Planowanie glowicy RP

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

shanukes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt maja 01, 2009 19:13
Lokalizacja: STW

Planowanie glowicy RP

Post autor: shanukes » pn mar 14, 2011 20:24

Silnik RP/AAM : St. spr.(CR). 9:1 , zaplon sterowany podcisnieniem/zaplon sterowany ECU.

- dopręzenie do 10:1 to ok 0.8-1mm splanowania
Mój silnik: Blok, głowica RP osprzęt ABS

Czy to prawda ?
Czy ktoś już u siebie robił ?



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Planowanie glowicy RP

Post autor: gracek1906 » wt mar 15, 2011 12:00

Ja mam splanowane ok 1.5 mm a żeby dojść do 10:1 to coś ok 1.8-1.9 mm trzeba zebrać.
Ostatnio zmieniony wt mar 15, 2011 21:36 przez gracek1906, łącznie zmieniany 1 raz.



shanukes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt maja 01, 2009 19:13
Lokalizacja: STW

Re: Planowanie glowicy RP

Post autor: shanukes » wt mar 15, 2011 20:25

Liczyłeś to jakoś ?

według użytkownika spawacz:
"dla 11:1 to od 1.8-2.2mm splanowania"

Auto jeździ na gazie i na benzynie.



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Planowanie glowicy RP

Post autor: gracek1906 » wt mar 15, 2011 21:32

tak liczyłem ale ciężko jest to dokładnie wyliczyć bo komora w głowicy nie jest okrągła tylko owalna. wyszło mi dokładnie 1.8..i parę miejsc po przecinku ale zakładając że komora nie zwęża sie. Nie twierdze że mam racje tylko po prostu tak mi wyszło. Może coś przeoczyłem bo kolega SPAWACZ wg mnie zna sie na rzeczy. Nie wiem.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: Planowanie glowicy RP

Post autor: toffic » śr mar 16, 2011 00:50

gracek1906 pisze:Ja mam splanowane ok 1.5 mm a żeby dojść do 10:1 to coś ok 1.8-1.9 mm trzeba zebrać.
potwierdzam, żeby w AAM dojść do CR 10 trzeba zebrać co najmniej 1.9mm, jednym słowem nie warto, lepiej podmienić tłoki



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Planowanie glowicy RP

Post autor: gracek1906 » śr mar 16, 2011 11:45

Czyli miałem racje. Może jak znajdę kiedyś chwilkę to przełożę kiedyś cały dół z abs bo leży u mnie i zawadza.



shanukes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt maja 01, 2009 19:13
Lokalizacja: STW

Planowanie glowicy RP

Post autor: shanukes » śr mar 16, 2011 16:28

Dziękuje ci za miarodajna odpowiedz.
Też skrobnę o 1.5 mm.
A jak wygląda sprawa z zaworami dużo maja miejsca otwarte nad tłokiem ?
A jakie masz teraz ciśnienie na cylindrach ?



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Planowanie glowicy RP

Post autor: gracek1906 » śr mar 16, 2011 21:32

Ile mają miejsc to bym musiał zmierzyć ale kolizji nie ma. Co do sprężania to mierzyłem zegarkiem z diesla i nie jestem pewien jego dokładności bo przed planowaniem wskazywał 10 a po 11,5 na innym zegarku przed planowaniem miałem ponad 11 ale niestety nawalił i nie zmierzy już nim nic. Jak dorwę inny to jeszcze raz zmierzę.



shanukes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt maja 01, 2009 19:13
Lokalizacja: STW

Re: Planowanie glowicy RP

Post autor: shanukes » czw mar 17, 2011 20:58

Zdrowy RP powinien mieć ok 11. (ze wzoru: CP *1.2= )
Po zdjęciu 1.5mm mamy CP= 9,8 , ciśnienie sprężania w okolicy 11,7.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Planowanie glowicy RP

Post autor: spawacz » pt mar 18, 2011 21:08

widze ze ty gracek jestes mega guru, chodz obliczenia to nie wszystko. Jak wolalem pomiary za pomca oleju zrobic ,a chetnie zobacze jak wyliczales te 2mm dla 10:1 w RP/AAM , napisz wzor , skad wiedziales ile ma komora spreznia itp.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Planowanie glowicy RP

Post autor: gracek1906 » pt mar 18, 2011 21:45

Nie rozumiem dlaczego się unosisz, pisałem przecież że mogłem sie pomylić. Liczyłem to już dawno temu jak znajdę chwilkę na weekendzie to pomierzę jeszcze raz(mam rozebrany silnik 1.8 ze stopniem 9/1) i opisze wszystko na forum.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Planowanie glowicy RP

Post autor: spawacz » pt mar 18, 2011 23:01

Przeciez w/g ciebie sie nie znam i w ogóle. A teraz piszesz ze to ty mogles sie pomylic , to jak to jest??? dlaczego nie napiszesz wzoru??? Jak jak PF doprezalem na nieco ponad 11:1 to 1.2 planowalem i silnik robil 16 BAR. W.g twoich odliczen jak AAM/RP do 11,5:1 to glowice bys musial zebrac o jakies 5-5.5mm, - wybacz ale takie obliczenia to dla siebie zachowaj, albo poprzyj to jakim madrym wzorem, albo chociaz cisnieniem na cyl. po tym zabiegu.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Planowanie glowicy RP

Post autor: gracek1906 » pt mar 18, 2011 23:16

Mówiłem że napisze ale nie dziś. Powiem tyle że za wzór brałem różnice w wybraniach tłoków AAM ABS. Różnica jest 96.87 mm sześciennych co w przełożeniu na komorę spalaniu w głowicy daje wys... i właśnie muszę jeszcze raz policzyć pole komory a to wcale nie takie proste zwłaszcza że w tej chwili nie mam wymiarów a tam trzeba liczyć wycinki koła itp... I dalej nie rozumiem twoich nerwów i nigdy nie napisałem że sie nie znasz, wręcz przeciwnie wystarczy że przeczytasz temat od początku.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Planowanie glowicy RP

Post autor: spawacz » sob mar 19, 2011 10:09

No ale chlopie , ja tego nie rozumie. Jak mogles to wyliczac? Podebrania sa w ksztalcie trapeza a i glowica nie jest owalem, wiec mnie dziwia te obliczenia. Ja stosuje metode olejowa. Jakby byl walec ok, ale z trapezem to nie jest takie proste, o chyba ze miales gotowe dane na temat polenosci komory spreznia i podebrania w tloku , to wtedy proporcje mozna odrazu policzyc.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości