swap. mk2 1.3nz na mk3 1.8 abs
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
swap. mk2 1.3nz na mk3 1.8 abs
Troche juz doczytalem ale na niektore z pytan nie znalazlem odpowiedzi.
Czy drazek zmiany biegow (5 biegowy) bede musial podmienic czy ten z 1.3 bedzie pasowac? Jak nie bedzie pasowac to na jaki?
Poduchy z mk3 nie pasuja, wiec powinienem szukac tych ktore byly montowane w RP, bo lapy do pasuja?
Jak wyglada sprawa z poducha skrzyni biegow w 1.8? Jest taka sama jak w 1.3?
Czy drazek zmiany biegow (5 biegowy) bede musial podmienic czy ten z 1.3 bedzie pasowac? Jak nie bedzie pasowac to na jaki?
Poduchy z mk3 nie pasuja, wiec powinienem szukac tych ktore byly montowane w RP, bo lapy do pasuja?
Jak wyglada sprawa z poducha skrzyni biegow w 1.8? Jest taka sama jak w 1.3?
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
swap. mk2 1.3nz na mk3 1.8 abs
wiec tak lewarek i wodziki z 5 biegowej skrzyni z np. mk2 1.8 lub mk3 1.8
poduszki tak np. z mk2 RP i łapy tez a poduszka od skrzyni jest ta sama ale nawet łape z mk3 i poduche dasz rade zamontować na kołyskę swoja
poduszki tak np. z mk2 RP i łapy tez a poduszka od skrzyni jest ta sama ale nawet łape z mk3 i poduche dasz rade zamontować na kołyskę swoja
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
swap. mk2 1.3nz na mk3 1.8 abs
Odświeżam temat. Wrzuciliśmy z Latuchem ABS, ale mamy problem z nadmiarem wtyczek do skrzynki bezpieczników. Przy NZ były chyba tylko 4 wtyczki i luzem kabel do masy, a przy ABS pasowały nam tylko 4 wtyczki, i zostały jeszcze 4 :/. Skrzynka w naszym mk2 jest nowszego typu, już taka jak w mk3 montowana, ale coś nie jest tu za bardo plug&play
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
swap. mk2 1.3nz na mk3 1.8 abs
Bo tamte wtyczki z mk3 troszke moga byc inne podeslij fotki ktore wtyczki nie pasuja
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Re: swap. mk2 1.3nz na mk3 1.8 abs
Podsyłam fotki:
http://imageshack.us/gal.php?id=sJSrktLi0tKplKaR1ePNmw" onclick="window.open(this.href);return false;
Na pierwszej fotce ta wtyczka ma grubsze kable niż reszta. A ten przekaźnik na ostatnich fotkach wygląda na dokładany, ale nie wiem do czego ma służyć, pod maskę od niego są wyprowadzone grubszy czerwony i jeden niebieski kabel.
http://imageshack.us/gal.php?id=sJSrktLi0tKplKaR1ePNmw" onclick="window.open(this.href);return false;
Na pierwszej fotce ta wtyczka ma grubsze kable niż reszta. A ten przekaźnik na ostatnich fotkach wygląda na dokładany, ale nie wiem do czego ma służyć, pod maskę od niego są wyprowadzone grubszy czerwony i jeden niebieski kabel.
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
swap. mk2 1.3nz na mk3 1.8 abs
Pozniej popatrze na te kable a ten przekaznik musi byc
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Re: swap. mk2 1.3nz na mk3 1.8 abs
Doszedłem dzisiaj, że czerwoną wtyczkę z 3ciej fotki należy zmostkować. Nigdzie nie pasuje, a wg schematu jest to zasilanie pomp paliwa przez komputer (które z resztą się na włączają :/), ale reszta nie mam pojęcia.
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
swap. mk2 1.3nz na mk3 1.8 abs
wiec tak w jednej wiązce patrzyłem i wogole takich wtyczek nie mam
mam tylko ten jeden kabel niebiesko biały
mam tylko ten jeden kabel niebiesko biały
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
-
- Użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
- Lokalizacja: Jarosław
swap. mk2 1.3nz na mk3 1.8 abs
Witam! Odświeżę, bo mam na oku MK3 z 1.8 ABS. W mk2 siedzi 1.3 NZ, nowszy typ elektryki
Z racji tego, że będę musiał "wypożyczyć" od kogoś kanał, zależy mi na szybkiej i bezproblemowej przekładce.
Z tego względu mam pytanie na jakie komplikacje mogę trafić przy swapie?
Najbardziej mnie zastanawia:
- elektryka i dodatkowe 4wtyczki(od czego są i co z nimi zrobić)
- poduszki silnika(z mk3 bodajże nie pasują, w 1.3 mam praktycznie nówki febi - podejdzie na upartego?)
- pompa paliwa - 3bar vs 1.2bar, zostawić? szukać z 1.8 RP?
- wspomaganie - czy wszystko pasuje? co należy przełożyć z mk3?
Jeśli są jakieś inne komplikacje, proszę uświadomcie... Chciałbym mieć wszystko przygotowane, żebym nie zajmował kanału bo czegoś brakuje
Z racji tego, że będę musiał "wypożyczyć" od kogoś kanał, zależy mi na szybkiej i bezproblemowej przekładce.
Z tego względu mam pytanie na jakie komplikacje mogę trafić przy swapie?
Najbardziej mnie zastanawia:
- elektryka i dodatkowe 4wtyczki(od czego są i co z nimi zrobić)
- poduszki silnika(z mk3 bodajże nie pasują, w 1.3 mam praktycznie nówki febi - podejdzie na upartego?)
- pompa paliwa - 3bar vs 1.2bar, zostawić? szukać z 1.8 RP?
- wspomaganie - czy wszystko pasuje? co należy przełożyć z mk3?
Jeśli są jakieś inne komplikacje, proszę uświadomcie... Chciałbym mieć wszystko przygotowane, żebym nie zajmował kanału bo czegoś brakuje
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
swap. mk2 1.3nz na mk3 1.8 abs
wiedz tak jak powyżej pisałem poduszki z mk2 z 1.8,mocowanie z tyłu silnika daj z mk2
pompa paliwowa ma byc 1.2 bara,
wspomaganie pasuje z mk3 tylko przewody trzeba dac z mk2 i maglownica zalezy który model jest bo z nowszego modelu wiem ze nie pasuje aha jesli dasz maglownice z mk3 to trzeba wiadomo drazki dac z mk2
przewody paliwowe trzeba dac z mocniejszego silnika i cały wydech wiekszy
i oczywiscie to co pisałem powyżej i biegach
pompa paliwowa ma byc 1.2 bara,
wspomaganie pasuje z mk3 tylko przewody trzeba dac z mk2 i maglownica zalezy który model jest bo z nowszego modelu wiem ze nie pasuje aha jesli dasz maglownice z mk3 to trzeba wiadomo drazki dac z mk2
przewody paliwowe trzeba dac z mocniejszego silnika i cały wydech wiekszy
i oczywiscie to co pisałem powyżej i biegach
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
-
- Użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
- Lokalizacja: Jarosław
swap. mk2 1.3nz na mk3 1.8 abs
Pompa? To wystarczy wymienić tą przy tylnym kole na taką z RP'ka? Bo w mk3 chyba inaczej jest to rozwiązane z pompą paliwa(jest w baku?) Spotkałem się z głosami, że można zostawić tą 3-barową... Skoro twierdzisz że trzeba zmienić to proszę uzasadnij
Przewody paliwowe - same końcowe fragmenty?
Wydech to wiadomo, będzie z RP'ka...
Co do maglownicy to silnik jest z 94roku, może to coś zmienia?
I temat poduszek... Silnik bym przerzucał z sankami(moje już trochę przeszły), zostawiłbym jedynie stare wahacze... Jak wtedy z poduszkami i łapami? Z mk2 nadal?
Półosie rozumiem, że będą za długie i szukać z dwójki 1.8 na 100mm flanszy? Ew. czy po zmianie przegubów wewnętrznych wystarczą moje półosie(skrzynia 5biegowa, dłuższa półośka jest grubsza)
Przewody paliwowe - same końcowe fragmenty?
Wydech to wiadomo, będzie z RP'ka...
Co do maglownicy to silnik jest z 94roku, może to coś zmienia?
I temat poduszek... Silnik bym przerzucał z sankami(moje już trochę przeszły), zostawiłbym jedynie stare wahacze... Jak wtedy z poduszkami i łapami? Z mk2 nadal?
Półosie rozumiem, że będą za długie i szukać z dwójki 1.8 na 100mm flanszy? Ew. czy po zmianie przegubów wewnętrznych wystarczą moje półosie(skrzynia 5biegowa, dłuższa półośka jest grubsza)
swap. mk2 1.3nz na mk3 1.8 abs
Jezeli chcesz zostawic silnik na sankach z mk2 to poduchy z NZ sa takie same jak w ABS. Jak chcesz zmienic sanki to poduszka pod silnikiem jest inna, pod skrzynia ta sama. Kolyska zostaje z mk2 czyli poduszka takze musi byc z mk2.
Pompa paliwa ta z NZ bedzie ok.
Wspomaganie nie moze byc z wersji GTI i xx jahre. Nie pasuja wtedy drazki z mk2.
Przewodami paliwowymi takze nie ma co sie glowic. I tak musisz zastosowac dluzsze bo wtrysk z ABS ma z innej strony wejscie/wyjscie paliwa niz wtrysk z NZ. (chodzi o same koncowki)
Przy swapie z mk3 do mk2 musisz takze zwrocic uwage ze filtr powietrza z mk3 nie pasuje. Mozna ciac w fartuchu(kto to robi?!) albo zastosowac puszke filtra z RP ewentualnie jakis stozek.
Oczywiscie inny wybierak biegow, musi byc z 1.8(mk2). Odrazu polecam kupic zestaw naprawczy.
Co do polosi. To flansza zalezy od skrzyni biegow. Tutaj z pomoca przyjdzie miara:) Dlugosc polosi to sa jaja jak berety Teoretycznie powinienes miec 540/773mm.
Elektryka nie jest plug & play jak to wiekszosc osob tutaj pisze. Wiekszosc instalacji jest rzezbionych(tj u mnie zaczyna sie zielonym poprzez czerwony, brazowy i konczac na czarnym) i nijak sie to ma do plug and play. Jak uda Ci sie dorwac instalacje bez rzezby to po podlaczeniu wszystkich wtyczek auto powinno odpalic).
Druga sprawa elektryki jest taka ze niektore wtyczki potrafia sie dublowac. W mk3 instalacja wentylatorow jest czescia instalacji silnika a w mk2 to inny obwod, proponuje zostawic to na instalacji z mk2. Wtyczki od strony skrzynki bezpiecznikow(radze zastosowac ta z mk3-mimo iz jest ta sama) sa takie ze pasuja tylko w jedno miejsce. Od strony silnika jest troche gorzej ale tez powinienes bez problemu dojsc do ladu.
A i jeszcze jedna sprawa o sankach. Bez odpowiedniego sprzetu czyt palnika, wiertarki, gwintownika nie radze sie zabierac za odkrecanie sanek. W wieksosci przypadkow te sanki od nowosci nie byly ruszane i ich zwalenie moze byc przypadkiem kolosalnym problemem.
Pompa paliwa ta z NZ bedzie ok.
Wspomaganie nie moze byc z wersji GTI i xx jahre. Nie pasuja wtedy drazki z mk2.
Przewodami paliwowymi takze nie ma co sie glowic. I tak musisz zastosowac dluzsze bo wtrysk z ABS ma z innej strony wejscie/wyjscie paliwa niz wtrysk z NZ. (chodzi o same koncowki)
Przy swapie z mk3 do mk2 musisz takze zwrocic uwage ze filtr powietrza z mk3 nie pasuje. Mozna ciac w fartuchu(kto to robi?!) albo zastosowac puszke filtra z RP ewentualnie jakis stozek.
Oczywiscie inny wybierak biegow, musi byc z 1.8(mk2). Odrazu polecam kupic zestaw naprawczy.
Co do polosi. To flansza zalezy od skrzyni biegow. Tutaj z pomoca przyjdzie miara:) Dlugosc polosi to sa jaja jak berety Teoretycznie powinienes miec 540/773mm.
Elektryka nie jest plug & play jak to wiekszosc osob tutaj pisze. Wiekszosc instalacji jest rzezbionych(tj u mnie zaczyna sie zielonym poprzez czerwony, brazowy i konczac na czarnym) i nijak sie to ma do plug and play. Jak uda Ci sie dorwac instalacje bez rzezby to po podlaczeniu wszystkich wtyczek auto powinno odpalic).
Druga sprawa elektryki jest taka ze niektore wtyczki potrafia sie dublowac. W mk3 instalacja wentylatorow jest czescia instalacji silnika a w mk2 to inny obwod, proponuje zostawic to na instalacji z mk2. Wtyczki od strony skrzynki bezpiecznikow(radze zastosowac ta z mk3-mimo iz jest ta sama) sa takie ze pasuja tylko w jedno miejsce. Od strony silnika jest troche gorzej ale tez powinienes bez problemu dojsc do ladu.
A i jeszcze jedna sprawa o sankach. Bez odpowiedniego sprzetu czyt palnika, wiertarki, gwintownika nie radze sie zabierac za odkrecanie sanek. W wieksosci przypadkow te sanki od nowosci nie byly ruszane i ich zwalenie moze byc przypadkiem kolosalnym problemem.
-
- Użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
- Lokalizacja: Jarosław
swap. mk2 1.3nz na mk3 1.8 abs
Dokopałem się do tematu swapa z 1.6PN na 1.8 ABS. Auto z 1991.
Zacytuję
Doczytałem też znowu w innym temacie, że pompa 3bar może uszkodzić regulator ciśnienia w ABS'ie.
Co do sanek i wybieraka to taka opinia jest jeszcze
Dobra... Dostałem info co do instalacji
Zacytuję
Czytam dalej i wyszło że dwa przewody to diagnostyka, 1przewód to MFA a ten ostatni to podejrzewam że może być zwyczajna masa... Napisałem do autora i czekam na odpowiedź, może coś się wyjaśni..SWAP... na 1.8 ABS z seata cordoby 1994r. zabrałem calusienką indtalacje od skrzynki bezpieczników 3 białe kostki i przekaznik razem z tym, niestety zostały mi luzem cztery kabelki... potem podam kolory moze ktos mi pomoze
Doczytałem też znowu w innym temacie, że pompa 3bar może uszkodzić regulator ciśnienia w ABS'ie.
Co do sanek i wybieraka to taka opinia jest jeszcze
Nie wiem co o tym myśleć...Na wstępie - zawieszenie. Masz 1.3, żeby wrzucić 1.8 z MK3, potrzebowałbyś łap z 1.8 z MK2, szukanie, bla bla, nowe poduchy (choć to ~100zł).
Najprościej to wrzucić całe sanki z silnikiem i skrzynią (wodzikami, kasetą lewarka zmiany biegów) z MK3 (nada się przednia poducha Twoja).
Dobra... Dostałem info co do instalacji
Wtyczki pasuja idealnie, bodajrze są trzy Wypinasz stara instalacje i wpinasz nowa Wydaje sie skomplikowane ale do ogarniecia tak samo jak bedziesz zakładac pompke paliwa w zbiornik to jest taka sama sytuacja, wypinasz starą instalacje i w miejsce starej wpinasz nowa kostke:)
Ostatnio zmieniony wt paź 30, 2012 10:44 przez marko125-90, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 260
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 12:58
- Lokalizacja: Jarosław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości