co to jest kompresor

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Ferdas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 23:07
Lokalizacja: Sędziszów młp.
Kontakt:

co to jest kompresor

Post autor: Ferdas » ndz kwie 09, 2006 20:26

heh może mi ktoś wyjaśnić co to dokladnie jest ten kompresor na jakiej zasadzie dziala czy duzo zwieksza moc i spalanie i ile takie cos może kosztować z montażem i czy sie to oplaca do golfa 3 vr6 dolożyć??



Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » ndz kwie 09, 2006 20:37

Doładowanie mechaniczne jest to doładowanie, w którym sprężarka napędzana jest wprost od wału korbowego poprzez pasek klinowy lub za pomocą przekładni zębatej, a więc zachodzi połączenie mechaniczne pomiędzy sprężarką, a źródłem jej napędu (stąd nazwa tego rodzaju doładowania).
Sprężarki mechaniczne praktycznie stosowane były już podczas pierwszej wojny światowej w silnikach lotniczych. We współczesnych samochodach wystepują np. w Mercedesie, gdzie wszystkie modele zaopatrzone w tego typu sprężarkę (Rootsa) noszą dopisek "Kompressor".


Obrazek


heh ceny looknij tu http://www.godula.cc.pl/index.php?mode=komp_vw



Ferdas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 23:07
Lokalizacja: Sędziszów młp.
Kontakt:

Post autor: Ferdas » ndz kwie 09, 2006 21:59

ty sobie coś takiego sprawiłeś?? jeśli tak to ile zabuliles za to??



Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » ndz kwie 09, 2006 22:34

W PL obecnie są tylko trzy znane VR-y na kompresorach.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn kwie 10, 2006 07:39

W tym jeden twój ML.



Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » pn kwie 10, 2006 08:12

No co ty TAZ, serio? :bajer:

A poza mną Strog i dub2. :pub:


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » wt kwie 11, 2006 10:34

Ale jest jedno małe ale, fakt że przy kompresorze nie ma "dziury turbo" bo zaczyna działać razem z silnikiem, ale wprowadza opory mechaniczne i sprawność silnika maleje, iaczej jest w turbodoładowaniu bo gazy wylotowe które w samochodach z kompresorem są tracone są tu wykorzystywane do napędu turbiny. (oczywiście są opory przepływu spalin, ale nie są współmierne z oporami mechanicznym kompresora). Krótko Kompresor wprowadza straty, turbosprężarka odzyskuje energie ze spalin.


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » wt kwie 11, 2006 10:58

el Kopyto pisze:wprowadza opory mechaniczne i sprawność silnika maleje
Fakt.
Do napędu kompresora silnik musi spożytkowac dużo energii.
Słyszłem kiedyś że największe kompresory potrzebują pow. 150 KM by w ogóle się ruszyć.
Ale jednocześnie jest coś takiego jak efektywność kompresora, która bezpośrednio wpływan na stosunek zużytej energii do wytworzonej.
Rotrexy mają sprawność około 98%, dla porównania Vortechy coś ponad 70%, jeśli dobrze pamiętam.
Czyli ponad 20% mocy jest tracona na samo kręcenie kompresora.
Jak to w życiu, nie ma nic za darmo. :bajer:

Tu porównanie kompresorów o podobnej mocy maxymalnej pow. 600KM:

Tu specyfikacja Rotexa SP38:
- Torque-on-demand
- Speed up to 250,000 rpm
- Efficiency up to 98 percent
- Compactness
- Reliability
- Low NVH
- Low cost

A tu Vortecha V-1:
- Straight cut spur gear
- Fits engines up to 680 horsepower
- Maximum airflow: 1,000 CFM *
- Maximum boost pressure: 20 PSI *
- Maximum impeller speed: 50,000 RPM
- Adiabatic efficiency: 72% **
- Available with straight or curved discharge and clockwise or counterclockwise rotation
** Efficiency shown is for straight discharge. Curved discharge is 1-2% lower.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
Sałyk
VW Lover
VW Lover
Posty: 169
Rejestracja: czw mar 31, 2005 21:45
Kontakt:

Post autor: Sałyk » wt kwie 11, 2006 12:29

ml2210 pisze:Słyszłem kiedyś że największe kompresory potrzebują pow. 150 KM by w ogóle się ruszyć.
dokładnie tyle potrzebuje kompresor w SLR :hehe:



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » wt kwie 11, 2006 22:22

Sałyk pisze:dokładnie tyle potrzebuje kompresor w SLR
on chyab ma 2 turbiny



Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » wt kwie 11, 2006 23:00

Kapibara pisze:
Sałyk pisze:dokładnie tyle potrzebuje kompresor w SLR
on chyab ma 2 turbiny
:rotfl: :rotfl: :rotfl:


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » śr kwie 12, 2006 09:18

Kapibara napisał/a:
Sałyk napisał/a:
dokładnie tyle potrzebuje kompresor w SLR


on chyab ma 2 turbiny
?????????



Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » śr kwie 12, 2006 09:31

Sałyk pisze:
ml2210 pisze:Słyszłem kiedyś że największe kompresory potrzebują pow. 150 KM by w ogóle się ruszyć.
dokładnie tyle potrzebuje kompresor w SLR :hehe:
blowery w american muscle potrafia pobrac nawet 500 HP, ale ich zastosowania po przekalkulowaniu strat podnosi moc na czysto nawet znacznie wiecej niz o 600 HP. tylko tam maja deczko wieksze silniki :D


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » śr kwie 12, 2006 10:18

CYBER pisze:
Sałyk pisze:
ml2210 pisze:Słyszłem kiedyś że największe kompresory potrzebują pow. 150 KM by w ogóle się ruszyć.
dokładnie tyle potrzebuje kompresor w SLR :hehe:
blowery w american muscle potrafia pobrac nawet 500 HP, ale ich zastosowania po przekalkulowaniu strat podnosi moc na czysto nawet znacznie wiecej niz o 600 HP. tylko tam maja deczko wieksze silniki :D
Fakt.
Ale chodziło mi raczej o normalne streetowe dmuchawy do aut drogowych,
a nie o potworne, klocowate, dragowe, amerykańskie bestie dmuchające w 8 litrowy silnik np. 1600KM. :satan:


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości