Korektor siły hamiowania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Korektor siły hamiowania
doszedłem do wniosku ze ejst mi zupełnie zbędny, czy wystarczy połączyc przewody hamulcowe ze sobą i po kłopocie, czy jakies problemy przewidywane? moze ktos tak robił, wady zalety tego rozwiązania,
Prosiłbym o konkrety a nie ...wydaje mi się .... itd
Prosiłbym o konkrety a nie ...wydaje mi się .... itd
www.vrservice.pl
- Kapibara
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
- Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
- Kontakt:
jak bym sie przyzywaczyl tez bym nei zmienial, ze nei wspomne o nowym bo to na bank bym nei kupil. Czesc tych starych tez nei dziala nawet. ja jak [patrzylem na swoj to chyab dziala sprezynka sie ugina. ale i tak prawie zawsze sam jezdze max 2 osoby wiec nieprzepracowuje sie heheku_bi pisze:a korektor nowy to za duzy wydatek....
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
a mnie sie wydaje, że jak tył auta jest odciążony to wtedy korektor zmniejsza siłę hamowana na tylną oś, więc przy pełnym obciążeniu auta nie bedzie żadnej różnicy ale przy pustym samochodzie i ostzejszym hamowaniu na jakimś łuku to tylne koła mogą się wcześniej zablokować w porównaniu z tym jak korektor bł by dalej zamontowany.
ja bym go zostawił nie przeszkadza a może kiedys pomoże
a najprościej sprawdzic korektor czy działa: rozpdzamy się na drodze gdzie są niewielkie górki (tak aby auto się bujało góra dół) i zaczynamy chamować. jeżeli czujemy jak pedał hamulca podnosi się jak auto wybija się do góry to korektor coś tam korektoruje oczywiście jeżeli nie mamy abs`u. ten test coś pokaże.
ja bym go zostawił nie przeszkadza a może kiedys pomoże
a najprościej sprawdzic korektor czy działa: rozpdzamy się na drodze gdzie są niewielkie górki (tak aby auto się bujało góra dół) i zaczynamy chamować. jeżeli czujemy jak pedał hamulca podnosi się jak auto wybija się do góry to korektor coś tam korektoruje oczywiście jeżeli nie mamy abs`u. ten test coś pokaże.
Nissan Patrol K160
- Kapibara
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
- Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
- Kontakt:
korektor dziala chyab na odwrot bo on zmniejsza sile hamowania jak mu sie sprezynka sciasni pod wplywem obciazenia. jest tez problem z tym jak sie ma duza glebe, bo wtedy ta sprezyna sie nawet przy nie obciazonym aucie zgniatya i auto slabo hamuje z tylu.
ale i tak teoretycznie na tyl idzie tylk o30% sily hamowania wiec to musis byc ostre hamowanko
ale i tak teoretycznie na tyl idzie tylk o30% sily hamowania wiec to musis byc ostre hamowanko
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
pierwsze coś sensownego znalezione przez google.pl
cytat z http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=12
"Korektor siły hamowania
Korektor siły hamowania jest umieszczony miedzy pompą hamulcową, a cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopuscic do blokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania. Działanie korektora zależy bezpośrednio od obciążenia tylnej osi. Korektor hamowania to specyficzy zawór zmniejszajacy ciśnienie płynu w tylnych cylinderkach w zalezności od uchylenia tłoczka korektora na które wpływa obciążenie tylnej osi oraz cisnienie płynu hamulcowego wytworzone przez pompę w trakcie hamowania.
Im więcej podczas hamowania wysunie się tłoczek korektora tym mniejsze cisnienie dociera do cylinderków.
W trakcie hamowania płyn hamulcowy próbuje wypchnąć tłoczek korektora jak najdalej i podniść dzwignie która jest połączona przez sprężyne z tylną belką, Jeśli tył samochodu jest niedociążony to podczas hamowania nienaciągnieta sprężyna pozwala na większe wysunięcie tłoczka korektora, a co za tym idzie zmniejszenie ciśnienia na wyjściu korektora. Im bardziej jest obciążony tył samochodu tym większa sila działa na dzwignie / tłoczek korektora co powoduje jego ograniczony skok i większe ciśnienie podawane na tylne cylinderki. ..."
cytat z http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=12
"Korektor siły hamowania
Korektor siły hamowania jest umieszczony miedzy pompą hamulcową, a cylinderkami tylnych hamulców i ma za zadanie nie dopuscic do blokowania tylnych kół podczas gwałtownego hamowania. Działanie korektora zależy bezpośrednio od obciążenia tylnej osi. Korektor hamowania to specyficzy zawór zmniejszajacy ciśnienie płynu w tylnych cylinderkach w zalezności od uchylenia tłoczka korektora na które wpływa obciążenie tylnej osi oraz cisnienie płynu hamulcowego wytworzone przez pompę w trakcie hamowania.
Im więcej podczas hamowania wysunie się tłoczek korektora tym mniejsze cisnienie dociera do cylinderków.
W trakcie hamowania płyn hamulcowy próbuje wypchnąć tłoczek korektora jak najdalej i podniść dzwignie która jest połączona przez sprężyne z tylną belką, Jeśli tył samochodu jest niedociążony to podczas hamowania nienaciągnieta sprężyna pozwala na większe wysunięcie tłoczka korektora, a co za tym idzie zmniejszenie ciśnienia na wyjściu korektora. Im bardziej jest obciążony tył samochodu tym większa sila działa na dzwignie / tłoczek korektora co powoduje jego ograniczony skok i większe ciśnienie podawane na tylne cylinderki. ..."
Nissan Patrol K160
Ja się pozbyłem kolektora i wstawiłem nagwintowane tulejki (koszt 1,5 zł za sztukę w każdym sklepie motoryzacyjnym). Wady? Przy hamowaniu najpierw ci się tył zablokuje, bo kolektor ma za zadanie zmniejszać siłe hamowania gdy samochód jest nieobciążony i zwiększać gdy dociążysz tył. Tak że przy obciążonym samochodzie podczas hamowania jest tak jak byś go nie miał. A on lubi się psuć i przecieka zasysając powietrze i zapowietrzając tył autka
pozdrowienia el Kopyto
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości