[mk2] Swap NZ na AFN

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
adikpn
Wolfsburg Power
Posty: 420
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 14:14
Lokalizacja: Poznań

[mk2] Swap NZ na AFN

Post autor: adikpn » sob lut 05, 2011 23:28

Witam! Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie swap.
Aktualnie w goferku siedzi NZ-ta i tak prawde mówiąc to te 55 kucy to troche za mało i juz powoli nie ekonomicznie.
Poszukując jakichś silniczków trafiłem na 1Z i po podpowiedzi kolegi Kowal mk2 na AFNa.

Stąd moje pytanie czy jest dużo roboty przy swapie na AFN.
Na co zwrocic uwagę kupując silnik.

Pozdrawiam:)


Obrazek

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

[mk2] Swap NZ na AFN

Post autor: bugalon » ndz lut 06, 2011 10:23

Do wymiany

1. Półosie z przegubami
2. Skrzynia biegów
3. Pedały z passata b3 i wiercenie dziury w grodzi albo patent na linke z passata (do wysprzęglika)
4. Wszystkie poduszki pod skrzynią i pod silnikiem, łapy też
5. Rozrusznik.
6. Mechanizm zmiany biegów (cały, wyrzucasz cięgna wstawiasz kasete z linkami)
7. Wydech - w zasadzie cały trzeba zmienić ale na początek tylko część od turbiny do pierwszego tłumika
8. Do zamontowania i zaprojektowania cały dolot od nowa. Oryginalnego intercoolera nie wykorzystasz (nie ma gdzie go umieścić w mk2), musisz zamontować inny intercooler i wyspawać nowe rury na odcingku turbo-intecooler-przepustnica.
9. Hamulce - na tych z NZ-ta nie zatrzymasz auta, więc do wymiany będą zwrotnice, tarcze, jarzma i klocki (ustawienie zbieżności po takiej akcji konieczne).


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

[mk2] Swap NZ na AFN

Post autor: jeryk10 » ndz lut 06, 2011 10:33

I potrzebujesz AFN montowanego poprzecznie


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

[mk2] Swap NZ na AFN

Post autor: spawacz » ndz lut 06, 2011 11:03

To inaczej bo pare tyg tego robilem swapa wlasnie na AFN:

1. Skrzynia biegow 1.6 TD + polosie najlpeije 4T
2. Tylko przednia poduszka + pas pod nia
3. rozrusznik
4. poczatkowa czesc wydechu
5. Silnik :) + wizka lub M-tdi jezeli chcesz TDI na mech pompie
6. IC z SB z wezami praktycznie idealnie moza to tam dac
7. Zestaw ciengielek wybieraka z GTI mk2 lub TD wraz podstawa montowana do maglownicy
8. Opcjonalnie hamulce
9. 1-2dni czasu po 6H na dzien :))


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

[mk2] Swap NZ na AFN

Post autor: marcinas1983 » ndz lut 06, 2011 17:15

spawacz pisze:. Skrzynia biegow 1.6 TD + polosie najlpeije 4T
sprzęgło wytrzyma moment obrotowy AFN'a?? Czy w TDI na elektronice jest potrzebna informacja o prędkości ze skrzyni biegów??
adikpn pisze:Na co zwrocic uwagę kupując silnik.
samego silnika się nie kupuje... kompletne auto na swap'a i po problemie. Seat toledo z AFN'em to najlepsze rozwiązanie :hmm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

[mk2] Swap NZ na AFN

Post autor: jeryk10 » ndz lut 06, 2011 17:49

No z ta skrzynia z 1.6 TD daleko nie zajedzie


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: [mk2] Swap NZ na AFN

Post autor: spawacz » pn lut 07, 2011 09:28

Jak u zaprzala 170KM i 300nm wytrzymala to i afna utrzyma, zreszta mialem kiedys w GTI z TD i jakos jest nic przez 2 lata nie zrobilem a *#cenzura#* byla caly czas.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

[mk2] Swap NZ na AFN

Post autor: marcinas1983 » pn lut 07, 2011 10:17

spawacz, tylko zaprzal przez wielkie turbo ten max moment obrotowy miał w okolicach 3tys obr/min, a AFN ma max moment znacznie niżej. Co do wytrzymywania momentu przez sprzęgło seryjne 210mm z mk2 to coś wiem bo jakiś czas temu dawałem na nie 217Nm przy 2.2 tys obr/min i dawało radę i nadal daje. Tylko tak z ciekawości chciałem wiedzieć czy się nie uślizguje, bo każdy co modzi zwykłego TD narzeka na ich trwałość - może po prostu mają je kiepskie i wcześniej się wysypują :grin: . To prędkość naliczana ze skrzyni biegów w TDI nie jest potrzebna, można bez problemu podłączyć skrzynie z prędkościomierzem na linkę i komp nie będzie zgłaszać żadnych błędów??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

[mk2] Swap NZ na AFN

Post autor: bugalon » pn lut 07, 2011 10:39

Problemem nie jest skrzynia tylko samo sprzęgło. Skrzynia da radę o ile jest w świetnym stanie. Standardowe sprzęgło 210 prz AFNie na 100% sobie nie poradzi jeśli ma przejechać więcej niż 5-10k km, nawet jeśli jest nowe. Dlatego taniej i bardziej profesjonalnie jest zastosować skrzynie na hydraulikę niż zwykłą na drążek ze sportowym lub wzmacnianym sprzęgłem do tego (wzmocnienie samego docisku tak żeby lepiej trzymał kosztuje w tej chwili 800PLN bez kosztu samego sprzęgła).

Reasumując, nie wiem kto podjal decyzję o takiej a nie innej skrzyni i seryjnym sprzęgle ale nie była ona właściwa.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

[mk2] Swap NZ na AFN

Post autor: Toshiba » wt kwie 12, 2011 01:04

Odkop :helm:
Gdy chciałbym zrobić swap z 1V na m-TDI.
1.Wiązkę przewodów jakąś będę musiał prowadzić?
2. Czy pompa z LDA od TD podejdzie do TDI wraz z mocowaniem? Oczywiście wiem, że 9mm nie wydoła w ogóle, więc trzeba będzie przerobić na 10mm?
3. Więcej roboty jest z podłączeniem do m-TDI skrzyni 4T czy z podsadzeniem do tego skrzyni z tdi.. CHD lub ASD?
4. Zestaw ciengielek wybieraka z GTI mk2 lub TD wraz podstawa montowana do maglownicy - no i tego.. nie rozumiem.. jestem początkujący :helm:
5. Ewentualnie inne przydatne informacje, mam serie 1V, skrzynie 4S, itd.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

[mk2] Swap NZ na AFN

Post autor: marcinas1983 » wt kwie 12, 2011 06:59

Toshiba pisze:1.Wiązkę przewodów jakąś będę musiał prowadzić?
jak będziesz robił m-tdi to niczego więcej prócz swojej wiązki nie podłączasz.... jedynie musisz pokombinować z wiązką do podgrzewania świec żarowych zamontowanych przy głowicy, które mają za zadanie podgrzewać płyn chłodniczy.
Toshiba pisze:2. Czy pompa z LDA od TD podejdzie do TDI wraz z mocowaniem? Oczywiście wiem, że 9mm nie wydoła w ogóle, więc trzeba będzie przerobić na 10mm?
podejdzie, ale jechać to to nie będzie... modzona 10'tka lub nawet 11'tka, ale nie od 1.6 a od 1.9 ( wraz z kółkiem bo jest inne niż w 1.6TD ) bo jest już na grubszym wałku...
Toshiba pisze:3. Więcej roboty jest z podłączeniem do m-TDI skrzyni 4T czy z podsadzeniem do tego skrzyni z tdi.. CHD lub ASD?
ogólnie opcja druga... u siebie masz już 4S a zewnętrznie jest taka sama jak 4T więc w Twoim przypadku to tylko zmiana skrzyni biegów i po problemie... chyba, że 4T będzie mieć większe przeguby wewnętrzne to czeka Ciebie ich zmiana, ale... u siebie masz obecnie sprzęgło 200mm co jest totalną porażką przy modzonych dieslach... musiałbyś minimum założyć 210mm a do tego potrzebujesz dedykowanego koła zamachowego i to właściwie tyle. W skrzyniach gdzie wybierak jest na linkę jest też inny zamach, rozrusznik, łapa tylna skrzyni, mechanizm sprzęgła zapewne będzie na hydraulice...
Toshiba pisze:4. Zestaw ciengielek wybieraka z GTI mk2 lub TD wraz podstawa montowana do maglownicy - no i tego.. nie rozumiem.. jestem początkujący :helm:
ten etap pomijasz o ile będziesz zostawiał skrzynię 4S lub 4T, przy skrzyniach CHD i ASD musisz wymienić mechanizm zmiany biegów oraz/albo zastosować sprzęgło hydrauliczne lub pokombinować z linką z seata coroby ABF i wysprzęglikiem z T4 ( tak gdzieś czytałem ).
Toshiba pisze:5. Ewentualnie inne przydatne informacje, mam serie 1V, skrzynie 4S, itd.
przypuszczalnie jeszcze przeguby zewnętrzne będą prosić w późniejszym czasie o wymianę, sprzęgło z mk2 niezbyt lubi obciążenia jakie daje TDI a szczególnie już modzony... do tego komplikacje w zbudowaniu pompy wtryskowej odpowiedniej charakterystyką do TDI... trochę tego będzie :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

[mk2] Swap NZ na AFN

Post autor: Toshiba » wt kwie 12, 2011 12:15

DZIĘKI WIELKIE!
Poszedł plus.

Co do skrzyni...
Czy da się założyć do 4T zamach i sprzęgło TDI? Żeby to jakoś grało. W hydraulikę nie chciałbym się bawić ani w żadne dobieranie innych pierdół na linke.
marcinas1983 pisze:chyba, że 4T będzie mieć większe przeguby wewnętrzne to czeka Ciebie ich zmiana
Gdybym chciał 4T to z jakich na jakie?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

[mk2] Swap NZ na AFN

Post autor: marcinas1983 » wt kwie 12, 2011 15:50

Toshiba pisze:Czy da się założyć do 4T zamach i sprzęgło TDI? Żeby to jakoś grało
nie da się tego pożenić bo sprzęgło w TDI jest większej średnicy niż w 4T i ogólnie inaczej zbudowane.
Toshiba pisze:W hydraulikę nie chciałbym się bawić ani w żadne dobieranie innych pierdół na linke.
w takim razie masz dwa wybory... albo zapodać 4T tak jak teraz masz ( różnica w 4S a 4T polega na innym przełożeniu głównym dyferencjału ), albo zapodać skrzynię z TDI ( wraz z kompletnym sprzęgłem ), ale wysprzęglik zamiast na hydraulikę dajesz mechaniczny i do tego odpowiednią linkę sprzęgła. Wtedy niczego więcej nie musisz zmieniać.
Toshiba pisze: marcinas1983 napisał(a):chyba, że 4T będzie mieć większe przeguby wewnętrzne to czeka Ciebie ich zmiana



Gdybym chciał 4T to z jakich na jakie?
Ja mam u siebie 4S skrzynię i mam przeguby wewnętrzne 90mm, są skrzynie od mk2 co mają też wewnętrzne 100mm. Może być tak, że dostaniesz 4T z wewnętrznymi 90mm takie jak już posiadasz. Zawsze możesz przełożyć swoje flansze i zostawić te przeguby wewnętrzne co masz jakby trafiła się 4T z wewnętrznymi 100mm. Każda skrzynia z TDI zaś ma wewnętrzne 100mm.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

[mk2] Swap NZ na AFN

Post autor: Toshiba » wt kwie 12, 2011 17:03

No to już wszystko wiem :) :bigok:
Dzięki jeszcze raz! Kolejny plusik poleciał.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości