[mk4/bora] swap hamulców
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[mk4/bora] swap hamulcy
Cześć,
Do Pawła dzwoniłem ze 3 tygodnie temu.
Oryginalny zacisk pod tarczę 9mm nie obsługuje tarcz wentylowanych, natomiast Paweł miał na dniach oferować tarcze 9mm ale o średnicy nie 232 a 280mm (wtedy używamy seryjnego zacisku). Jakby ktoś chciał to niech do niego dzwoni. Tam tylko adapter jest potrzebny.
Podejrzewam, że rozwiązanie będzie na podobnej zasadzie jak tutaj:
Do Pawła dzwoniłem ze 3 tygodnie temu.
Oryginalny zacisk pod tarczę 9mm nie obsługuje tarcz wentylowanych, natomiast Paweł miał na dniach oferować tarcze 9mm ale o średnicy nie 232 a 280mm (wtedy używamy seryjnego zacisku). Jakby ktoś chciał to niech do niego dzwoni. Tam tylko adapter jest potrzebny.
Podejrzewam, że rozwiązanie będzie na podobnej zasadzie jak tutaj:
[mk4/bora] swap hamulcy
rozwiązanie niezłe, ja już podobny setup co prawda ze zwykłymi litymi tarczami miałem parę lat temu w golfie, teraz w audi teżdo niego wrócę choć może tarcza nie będzie miała 280mm bo pod audi dość ciężko podebrać taki rozmiar tarcz... choć jeśli przejdę na 5x112 to zakładam przednie tarcze od A4 B5 1.6
- louderr_88
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: wt wrz 27, 2011 10:35
- Lokalizacja: Biłgoraj
[mk4/bora] swap hamulcy
Odgrzebię temat wie ktoś czy są w sprzedaży te tarcze 280mm o których mowa wyżej???
Mój Czarnuch
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=508605" onclick="window.open(this.href);return false;
[mk4/bora] swap hamulcy
Witam,
mam pytanie ponieważ zastanawiam się nad swapem przód 288 -> 312 oraz tył 232 -> 256. Moje autko to vw bora 1.9TDI 130KM ASZ 4Motion.
Wszędzie gdzie śledziłem rozmowy na forum piszecie, iż z przodu należy jedynie wymienić jarzma obsługujące tarcze 312, osłonę, no i oczywiście tarcze i klocki (klocki podchodzą te same co do 288mm).
Odnośnie tyłu wszyscy odradzają komplet od 4x4 gdyż trzeba dorabiać specjalne dystanse gdyż brakuje jakieś 0,5-0,6cm. I teraz moje pytanie co w przypadku gdy mam właśnie 4x4, czy też trzeba szukać komplet zacisków z 256 czy może tak jak to w przypadku przodu wystarczy wymienić jarzma, a jeśli trzeba szukać kompletu to czy podejdzie właśnie od S3 4x4 bez dorabiania dystansów ze względu że ja też mam 4x4?
O ile wymianie z przodu jest to wyjaśnione to na temat tyłu nie udało mi się nigdzie znaleźć właśnie tego przypadku opisanego który ja mam.
mam pytanie ponieważ zastanawiam się nad swapem przód 288 -> 312 oraz tył 232 -> 256. Moje autko to vw bora 1.9TDI 130KM ASZ 4Motion.
Wszędzie gdzie śledziłem rozmowy na forum piszecie, iż z przodu należy jedynie wymienić jarzma obsługujące tarcze 312, osłonę, no i oczywiście tarcze i klocki (klocki podchodzą te same co do 288mm).
Odnośnie tyłu wszyscy odradzają komplet od 4x4 gdyż trzeba dorabiać specjalne dystanse gdyż brakuje jakieś 0,5-0,6cm. I teraz moje pytanie co w przypadku gdy mam właśnie 4x4, czy też trzeba szukać komplet zacisków z 256 czy może tak jak to w przypadku przodu wystarczy wymienić jarzma, a jeśli trzeba szukać kompletu to czy podejdzie właśnie od S3 4x4 bez dorabiania dystansów ze względu że ja też mam 4x4?
O ile wymianie z przodu jest to wyjaśnione to na temat tyłu nie udało mi się nigdzie znaleźć właśnie tego przypadku opisanego który ja mam.
- louderr_88
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: wt wrz 27, 2011 10:35
- Lokalizacja: Biłgoraj
[mk4/bora] swap hamulcy
Tak właśnie u ciebie trzeba 256mm z s3 i innych w werscji 4x4 gol IV 2,8 itp.
Mój Czarnuch
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=508605" onclick="window.open(this.href);return false;
[mk4/bora] swap hamulcy
Właśnie tak myślałem, że w tym przypadku będzie wskazane z 4x4, tylko tak się zastanawiam jak z tym kodowaniem jest bo niektórym właśnie nie wchodziło i ciągle powracało do ustawień fabrycznych, a przy zmianie przód + tył trzeba zmienić bo na mokrym pisano, że abs wcześniej łapał...
Pytanie jeszcze jedno czy teraz na seryjnych hamulcach 288 i 232, natomiast przy felgach 18" kapciach 225 też wskazane byłoby przekodowanie wielkości kół bo serynie tam jest 15-16" a przy hamowaniu wydaje mi się, ze heble nie wyrabiają, wciskam pedał do oporu a one tak jakby swoim rytmem hamują.
Pytanie jeszcze jedno czy teraz na seryjnych hamulcach 288 i 232, natomiast przy felgach 18" kapciach 225 też wskazane byłoby przekodowanie wielkości kół bo serynie tam jest 15-16" a przy hamowaniu wydaje mi się, ze heble nie wyrabiają, wciskam pedał do oporu a one tak jakby swoim rytmem hamują.
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
[mk4/bora] swap hamulcy
a ja mam pytanie, czy jest sens robic swap z 280mm na 288mm, czy jest odczuwalna roznica? niechodzi mi o sama sile hamowania tylko o wydajnosc 288mm, bo na 280 przy mocnym hamowaniu z wiekszych predkosci klik arazy i hamulce slabna, auto to mk4 tdi 140km, w corrado zakladalem 288mm(zestaw z passata b4 vr6), ale krotko nim jezdzilem zeby do konca to stwierdzic czy sa wydajniejsze, a tarcze i klocki pod 288mm sa troche drozsze od tych 280
[mk4/bora] swap hamulcy
slawko333, tarcza 288 ma grubość w golfie bodajże 25mm u mnie 26mm a 280 ma już tylko 22mm. to się przekłada na to że na 288 możesz dłużej z hamulca korzystaci zanim się przegrzeje i osładnie, możesz po zmianie jarzm zaaplikować 314mm lub 321mm.
jak chcesz mocniejszy zacisk na przód niż w golfie to załóż sobie zaciski z audi 100 C4 tam masz ATE 57 a nie jak w golfie ATE 52.
minus ATE 57 jest taki że pedał głębiej bedzie wpadał
jak chcesz mocniejszy zacisk na przód niż w golfie to załóż sobie zaciski z audi 100 C4 tam masz ATE 57 a nie jak w golfie ATE 52.
minus ATE 57 jest taki że pedał głębiej bedzie wpadał
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
[mk4/bora] swap hamulcy
niechce nic wiekszego jak 288 bo mam nowki zimowki 15, autem jezdzi zona codziennie do pracy z dzieckiem, mam mozliwosc kupienia ladnego zestawu 288, a ze niedlugo skonczy zywot moj zestaw 280, takze pomyslalem ze mozna byloby sprobowac, a jezeli roznica bedzie zadna lub znikoma, to kupie nowy zestaw tarcz i klockow 280 ktore sa tansze od 288
[mk4/bora] swap hamulcy
slawko333, lepiej zainwestuj w 288mm, czym grubsza tarcza tym ma większą pojemność cieplną, można dłużej korzystać z hamulca zanim się przegrzeje,
także skuteczność ze względu na znacznie większą powierzchnię współpracy klocka z tarczą ma przełożenie na to jak taki hamulec hamuje.
także skuteczność ze względu na znacznie większą powierzchnię współpracy klocka z tarczą ma przełożenie na to jak taki hamulec hamuje.
[mk4/bora] swap hamulcy
czytam i czytam róże fora i dalej się waham, odnośnie swapu przód 288 -> 312 oraz tył 232 -> 256, zdania są bardzo podzielone odnośnie efektów przejścia na większe tarcze, czy aby na pewno opłaca się inwestować te 1500zł za cały komplet przód i tył czy lepiej się już zastanowić nad jakimiś brembo 4-tloczkowymi na 312?tylko, że w takim układzie w tej cenie zmieszczę się jedynie z przodem...?czy mogą wypowiedzieć się osoby które przeszły rzeczywiście na te 312/256 z 288/232 czy warto?
- louderr_88
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: wt wrz 27, 2011 10:35
- Lokalizacja: Biłgoraj
[mk4/bora] swap hamulcy
U mnie montaż w tym tyg. ale różnice na pewno odczuje sporą 288 bardzo zajechane są w tej chwili...
JAk masz kase to bierz Przód z leona cupry R 4 tłok brembo pasuje bez probemu widziałęm kiedyś przód za 1400 z przewodami w oplocie
JAk masz kase to bierz Przód z leona cupry R 4 tłok brembo pasuje bez probemu widziałęm kiedyś przód za 1400 z przewodami w oplocie
Mój Czarnuch
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=508605" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości