pompy i fura szarpala,ale nigdy nic z zadnymi gniazdami,raz sciagalem z kuzynkiem glowice w TDI w passacie b4 bo wlasnie rozrzad sie rozwalil i 2 zawory do wymiany,jeden tłok,kolo pasowe rozrzady na wal,i napinacz,to byl jedyny przypadek,pasior smigal przez caly okres swojego pobytu w polsce na opalowce i smiga do dzis a sprowadzony byl w 2000r.,a duzo jezdzi naprawde,i glowica byla idealna,no oprucz 2 krzywych zaworow :D:D,zero nagaru,wszytsko czysciutkie,zreszta kazdy chyba dobrze wie o czym mowie (czysciutkie w przenosni)wiadomo jak to wyglada,ale zadnych niewiadomo jakich nagarow,ladniutko przepalone silnik 1Z,wiec nie uwarzamz eby wypadaly gniazda czy cokolwiek,nawet przy jezdzie na opale dosc intensywnej w tym przypadku...:D:D:D:D


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości