Przekładka wtrysków z 1.3 na pełnym wtrysku do gaźnikowego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Przekładka wtrysków z 1.3 na pełnym wtrysku do gaźnikowego
Witam Chciałbym się dowiedzieć czego potrzebuję aby do swojego golfa 1.3 przełożyć gaźnik na pełnym wtrysku od takiego samego silnika. czy wystarczy przełożyć cały kolektor z wtryskami i gaźnikiem i ten komputer umieszczony zaraz przy nadkolu czy coś jeszcze. bardzo proszę o pomoc bo mogę mieć te części w całości za 50 zł
Przekładka wtrysków z 1.3 na pełnym wtrysku do gaźnikowego
zostają jeszcze pompy paliwa 2sz w baku i wysokociśnieniowa poza bakiem, trzeba chyba zmienić cewkę WN dać przepływomierz, sonde lambda wiązkę elektryczna silnika ogólnie nieopłacalne to jest
Re: Przekładka wtrysków z 1.3 na pełnym wtrysku do gaźnikowe
Ale wszystko to będzie pasować jeśli będę chciał przełożyć? kostki i te rzeczy . Moc chyba wzrośnie co? Jeśli mam to za tak małą kasę dlaczego tego nie wziąść ? Jest to chyba też dobry początek pod turbo.
Przekładka wtrysków z 1.3 na pełnym wtrysku do gaźnikowego
Kiedyś kumpel przerabiał ten temat (z gaźnika na wtrysk), tak jak pisze piteR-ek, wbrew pozorom dużo rzeczy jest potrzebne... koleszka, jak uporał się ze wszystkim, auto nie chciało się wkręcać, przyczyną była mało wydajna pompa wytwarzająca ciśnienie... na koniec podsumował, że taniej i mniej problemów by było ze swap'em. a 1.3 i turbo, ? raczej słabo, duży nakład kosztów, słaby rezultat, przedewszystim za sprawą głowicy-małe zawory, można zrobić porting, ale to kosztuje i to chyba jest 8v, a 16 raczej nie podpasujesz pod 1.3
Swap'uj na 2.0 ABF, albo jak bawi Cię turbo bierz G60 i wywal kompressor, silnik masz przygotowany już pod turbo-odprężony, smarowanie turbiny, wydajne wtryski itp.
pozdrawiam
Swap'uj na 2.0 ABF, albo jak bawi Cię turbo bierz G60 i wywal kompressor, silnik masz przygotowany już pod turbo-odprężony, smarowanie turbiny, wydajne wtryski itp.
pozdrawiam
Re: Przekładka wtrysków z 1.3 na pełnym wtrysku do gaźnikowe
Ale wszystko pod turbo już mam, a za taką kasę myślałem, że jest to opłacalne, a z tymi pompkami to dużo trzeba kombinować?
Przekładka wtrysków z 1.3 na pełnym wtrysku do gaźnikowego
jak wszystko pod turbo masz to inna bajka potrzebujesz dwie pompki: 1 w baku zasilająca, 2 poza bakiem wytwarzająca ciśnienie, najlepiej jakbyś wsadził bak z pompką z jakiegoś modelu na wtrysku, jak myslisz o turbo bierz pompki z wiekszej pojemności, żeby później nie mieć problemu z ich wydajnością, no i tylko ogarnąć elektryke... pamietaj żeby odprężyć silnik, bo szybko się zbuntuje, polecam stalową uszczelke pod głowice, którą wsadzasz razem z seryjną(ja tak miałem i było ok), albo jeszcze lepiej dobrać jakieś odprężające tłoki...
życzę powodzenia i czekam na kolejnego sapiącego VW
życzę powodzenia i czekam na kolejnego sapiącego VW
Re: Przekładka wtrysków z 1.3 na pełnym wtrysku do gaźnikowe
Wiesz to było i jest moim marzeniem mieć sapiącego Golfa a myślę że sprawa wtrysku ułatwiła by uturbienie. Dzięki Twojej pomocy nabrałem trochę pewności ale powiedz mi jedno jak mam wyjąć tą wiązkę silnika ? Są jakieś może zdjęcia pokazujące co i jak albo może ty mi powiesz gdzie co znajdę . No robię to pierwszy raz i nie chciał bym czegoś spieprzyć. Wtrysk biorę z drugie golfa który stoi u kumpla więc nie ma problemu z grzebaniem.
Przekładka wtrysków z 1.3 na pełnym wtrysku do gaźnikowego
Najłatwiej by było, wyjąć całą wiązkę silnika, ze wszystkimi czujnikami, kompem itp Wyjąć z jednego próbować dopasować do drugiego(napewno nie zastąpiona będzie tu pomoc dobrego elektryka), jak masz dawcę to problem z bakiem i pompami masz rozwiązany(przerabiać bak który posiadasz mija się z celem, łatwiej przełożyć całość). A może SWAP? W jakim stanie są oba silniki, to sa bliźniacze konstrukcje, wiec z przekładką nie powinno być problemów(łapy pasują nie trzeba ciąć/spawać).
Wiesz, MK II to już powoli old school, może pójść grubo, turbić na gaźniku! Gaźnik Webera, albo coś z motoru... Spotkałem się z oba, na żywo robi to mega wrażenia.... akustyczne... Łatwo nie będzie, ale satysfakcja
Ja przerabiam teraz temat Trabant z G40, buda oczyszczona z rudej, pospawana, obspawana, wzmocniona, przygotowana do malowania, silnik po remoncie, wszystko wymienione, kompresor muszę dac do regeneracji (Ladro pozdrawiam), ale narazie jestem pod kreską-brak kasy, no i urzeźbienie dolotu, bo miejsca jest mało ... Kabli tez sporo, podobno dużej rzeźby z tym nie będzie, ale sam się za to nie biorę, koleszka mi to będzie ogarniał(ten co też się kiedys uporał z przejściem gaźnik - wtrysk).
Chcesz łatwo Swapuj, chcesz hardcorowo zaturbij gaźnik Powodzenia
Wiesz, MK II to już powoli old school, może pójść grubo, turbić na gaźniku! Gaźnik Webera, albo coś z motoru... Spotkałem się z oba, na żywo robi to mega wrażenia.... akustyczne... Łatwo nie będzie, ale satysfakcja
Ja przerabiam teraz temat Trabant z G40, buda oczyszczona z rudej, pospawana, obspawana, wzmocniona, przygotowana do malowania, silnik po remoncie, wszystko wymienione, kompresor muszę dac do regeneracji (Ladro pozdrawiam), ale narazie jestem pod kreską-brak kasy, no i urzeźbienie dolotu, bo miejsca jest mało ... Kabli tez sporo, podobno dużej rzeźby z tym nie będzie, ale sam się za to nie biorę, koleszka mi to będzie ogarniał(ten co też się kiedys uporał z przejściem gaźnik - wtrysk).
Chcesz łatwo Swapuj, chcesz hardcorowo zaturbij gaźnik Powodzenia
Przekładka wtrysków z 1.3 na pełnym wtrysku do gaźnikowego
Silniki te same ale nie wiem w jakim stanie jest tamten praktycznie cały czas stał na dworze na 90 % bez oleju no to może się spodziewać niespodzianek. Gdybym miał kasę nie bawił się w takie rzeczy tylko mocniejszy silnik no ale że mam dopiero 16 lat to kasy tylko trochę gdzieś zarobię ewentualnie tata coś pomoże bo też zainteresował się tematem.
Ale nie chce za bardzo w tego Golfa pakować kasy bo jak sprzedam swoją Yamaszkę to czeka mnie kupno drugiego motoru wtedy mogę wszystko ładować w Dwójeczkę . No zobaczymy jak to będzie najtrudniejszą dla mnie rzeczą będzie na pewno wyciągnięcie tej wiązki z silnika. Jeszcze czeka mnie zmiana skrzyni bo w moim wyskakuje 5
Pozdrowienia jeśli masz jeszcze jakieś rady i dopowiedzenia lub uwagi pisz chce się dowiedzieć jak najwięcej
Ale nie chce za bardzo w tego Golfa pakować kasy bo jak sprzedam swoją Yamaszkę to czeka mnie kupno drugiego motoru wtedy mogę wszystko ładować w Dwójeczkę . No zobaczymy jak to będzie najtrudniejszą dla mnie rzeczą będzie na pewno wyciągnięcie tej wiązki z silnika. Jeszcze czeka mnie zmiana skrzyni bo w moim wyskakuje 5
Pozdrowienia jeśli masz jeszcze jakieś rady i dopowiedzenia lub uwagi pisz chce się dowiedzieć jak najwięcej
Przekładka wtrysków z 1.3 na pełnym wtrysku do gaźnikowego
To, że samochód stał pod chmurką i bez oleju, jeszcze nie robi z niego trupa... Jak Twoja skrzynia powoli umiera to nie ma co czekać tylko wykręcaj cały silnik i skrzynię na sankach z dawcy i wkładaj do swojej budy. Jak silnik będziesz miał na wierzchu odkręcaj pokrywę zaworów, głowicę, miskę, wyczyść wszystko ładnie, powymieniaj zużyte elementy, ew. wrzuć coś wytrzymalszego (np: może z czegoś podpasujesz tłoki, żeby odprężyć, wałek...) itd. Jak chcesz turbić i tak Cię czeka taka operacja. Więc po co modzić z przekładaniem wtrysku ( co jest nie lichym zadaniem) i rozkręcać silnik, żeby przygotować go pod turbo, a trochę trzeba zmienić (ogarnąć kompa, większe wtryski, większe ciśnienie paliwa, więc wydajniejsze pompy, chłodnica oleju też się może przydać( ale nie koniecznie np: imprezy wrx przy mocy 2xx KM nie mają), dolot o większej średnicy, czyli zmiana przepływki, przepustnicy, kolektor wydechowy pod turbo, smarowanie pod turbo- np z czujnika ciśnienia, a spływ do miski, intercooler też się przyda. Dużo tego, na pewno o czymś jeszcze zapomniałem, ale na forum nie raz poruszany był temat turbo, coś znajdziesz. A! i najważniejsze - hamulce i zawieszenie
Prawka jeszcze nie masz to czasu na modzenie trochę jest Pozdro
Prawka jeszcze nie masz to czasu na modzenie trochę jest Pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości