Jak wycisnac troche wiecej mocy?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Nygerzzz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 12:23
Lokalizacja: Dublin/Olsztyn

Jak wycisnac troche wiecej mocy?

Post autor: Nygerzzz » sob kwie 15, 2006 16:17

Witam!
Jestem posiadaczem mk2 z '89 roku. Silniczek 1.3 na gaz. Niedlugo czeka mnie bardzo konkretny przeglad stanu technicznego auta i ciekaw jestem, czy istnieja jakies nieskomplikowane sposoby na podniesienie jego mocy. Samochod chodzi glownie na LPG.
Da sie to zrobic, czy to taczej utopia przy tak slabym silniku? Poprawek dokonalby mechanik, ja nie jestem specjalnie oswiecony w tych wzgledach.

Fotki auta w linku ponizej.


[b][url=http://irlandiaonline.pl]-->http://IrlandiaOnline.pl<--[/url][/b]
[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44350]-->MojeAutko<--[/url][/b]

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10829
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob kwie 15, 2006 19:01

najtaniej kupic mocniejszego golfa bo wydasz....napewno wiecej niz bys kupil 1.8.


Obrazek

skuri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 01:11
Lokalizacja: Gdańsk-Uk

Post autor: skuri » ndz kwie 16, 2006 23:46

Jak jezdzisz na gazie to proponuje Blosa. Z samego silnika nie wyczarujesz wiele a koszty beda nieadekwatne do poprawy..



Simek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 23:47
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Post autor: Simek » pn kwie 17, 2006 01:40

piotr2 pisze:najtaniej kupic mocniejszego golfa bo wydasz....napewno wiecej niz bys kupil 1.8.
Stary jakbyś włożyl tyle pracy w golfa co on to byś nawet nie pomyślał o zmianie golfa....


Są magnetyzery ale to podobno kicha.
Zmiana wydechu dodałą by kilka koników.
Sportowy filtr powietrza ?
Czip ?



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10829
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn kwie 17, 2006 09:17

tak ale to co zmienil moze zabrac do nowego a tam stare fsadzic.


Obrazek

Awatar użytkownika
Nygerzzz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 12:23
Lokalizacja: Dublin/Olsztyn

Post autor: Nygerzzz » pn kwie 17, 2006 18:49

Simek ujal sedno sprawy :) Nowego nie kupie - chodzi mi tylko o jakies wskazowki, co do dodania autku kilku koni :)
Z tego co sie orientuje to sportowe filtry, chipy i tlumik niestety w przypadku tak malego silnika niewiele by daly...
O co chodzi z tym blosem? Jak to dziala?


[b][url=http://irlandiaonline.pl]-->http://IrlandiaOnline.pl<--[/url][/b]
[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44350]-->MojeAutko<--[/url][/b]

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn kwie 17, 2006 20:17

To taki gaźnik gazowy, zobacz TUTAJ Montujesz blosa, wywalasz mikser i cieszysz się LPG bez zwężki w dolocie. Efekt jest bardzo podobny jak byś miał wtrysk gazu. Niestety mało kto umie to regulować a montaż blosa w tak małym silniku to jedna wielka niewiadoma. Kiedyś próbowałem znaleść informacje o użytkownikach blosia przy 1.8 RP/ABS ale niestety nie znalazłem ani jednego :( To bardzo mało popularny sprzęt a opinie o sensie jego montażu są bardzo podzielone.
Raczej musiał byś robić za pioniera :)


=-Pinhead-=

Orzel666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 11:08
Lokalizacja: Polska

Post autor: Orzel666 » pn kwie 17, 2006 20:49

Blos dobra sprawa
Wywal gaźnik, wtrysk czy co tam masz, wstawiasz kolektor dolotowy z nierdzewy, blos, kawał rury na tyle długi coby gazem nie śmierdziało jak się cofnie i na końcu stożek albo inny filtr z małym dławieniem.
Filtr z przodu coby zimne powietrze zasysał.
Dodatkowo splanuj głowicę coby sprężał tak gdzieś do 10 i masz wypas na LPG.
Gaz jest mniej podatny na samozapłon więc na bęzynie wtedy już nie pojeździsz bo będzie stukał.
I oczywiście pożądny wydech.
Wywal serie i zainwestuj w całość z nierdzewy.
Oczywiście można liczyć, kombinować, mędrkować ale najlepiej strojenie przeprowadzić na hamowni z dolotem o zminnej długości.
Tak circa about na oko można policzyc łatwo a potem to trza dostroić.
Jak znajdę odpowiednią książke to podam wzór i będzie koniec dyskusji na temat tego jakich to trzeba profesjonalistów do liczenia dolotu.
A w wydechu to dużo nie policzysz bo ma być z punktu A do B jak najkrótszy, najprostszy i gładki.


Gdyby bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach.

Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3407
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » czw kwie 20, 2006 10:51

Pinhead pisze:To taki gaźnik gazowy, zobacz TUTAJ Montujesz blosa, wywalasz mikser i cieszysz się LPG bez zwężki w dolocie. Efekt jest bardzo podobny jak byś miał wtrysk gazu. Niestety mało kto umie to regulować a montaż blosa w tak małym silniku to jedna wielka niewiadoma. Kiedyś próbowałem znaleść informacje o użytkownikach blosia przy 1.8 RP/ABS ale niestety nie znalazłem ani jednego :( To bardzo mało popularny sprzęt a opinie o sensie jego montażu są bardzo podzielone.
Raczej musiał byś robić za pioniera :)
BLOS w 1.8RP nie będzie funkcjonował należycie i szkoda kasy wydawać. Pogadaj z GTO albo Borysem to Ci powiedzą parę sparaw na ten temat.


Obrazek

Orzel666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 11:08
Lokalizacja: Polska

Post autor: Orzel666 » czw kwie 20, 2006 11:02

Gwiazdor czemu niby ma nie działać ?
Wiesz coś na ten temat ?
Z tego co mi wiadomo to blos otwiera taki dziwny zawór dławny zależnie od przepływu, ale nie wiem skąd pobiera ciśnienia do membrany.
Coś jak stary dobry K-jetronic tylko na gaz.
Jak masz jakiś szczegółowy schemat to zapodaj.
Kombinuję właśnie jakąś turbo zmotę na LPG i nie do końca wiem jak toto ustrojstwo działa.
A żadna elektronika nie wchodzi w grę - ma by mechanika.


Gdyby bóg popierał przedni napęd chodzilibyśmy na rękach.

Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3407
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » czw kwie 20, 2006 12:09

Ciśnienie bierze chyba z dolotu i w RPku za słabe jest ciśnienie żeby to napędzić.


Obrazek

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » czw kwie 20, 2006 12:28

A było to sprawdzane w praktyce ?
Zastanawia mnie to bo widziałem blosy założone do silników 1.6 a nawet 1.5 (w japońcach) i działało to normalnie.


=-Pinhead-=

skuri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz gru 05, 2004 01:11
Lokalizacja: Gdańsk-Uk

Post autor: skuri » czw kwie 20, 2006 14:13

Miałem Blosa mechanicznego w PN-pozyczylem do testow bo za te pienaiadze sie nie opłaca do tak beznadziejnego silnika.Wyalilem filtra z obudowy-wczepiłem blosa w dolot(niestety rure papierowa) i ustwailismy tak na "oko".Powiem ze ciezko bylo ustawic-zachowywał sie jakby mial zgasnac, starsznie kulal jakby gazu dostawał raz wiecej raz mniej.U mnie jest taki problem ze dostaje na gazie za duzo powietrza wg.analizatora, sprawdzałem wszystko ale lipa-mniejsza o to.Udalo nam sie ustawic zeby auto jako-tako na wolnych chodziło.Wyruszyłem, co zaobserwowałem to ze auto lepiej jedzie na górnych obrotach z niskich zbiera sie praktycznie identycznie-mała róznica-lub wcale.Ogolnie porawa była-faktem jest ze miałem prowizorke wiec cudow nie oczekiwalem.Blos polecam ale trzeba go dobrze wyregulowaci miec 100% szczelny dolot najlepiej z kwasówki.Ja juz sie bawic nie bede bo auto mam zamiar sprzedac z kilka miesiecy.Z dobrze zrobionym dolotem I Blosem wychodzi koszt okolo 500zeta, czy sie opłaca...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości