co to jest kompresor
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
co to jest kompresor
heh może mi ktoś wyjaśnić co to dokladnie jest ten kompresor na jakiej zasadzie dziala czy duzo zwieksza moc i spalanie i ile takie cos może kosztować z montażem i czy sie to oplaca do golfa 3 vr6 dolożyć??
- Adrian1980
- Gadatliwa bestia
- Posty: 560
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
- Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
- Kontakt:
Doładowanie mechaniczne jest to doładowanie, w którym sprężarka napędzana jest wprost od wału korbowego poprzez pasek klinowy lub za pomocą przekładni zębatej, a więc zachodzi połączenie mechaniczne pomiędzy sprężarką, a źródłem jej napędu (stąd nazwa tego rodzaju doładowania).
Sprężarki mechaniczne praktycznie stosowane były już podczas pierwszej wojny światowej w silnikach lotniczych. We współczesnych samochodach wystepują np. w Mercedesie, gdzie wszystkie modele zaopatrzone w tego typu sprężarkę (Rootsa) noszą dopisek "Kompressor".
heh ceny looknij tu http://www.godula.cc.pl/index.php?mode=komp_vw
Sprężarki mechaniczne praktycznie stosowane były już podczas pierwszej wojny światowej w silnikach lotniczych. We współczesnych samochodach wystepują np. w Mercedesie, gdzie wszystkie modele zaopatrzone w tego typu sprężarkę (Rootsa) noszą dopisek "Kompressor".
heh ceny looknij tu http://www.godula.cc.pl/index.php?mode=komp_vw
Ale jest jedno małe ale, fakt że przy kompresorze nie ma "dziury turbo" bo zaczyna działać razem z silnikiem, ale wprowadza opory mechaniczne i sprawność silnika maleje, iaczej jest w turbodoładowaniu bo gazy wylotowe które w samochodach z kompresorem są tracone są tu wykorzystywane do napędu turbiny. (oczywiście są opory przepływu spalin, ale nie są współmierne z oporami mechanicznym kompresora). Krótko Kompresor wprowadza straty, turbosprężarka odzyskuje energie ze spalin.
pozdrowienia el Kopyto
- ml2210
- Gadatliwa bestia
- Posty: 576
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
- Lokalizacja: Koniec Polski
- Kontakt:
Fakt.el Kopyto pisze:wprowadza opory mechaniczne i sprawność silnika maleje
Do napędu kompresora silnik musi spożytkowac dużo energii.
Słyszłem kiedyś że największe kompresory potrzebują pow. 150 KM by w ogóle się ruszyć.
Ale jednocześnie jest coś takiego jak efektywność kompresora, która bezpośrednio wpływan na stosunek zużytej energii do wytworzonej.
Rotrexy mają sprawność około 98%, dla porównania Vortechy coś ponad 70%, jeśli dobrze pamiętam.
Czyli ponad 20% mocy jest tracona na samo kręcenie kompresora.
Jak to w życiu, nie ma nic za darmo.
Tu porównanie kompresorów o podobnej mocy maxymalnej pow. 600KM:
Tu specyfikacja Rotexa SP38:
- Torque-on-demand
- Speed up to 250,000 rpm
- Efficiency up to 98 percent
- Compactness
- Reliability
- Low NVH
- Low cost
A tu Vortecha V-1:
- Straight cut spur gear
- Fits engines up to 680 horsepower
- Maximum airflow: 1,000 CFM *
- Maximum boost pressure: 20 PSI *
- Maximum impeller speed: 50,000 RPM
- Adiabatic efficiency: 72% **
- Available with straight or curved discharge and clockwise or counterclockwise rotation
** Efficiency shown is for straight discharge. Curved discharge is 1-2% lower.
www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----
blowery w american muscle potrafia pobrac nawet 500 HP, ale ich zastosowania po przekalkulowaniu strat podnosi moc na czysto nawet znacznie wiecej niz o 600 HP. tylko tam maja deczko wieksze silnikiSałyk pisze:dokładnie tyle potrzebuje kompresor w SLRml2210 pisze:Słyszłem kiedyś że największe kompresory potrzebują pow. 150 KM by w ogóle się ruszyć.
Pozdrawiam!
- ml2210
- Gadatliwa bestia
- Posty: 576
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
- Lokalizacja: Koniec Polski
- Kontakt:
Fakt.CYBER pisze:blowery w american muscle potrafia pobrac nawet 500 HP, ale ich zastosowania po przekalkulowaniu strat podnosi moc na czysto nawet znacznie wiecej niz o 600 HP. tylko tam maja deczko wieksze silnikiSałyk pisze:dokładnie tyle potrzebuje kompresor w SLRml2210 pisze:Słyszłem kiedyś że największe kompresory potrzebują pow. 150 KM by w ogóle się ruszyć.
Ale chodziło mi raczej o normalne streetowe dmuchawy do aut drogowych,
a nie o potworne, klocowate, dragowe, amerykańskie bestie dmuchające w 8 litrowy silnik np. 1600KM.
www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości