[mk4] Swap intercoolera.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[mk4] Swap intercoolera.
Witam,
Seryjnie dla silnika ALH montowana jest jakaś popierdółka nie intercooler, orientujecie się co normalnego można tam zamontować (i gdzie) ???
Zastanawiam się czy da się zaadoptować coś do przedniego wzmocnienia...
pozdrawiam,
tomek
Seryjnie dla silnika ALH montowana jest jakaś popierdółka nie intercooler, orientujecie się co normalnego można tam zamontować (i gdzie) ???
Zastanawiam się czy da się zaadoptować coś do przedniego wzmocnienia...
pozdrawiam,
tomek
I would die for you
Would you die with me?
Would you catch the bullet that was meant for me?
ERA moja...
Would you die with me?
Would you catch the bullet that was meant for me?
ERA moja...
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Ale problem... ja bym upychał coś dużego ... skoro chcesz miec wiecej zimnego powietrza to taki uniwersalny IC to chyba od MB Sprintera - jak sie postarasz to sie zmieści, no i bedzie zimniej. Kwestia tego czy go tam zmieścisz, potem bedzie juz z górki.tommyK pisze:jak to co? więcej zimnego powietrza
mam już nowe wtryski od ASV które czekają na montaż, ale chciałbym przedtem założyć większy intercooler...
czy wypowie się ktoś kto zna temat?
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
- ml2210
- Gadatliwa bestia
- Posty: 576
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
- Lokalizacja: Koniec Polski
- Kontakt:
Nie można zapominać że wydajność IC dla konkretnego set-apu jest ograniczona.
Czyli np. dla silnika X, przy doładowaniu Y, najwydajniejszy jest IC o wymiarach Z.
Zapodająć wiekszy IC niż Z nic się już nie poprawi, a nawet pogorszy.
Montując duży IC znacznie zwiekszamy pojemność układu dolotowego,
przez co pojawia się duże, nieprzyjemne opuźnienie na pedale gazu.
Czyli np. dla silnika X, przy doładowaniu Y, najwydajniejszy jest IC o wymiarach Z.
Zapodająć wiekszy IC niż Z nic się już nie poprawi, a nawet pogorszy.
Montując duży IC znacznie zwiekszamy pojemność układu dolotowego,
przez co pojawia się duże, nieprzyjemne opuźnienie na pedale gazu.
www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Z IC od Sprintera tragedii napewno nie bedzie, tym bardziej że nie jest to ogromny IC, a taki w raczej średnie. Swoja drogą ml2210 to ... może mu policz objętość IC, a potem mu taki uspawaj za 250zł.
Musisz popatrzec też od strony finansowej; taki IC (Sprinter'a) kosztuje 250-350zł, jeżeli go sam zamontuje to pozostaje koszt węży około 100zł i powiedzmy w granicach 400zł ma wydajniejszy IC w swoim MK4. Założe się że nie planuje startów w wyścigach SSS i 0,1s nie robi dla niego różnicy, bo IC o 1-2dm^3 za mały/za duży!!!
IC robiony na zamówienie ... min 600zł + węże/rury. czyli prawie dwukrotnie wiecej $$$.
Takie teoretyczne rozważania mają sens jak masz $$$ i se inwestujesz w autko gdzie firma robi większość roboty, jeszcze policzą objetosc układu, uspawają IC itd... Dobrym przykładem jest znane MK2 Staszka - on miał bardzo prosty pomysł na IC - największy jaki da sie upchać z przodu w MK2
Tak więc jak ktoś ma czas i $$$ to może sobie liczyć i budować IC pod swój silnik itd, ale jak komus nie przeszkadzają ewentualne różnice 0,1s to niech korzysta z środków już sprawdzonych
Musisz popatrzec też od strony finansowej; taki IC (Sprinter'a) kosztuje 250-350zł, jeżeli go sam zamontuje to pozostaje koszt węży około 100zł i powiedzmy w granicach 400zł ma wydajniejszy IC w swoim MK4. Założe się że nie planuje startów w wyścigach SSS i 0,1s nie robi dla niego różnicy, bo IC o 1-2dm^3 za mały/za duży!!!
IC robiony na zamówienie ... min 600zł + węże/rury. czyli prawie dwukrotnie wiecej $$$.
Takie teoretyczne rozważania mają sens jak masz $$$ i se inwestujesz w autko gdzie firma robi większość roboty, jeszcze policzą objetosc układu, uspawają IC itd... Dobrym przykładem jest znane MK2 Staszka - on miał bardzo prosty pomysł na IC - największy jaki da sie upchać z przodu w MK2
Tak więc jak ktoś ma czas i $$$ to może sobie liczyć i budować IC pod swój silnik itd, ale jak komus nie przeszkadzają ewentualne różnice 0,1s to niech korzysta z środków już sprawdzonych
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
ja jestem zdania im wiekszy tym lepszy a najlepszym do naszych HomeMade aut jest IC z IVECO 300Km auto wyda na nim bez problemu. sprawdzony w kilku autach i TDI i beznynach i graApsik pisze:Z IC od Sprintera tragedii napewno nie bedzie, tym bardziej że nie jest to ogromny IC, a taki w raczej średnie. Swoja drogą ml2210 to ... może mu policz objętość IC, a potem mu taki uspawaj za 250zł.
Musisz popatrzec też od strony finansowej; taki IC (Sprinter'a) kosztuje 250-350zł, jeżeli go sam zamontuje to pozostaje koszt węży około 100zł i powiedzmy w granicach 400zł ma wydajniejszy IC w swoim MK4. Założe się że nie planuje startów w wyścigach SSS i 0,1s nie robi dla niego różnicy, bo IC o 1-2dm^3 za mały/za duży!!!
IC robiony na zamówienie ... min 600zł + węże/rury. czyli prawie dwukrotnie wiecej $$$.
Takie teoretyczne rozważania mają sens jak masz $$$ i se inwestujesz w autko gdzie firma robi większość roboty, jeszcze policzą objetosc układu, uspawają IC itd... Dobrym przykładem jest znane MK2 Staszka - on miał bardzo prosty pomysł na IC - największy jaki da sie upchać z przodu w MK2
Tak więc jak ktoś ma czas i $$$ to może sobie liczyć i budować IC pod swój silnik itd, ale jak komus nie przeszkadzają ewentualne różnice 0,1s to niech korzysta z środków już sprawdzonych
www.vrservice.pl
- ml2210
- Gadatliwa bestia
- Posty: 576
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
- Lokalizacja: Koniec Polski
- Kontakt:
Nie wiem czy mówimy o tym samym, bo mi stanoł przed oczami IC który kiedyś widziałem.Apsik pisze:Dobrym przykładem jest znane MK2 Staszka - on miał bardzo prosty pomysł na IC - największy jaki da sie upchać z przodu w MK2
Ogromny, na całą szerokość auta. Bez sensu, o połowę mniejszy chłodziłby pow. do tej samej temperatury.
A przyjemność z jazdy takim autem na codzień musi być straszna, bo "Lag" jest strasznie denerwujący w codziennym urzytkowaniu.
Masz rację, ale nie do końca, im wydajniejszy tym lepszy, rozmiar nie jest taki ważny.Borys pisze:ja jestem zdania im wiekszy tym lepszy
Mniejszy, dobrze skonstuowany IC może mieć dużo wiekszą wydajność od dużego.
Sam układ lamelek ma kolosalne znaczenie.
Zobacz sobie jakie są IC w Prosiakach. Tam poprostu fizucznie nie ma miejsca.
Widziałeś IC kolegi K.. , w jego 9fff, jest naprawde mały, porównując go do IC montowanych w autach o nawet małej części mocy którą dysponuje jego 9fff.
Ps.
A IC od Inveco czy Sprintera jest naprawdę dobry, sprawdzony, no i tani.
Ostatnio zmieniony pn mar 20, 2006 14:22 przez ml2210, łącznie zmieniany 1 raz.
www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----
podobno jest jakiś IC nieco większy od tego seryjnego, ale nadający się do modyfikacji do 160KM... właśnie zdecydowałem się zasadzić turbinę od 130KM, ale ten IC i tak wystarczy bo chyba więcej jak 150 kucy z tego zestawu (silnik ALH, większy IC, turbo od 130KM, wtryski made in ASV + SW mod) nie wyciągnę...
Już się nie mogę doczekać jak ta "dziewięćdziesiąteczka" będzie latać
Już się nie mogę doczekać jak ta "dziewięćdziesiąteczka" będzie latać
I would die for you
Would you die with me?
Would you catch the bullet that was meant for me?
ERA moja...
Would you die with me?
Would you catch the bullet that was meant for me?
ERA moja...
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
ml2210 pisze:Nie wiem czy mówimy o tym samym, bo mi stanoł przed oczami IC który kiedyś widziałem.Apsik pisze:Dobrym przykładem jest znane MK2 Staszka - on miał bardzo prosty pomysł na IC - największy jaki da sie upchać z przodu w MK2
Ogromny, na całą szerokość auta. Bez sensu, o połowę mniejszy chłodziłby pow. do tej samej temperatury.
A przyjemność z jazdy takim autem na codzień musi być straszna, bo "Lag" jest strasznie denerwujący w codziennym urzytkowaniu.Borys pisze:ja jestem zdania im wiekszy tym lepszy
Zobacz sobie jakie są IC w Prosiakach. Tam poprostu fizucznie nie ma miejsca.
Widziałeś IC kolegi K.. , w jego 9fff, jest naprawde mały, porównując go do IC montowanych w autach o nawet małej części mocy którą dysponuje jego 9fff.
Ps.
A IC od Inveco czy Sprintera jest naprawdę dobry, sprawdzony, no i tani.
ale w 9ff sa 2 szt i grube i nie sa takie małe.
[ Dodano: Pon Mar 20, 2006 2:45 pm ]
jesli cie interesuje to moze zestaw chłodnic z MKIV TDI 150KM ARL zalozysz mam takowy do sprzedania, chłodnica wody+ IntercollertommyK pisze:podobno jest jakiś IC nieco większy od tego seryjnego, ale nadający się do modyfikacji do 160KM... właśnie zdecydowałem się zasadzić turbinę od 130KM, ale ten IC i tak wystarczy bo chyba więcej jak 150 kucy z tego zestawu (silnik ALH, większy IC, turbo od 130KM, wtryski made in ASV + SW mod) nie wyciągnę...
Już się nie mogę doczekać jak ta "dziewięćdziesiąteczka" będzie latać
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości