elektryka 2E w mk1

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

CAL_99PC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 21:57
Kontakt:

elektryka 2E w mk1

Post autor: CAL_99PC » śr sie 08, 2012 09:15

Witam przymierzam się do zakupu rozbitej ibizy z silnikiem 2e. I teraz pytanie czy łatwiej będzię mi wrzucić do Golfa skrzynkę od 2e i po kolei lutować kable od wszystkiego, czy może zmontować jakoś instalacje w starej skrzynce. Co będzie bardziej rozsądne żeby się nie zrobiła mi w jedynce zbyt duża elektrownia. Może ktoś posiada jakieś doświadczenie, schematy. Będę bardzo wdzięczny. Dodam że w Mk1 mam starą wersje bezpieczników.


moje mk1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=474034

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

elektryka 2E w mk1

Post autor: bugalon » ndz sie 12, 2012 08:46

Tylko lutowanie do obecnie istniejącej skrzynki i jej wyprowadzeń najmniej skomplikuje robotę. Dodatkowo trzeba będzie dołożyć ze 2 przekaźniki i wszystko będzie elegancko dzialac.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

CAL_99PC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 21:57
Kontakt:

elektryka 2E w mk1

Post autor: CAL_99PC » pn sie 13, 2012 09:38

A powiedz mi czy instalacje do cewki zapłonowej mogę zostawić starą? I czy na komputer trzeba zasilanie osobno poprowadzić czy też można z cewki,. bo rozumiem że te przekaźniki to obydwa od pompki paliwa trzeba będzie dołożyć tak?


moje mk1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=474034

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

elektryka 2E w mk1

Post autor: bugalon » czw sie 16, 2012 15:48

Jeden do pompy, drugi do zasilania sterownika. Instalacje do cewki można zostawić ale całą (razem z modułem zapłonowym) i połączyć to potem z instalacją silnikową z silnika z mk3. Zasilania na sterownik nie bierze się z cewki tylko przez oddzielny przekaźnik.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

CAL_99PC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 21:57
Kontakt:

elektryka 2E w mk1

Post autor: CAL_99PC » pt sie 17, 2012 07:27

Opis styków 25-stykowego złącza urządzenia sterującego DIGI I


1 Zasilanie rozruchu z wyłącznika zapłonu
2 Sygnał sondy lambda
3 Sterowanie pompą paliwa (załącza masę przekaźnika pompy)
4 Stukowy pin1
5 CO-pot pin1
6 Masa (switche, CO-pot pin3, Hall pin1, temperatura chłodziwa)
7 Stukowy pin2,3
8 Hall pin3 (Vcc)
9 COpot pin2
10 Temperatura chłodziwa
11 Switch biegu jałowego
12 Wtryskiwacze (-)
13 Masa
14 Zasilanie z głównego przekaźnika+ stabilizator wolnych
15 Switch pełnego otwarcia przepustnicy
16 -
17 -
18 Hall pin2
19 Masa
20 / ECS malfunction
21 -
22 Stabilizator wolnych obrotów
23 Sygnał wyjściowy przekaźnika głównego
24 Tablica rozdzielcza
25 Cewka zapłonowa
Opis styków 25-stykowego złącza urządzenia sterującego DIGI II


1 Zasilanie rozruchu z wyłącznika zapłonu
2 Sonda lambda
3 Obwód sterujący przekaźnika pompy paliwa
4 Sygnał czujnika spalania stukowego
5 Część masowa obwodu czujnika spalania stukowego
6 Część masowa obwodu czujnika temperatury płynu chłodzącego i przepływomierza powietrza
7 Ekran przewodu czujnika spalania stukowego
8 Czujnik hallotronowy
9 Sygnał czujnika temperatury powietrza
10 Sygnał czujnika temperatury płynu chłodzącego
11 Wyłącznik pełnego otwarcia przepustnicy
12 Wtryskiwacze
13 Masa (ujemny biegun akumulatora)
14 Sygnał wyjściowy przekaźnika głównego
15 -
16 Klimatyzacja
17 Zasilanie przepływomierza
18 Czujnik hallotronowy
19 Masa (kolektor wlotowy)
20 -
21 Sygnał przepływomierza
22 Sygnał zaworu regulacyjnego prędkości obrotowej biegu jałowego
23 Część masowa obwodu zaworu regulacyjnego prędkości obrotowej biegu jałowego
24 -
25 Wzmacniacz


Opis styków 38-stykowego złącza urządzenia sterującego



1 Zasilanie czujnika położenia przepustnicy
2 Wtryskiwacze
3 Zawór zimnego startu
4 -
5 -
6 -
7 Obwód sterującego przekaźnika pompy paliwa
8 Sygnał sondy lambda
9 -
10 Złącze dwustykowe na przegrodzie czołowej
11 Sygnał czujnika hallotronowego
12 Sygnał czujnika położenia przepustnicy
13 Masa czujnika hallotronowy, czujnik położenia przepustnicy, czujnika temp. płynu chłodzącego, przepływomierza i potencjometru CO
14 Sygnał czujnika temperatury płynu chłodzącego
15 Przepływomierz powietrza (czujnik temperatury powietrza)
16 Część masowa czujnika spalania stukowego
17 Sygnał czujnika spalania stukowego
18 -
19 Sygnał przepływomierza powietrza
20 Ujemny biegun akumulatora
21 -
22 -
23 -
24 -
25 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
26 Wyłącznik zasilania napięcia obwodu rozruchu
27 Sygnał zespołu cewka zapłonowa / wzmacniacza
28 Zasilanie przepływomierza powietrza
29 Masa
30 Zasilanie czujnika hallotronowego
31 Złącze dwustykowego na przegrodzie czołowej
32 -
33 -
34 Ekran przewodu czujnika spalania stukowego
35 Sygnał potencjometru CO
36 Zasilanie układu zapłonu, przekaźnik główny
37 Sprężarka klimatyzacji
38 Wyjście przekaźnika głównego


Opis styków 45-stykowego urządzenia sterującego



1 Masa
2 Wtryskiwacz 1.
3 -
4 Akumulator
5 -
6 Wtryskiwacz rozruchowy
7 Czujnik spalania stukowego
8 Przekaźnik urządzenia sterującego
9 -
10 Złącze wiązki kabli silnika
11 Komputer pokładowy
12 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
13 -
14 Przepływomierz z "gorącym drutem"
15 -
16 Przepływomierz z "gorącym drutem"
17 Sonda lambda
18 -
19 Silnik rozrusznika
20 Sonda lambda
21 Sonda lambda
22 -
23 Przekaźnik urządzenia sterującego
24 -
25 -
26 -
27 Wzmacniacz
28 -
29 -
30 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
31 Przekaźnik pompy paliwa
32 Wyłącznik zapłonu
33 Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
34 Czujnik spalania stukowego
35 Przepływomierz z "gorącym drutem"
36 Czujnik spalania stukowego
37 Przepływomierz z "gorącym drutem"
38 Wyłącznik zapłonu
39 Wyłącznik termiczny obwodu klimatyzacji
40 Czujnik położenia przepustnicy
41 Czujnik położenia przepustnicy
42 Sonda lambda
43 Złącze danych
44 Czujnik hallotronowy w rozdzielaczu
45 Czujnik hallotronowy w rozdzielaczu


Opis styków 68-stykowego urządzenia sterującego



1 Masa
2 Wtryskiwacz 4.
3 -
4 -
5 -
6 Przekaźnik pompy paliwa
7 Wyłącznik zapłonu
8 Wzmacniacz
9 Przekaźnik urządzenia sterującego
10 Wskaźnik czujnika ciśnienia oleju silnikowego
11 Złącze skrzyni biegów
12 -
13 -
14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
15 -
16 -
17 -
18 Złącze skrzyni biegów
19 -
20 Sonda lambda
21 Wyłącznik przepustnicy
22 Tablica wskaźników
23 Przekaźnik urządzenia sterującego
24 Wtryskiwacz 1.
25 Wtryskiwacz 2.
26 Wtryskiwacz 3.
27 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
28 Blok sterujący sondy lambda
29 -
30 -
31 Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
32 Czujnik spalania stukowego
33 Masa
34 Czujnik spalania stukowego
35 -
36 Czujnik powietrza wlotowego
37 -
38 Wyłącznik zapłonu
39 Złącze danych obwodu klimatyzacji
40 Czujnik położenia przepustnicy
41 Czujnik położenia przepustnicy
42 Sonda lambda
43 Złącze danych
44 Czujnik hallotronowy w rozdzielaczu
45 Czujnik hallotronowy w rozdzielaczu
46 -
47 -
48 -
49 -
50 -
51 Tablica wskaźników
52 -
53 -
54 -
55 Czujnik spalania stukowego
56 Czujnik spalania stukowego
57 Czujnik spalania stukowego
58 -
59 -
60 -
61 -
62 -
63 -
64 -
65 Masa
66 -
67 Hallotronowy czujnik położenia wału korbowego na wale korbowym
68 Hallotronowy czujnik położenia wału korbowego na wale korbowym


a jesteś w stanie podpowiedzieć mi gdzie i jak podpiąć zasilanie kompa?
Ostatnio zmieniony pt sie 17, 2012 08:19 przez CAL_99PC, łącznie zmieniany 1 raz.


moje mk1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=474034

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

elektryka 2E w mk1

Post autor: toffic » pt sie 17, 2012 07:34

Digi I a Digi z 2E to dwa różne światy :hmm: Policz piny w swoim sterowniku



CAL_99PC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 21:57
Kontakt:

12e

Post autor: CAL_99PC » pt sie 17, 2012 08:26

już zmieniłem bo zauważyłem ze nie to co trzeba.


moje mk1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=474034

CAL_99PC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 21:57
Kontakt:

elektryka 2E w mk1

Post autor: CAL_99PC » sob sie 18, 2012 09:34

Komp jest bosha 45 pin ów
Silnik zapala komputer bezpośrednio zasilaniy z akumulatora ale:
*Nie załącza się silnik krokowy, jakie styki w kompie za to odpowiadają? i jak przekaźnik podłączyć?
Luźne kable w komputerze bez których zapalił ale nie są nigdzie podłączone:
*Skrzynka bezpieczników slot g1/12 (prawdopodobnie obrotomierz)?
*Skrzynka bezpieczników slot g2/04 ?
*skrzynka bezpieczników slot g1/07 io wchodzi w komputer w slot 8?
*Komputer styk 4 i 32?

Ostatnie konkursowe pytanie, podgrzewanie sondy lambda to g1/08 , można podłączyć pod przekaźnik od pompki paliwa???
Wrzucam po niżej schematy i opisy żebyście nie szukali

Opis styków 45-stykowego urządzenia sterującego



1 Masa
2 Wtryskiwacz 1.
3 -
4 Akumulator
5 -
6 Wtryskiwacz rozruchowy
7 Czujnik spalania stukowego
8 Przekaźnik urządzenia sterującego
9 -
10 Złącze wiązki kabli silnika
11 Komputer pokładowy
12 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
13 -
14 Przepływomierz z "gorącym drutem"
15 -
16 Przepływomierz z "gorącym drutem"
17 Sonda lambda
18 -
19 Silnik rozrusznika
20 Sonda lambda
21 Sonda lambda
22 -
23 Przekaźnik urządzenia sterującego
24 -
25 -
26 -
27 Wzmacniacz
28 -
29 -
30 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
31 Przekaźnik pompy paliwa
32 Wyłącznik zapłonu
33 Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
34 Czujnik spalania stukowego
35 Przepływomierz z "gorącym drutem"
36 Czujnik spalania stukowego
37 Przepływomierz z "gorącym drutem"
38 Wyłącznik zapłonu
39 Wyłącznik termiczny obwodu klimatyzacji
40 Czujnik położenia przepustnicy
41 Czujnik położenia przepustnicy
42 Sonda lambda
43 Złącze danych
44 Czujnik hallotronowy w rozdzielaczu
45 Czujnik hallotronowy w rozdzielaczu
link do opisu skrzynki bezpiecznikow
http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrawiam i liczę na pomoc Marek


moje mk1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=474034

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości