[mk2] Swap NZ na AFN
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[mk2] Swap NZ na AFN
Witam! Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie swap.
Aktualnie w goferku siedzi NZ-ta i tak prawde mówiąc to te 55 kucy to troche za mało i juz powoli nie ekonomicznie.
Poszukując jakichś silniczków trafiłem na 1Z i po podpowiedzi kolegi Kowal mk2 na AFNa.
Stąd moje pytanie czy jest dużo roboty przy swapie na AFN.
Na co zwrocic uwagę kupując silnik.
Pozdrawiam:)
Aktualnie w goferku siedzi NZ-ta i tak prawde mówiąc to te 55 kucy to troche za mało i juz powoli nie ekonomicznie.
Poszukując jakichś silniczków trafiłem na 1Z i po podpowiedzi kolegi Kowal mk2 na AFNa.
Stąd moje pytanie czy jest dużo roboty przy swapie na AFN.
Na co zwrocic uwagę kupując silnik.
Pozdrawiam:)
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
[mk2] Swap NZ na AFN
Do wymiany
1. Półosie z przegubami
2. Skrzynia biegów
3. Pedały z passata b3 i wiercenie dziury w grodzi albo patent na linke z passata (do wysprzęglika)
4. Wszystkie poduszki pod skrzynią i pod silnikiem, łapy też
5. Rozrusznik.
6. Mechanizm zmiany biegów (cały, wyrzucasz cięgna wstawiasz kasete z linkami)
7. Wydech - w zasadzie cały trzeba zmienić ale na początek tylko część od turbiny do pierwszego tłumika
8. Do zamontowania i zaprojektowania cały dolot od nowa. Oryginalnego intercoolera nie wykorzystasz (nie ma gdzie go umieścić w mk2), musisz zamontować inny intercooler i wyspawać nowe rury na odcingku turbo-intecooler-przepustnica.
9. Hamulce - na tych z NZ-ta nie zatrzymasz auta, więc do wymiany będą zwrotnice, tarcze, jarzma i klocki (ustawienie zbieżności po takiej akcji konieczne).
1. Półosie z przegubami
2. Skrzynia biegów
3. Pedały z passata b3 i wiercenie dziury w grodzi albo patent na linke z passata (do wysprzęglika)
4. Wszystkie poduszki pod skrzynią i pod silnikiem, łapy też
5. Rozrusznik.
6. Mechanizm zmiany biegów (cały, wyrzucasz cięgna wstawiasz kasete z linkami)
7. Wydech - w zasadzie cały trzeba zmienić ale na początek tylko część od turbiny do pierwszego tłumika
8. Do zamontowania i zaprojektowania cały dolot od nowa. Oryginalnego intercoolera nie wykorzystasz (nie ma gdzie go umieścić w mk2), musisz zamontować inny intercooler i wyspawać nowe rury na odcingku turbo-intecooler-przepustnica.
9. Hamulce - na tych z NZ-ta nie zatrzymasz auta, więc do wymiany będą zwrotnice, tarcze, jarzma i klocki (ustawienie zbieżności po takiej akcji konieczne).
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
[mk2] Swap NZ na AFN
I potrzebujesz AFN montowanego poprzecznie
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
[mk2] Swap NZ na AFN
To inaczej bo pare tyg tego robilem swapa wlasnie na AFN:
1. Skrzynia biegow 1.6 TD + polosie najlpeije 4T
2. Tylko przednia poduszka + pas pod nia
3. rozrusznik
4. poczatkowa czesc wydechu
5. Silnik + wizka lub M-tdi jezeli chcesz TDI na mech pompie
6. IC z SB z wezami praktycznie idealnie moza to tam dac
7. Zestaw ciengielek wybieraka z GTI mk2 lub TD wraz podstawa montowana do maglownicy
8. Opcjonalnie hamulce
9. 1-2dni czasu po 6H na dzien )
1. Skrzynia biegow 1.6 TD + polosie najlpeije 4T
2. Tylko przednia poduszka + pas pod nia
3. rozrusznik
4. poczatkowa czesc wydechu
5. Silnik + wizka lub M-tdi jezeli chcesz TDI na mech pompie
6. IC z SB z wezami praktycznie idealnie moza to tam dac
7. Zestaw ciengielek wybieraka z GTI mk2 lub TD wraz podstawa montowana do maglownicy
8. Opcjonalnie hamulce
9. 1-2dni czasu po 6H na dzien )
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
[mk2] Swap NZ na AFN
sprzęgło wytrzyma moment obrotowy AFN'a?? Czy w TDI na elektronice jest potrzebna informacja o prędkości ze skrzyni biegów??spawacz pisze:. Skrzynia biegow 1.6 TD + polosie najlpeije 4T
samego silnika się nie kupuje... kompletne auto na swap'a i po problemie. Seat toledo z AFN'em to najlepsze rozwiązanie .adikpn pisze:Na co zwrocic uwagę kupując silnik.
[mk2] Swap NZ na AFN
No z ta skrzynia z 1.6 TD daleko nie zajedzie
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: [mk2] Swap NZ na AFN
Jak u zaprzala 170KM i 300nm wytrzymala to i afna utrzyma, zreszta mialem kiedys w GTI z TD i jakos jest nic przez 2 lata nie zrobilem a *#cenzura#* byla caly czas.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
[mk2] Swap NZ na AFN
spawacz, tylko zaprzal przez wielkie turbo ten max moment obrotowy miał w okolicach 3tys obr/min, a AFN ma max moment znacznie niżej. Co do wytrzymywania momentu przez sprzęgło seryjne 210mm z mk2 to coś wiem bo jakiś czas temu dawałem na nie 217Nm przy 2.2 tys obr/min i dawało radę i nadal daje. Tylko tak z ciekawości chciałem wiedzieć czy się nie uślizguje, bo każdy co modzi zwykłego TD narzeka na ich trwałość - może po prostu mają je kiepskie i wcześniej się wysypują . To prędkość naliczana ze skrzyni biegów w TDI nie jest potrzebna, można bez problemu podłączyć skrzynie z prędkościomierzem na linkę i komp nie będzie zgłaszać żadnych błędów??
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
[mk2] Swap NZ na AFN
Problemem nie jest skrzynia tylko samo sprzęgło. Skrzynia da radę o ile jest w świetnym stanie. Standardowe sprzęgło 210 prz AFNie na 100% sobie nie poradzi jeśli ma przejechać więcej niż 5-10k km, nawet jeśli jest nowe. Dlatego taniej i bardziej profesjonalnie jest zastosować skrzynie na hydraulikę niż zwykłą na drążek ze sportowym lub wzmacnianym sprzęgłem do tego (wzmocnienie samego docisku tak żeby lepiej trzymał kosztuje w tej chwili 800PLN bez kosztu samego sprzęgła).
Reasumując, nie wiem kto podjal decyzję o takiej a nie innej skrzyni i seryjnym sprzęgle ale nie była ona właściwa.
Reasumując, nie wiem kto podjal decyzję o takiej a nie innej skrzyni i seryjnym sprzęgle ale nie była ona właściwa.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- Toshiba
- Gadatliwa bestia
- Posty: 856
- Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
- Lokalizacja: CeeLI / CeWu
- Kontakt:
[mk2] Swap NZ na AFN
Odkop
Gdy chciałbym zrobić swap z 1V na m-TDI.
1.Wiązkę przewodów jakąś będę musiał prowadzić?
2. Czy pompa z LDA od TD podejdzie do TDI wraz z mocowaniem? Oczywiście wiem, że 9mm nie wydoła w ogóle, więc trzeba będzie przerobić na 10mm?
3. Więcej roboty jest z podłączeniem do m-TDI skrzyni 4T czy z podsadzeniem do tego skrzyni z tdi.. CHD lub ASD?
4. Zestaw ciengielek wybieraka z GTI mk2 lub TD wraz podstawa montowana do maglownicy - no i tego.. nie rozumiem.. jestem początkujący
5. Ewentualnie inne przydatne informacje, mam serie 1V, skrzynie 4S, itd.
Gdy chciałbym zrobić swap z 1V na m-TDI.
1.Wiązkę przewodów jakąś będę musiał prowadzić?
2. Czy pompa z LDA od TD podejdzie do TDI wraz z mocowaniem? Oczywiście wiem, że 9mm nie wydoła w ogóle, więc trzeba będzie przerobić na 10mm?
3. Więcej roboty jest z podłączeniem do m-TDI skrzyni 4T czy z podsadzeniem do tego skrzyni z tdi.. CHD lub ASD?
4. Zestaw ciengielek wybieraka z GTI mk2 lub TD wraz podstawa montowana do maglownicy - no i tego.. nie rozumiem.. jestem początkujący
5. Ewentualnie inne przydatne informacje, mam serie 1V, skrzynie 4S, itd.
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
[mk2] Swap NZ na AFN
jak będziesz robił m-tdi to niczego więcej prócz swojej wiązki nie podłączasz.... jedynie musisz pokombinować z wiązką do podgrzewania świec żarowych zamontowanych przy głowicy, które mają za zadanie podgrzewać płyn chłodniczy.Toshiba pisze:1.Wiązkę przewodów jakąś będę musiał prowadzić?
podejdzie, ale jechać to to nie będzie... modzona 10'tka lub nawet 11'tka, ale nie od 1.6 a od 1.9 ( wraz z kółkiem bo jest inne niż w 1.6TD ) bo jest już na grubszym wałku...Toshiba pisze:2. Czy pompa z LDA od TD podejdzie do TDI wraz z mocowaniem? Oczywiście wiem, że 9mm nie wydoła w ogóle, więc trzeba będzie przerobić na 10mm?
ogólnie opcja druga... u siebie masz już 4S a zewnętrznie jest taka sama jak 4T więc w Twoim przypadku to tylko zmiana skrzyni biegów i po problemie... chyba, że 4T będzie mieć większe przeguby wewnętrzne to czeka Ciebie ich zmiana, ale... u siebie masz obecnie sprzęgło 200mm co jest totalną porażką przy modzonych dieslach... musiałbyś minimum założyć 210mm a do tego potrzebujesz dedykowanego koła zamachowego i to właściwie tyle. W skrzyniach gdzie wybierak jest na linkę jest też inny zamach, rozrusznik, łapa tylna skrzyni, mechanizm sprzęgła zapewne będzie na hydraulice...Toshiba pisze:3. Więcej roboty jest z podłączeniem do m-TDI skrzyni 4T czy z podsadzeniem do tego skrzyni z tdi.. CHD lub ASD?
ten etap pomijasz o ile będziesz zostawiał skrzynię 4S lub 4T, przy skrzyniach CHD i ASD musisz wymienić mechanizm zmiany biegów oraz/albo zastosować sprzęgło hydrauliczne lub pokombinować z linką z seata coroby ABF i wysprzęglikiem z T4 ( tak gdzieś czytałem ).Toshiba pisze:4. Zestaw ciengielek wybieraka z GTI mk2 lub TD wraz podstawa montowana do maglownicy - no i tego.. nie rozumiem.. jestem początkujący
przypuszczalnie jeszcze przeguby zewnętrzne będą prosić w późniejszym czasie o wymianę, sprzęgło z mk2 niezbyt lubi obciążenia jakie daje TDI a szczególnie już modzony... do tego komplikacje w zbudowaniu pompy wtryskowej odpowiedniej charakterystyką do TDI... trochę tego będzie .Toshiba pisze:5. Ewentualnie inne przydatne informacje, mam serie 1V, skrzynie 4S, itd.
- Toshiba
- Gadatliwa bestia
- Posty: 856
- Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
- Lokalizacja: CeeLI / CeWu
- Kontakt:
[mk2] Swap NZ na AFN
DZIĘKI WIELKIE!
Poszedł plus.
Co do skrzyni...
Czy da się założyć do 4T zamach i sprzęgło TDI? Żeby to jakoś grało. W hydraulikę nie chciałbym się bawić ani w żadne dobieranie innych pierdół na linke.
Poszedł plus.
Co do skrzyni...
Czy da się założyć do 4T zamach i sprzęgło TDI? Żeby to jakoś grało. W hydraulikę nie chciałbym się bawić ani w żadne dobieranie innych pierdół na linke.
Gdybym chciał 4T to z jakich na jakie?marcinas1983 pisze:chyba, że 4T będzie mieć większe przeguby wewnętrzne to czeka Ciebie ich zmiana
- marcinas1983
- VW Baron
- Posty: 3413
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
- Lokalizacja: Poznań/Mrowino
- Kontakt:
[mk2] Swap NZ na AFN
nie da się tego pożenić bo sprzęgło w TDI jest większej średnicy niż w 4T i ogólnie inaczej zbudowane.Toshiba pisze:Czy da się założyć do 4T zamach i sprzęgło TDI? Żeby to jakoś grało
w takim razie masz dwa wybory... albo zapodać 4T tak jak teraz masz ( różnica w 4S a 4T polega na innym przełożeniu głównym dyferencjału ), albo zapodać skrzynię z TDI ( wraz z kompletnym sprzęgłem ), ale wysprzęglik zamiast na hydraulikę dajesz mechaniczny i do tego odpowiednią linkę sprzęgła. Wtedy niczego więcej nie musisz zmieniać.Toshiba pisze:W hydraulikę nie chciałbym się bawić ani w żadne dobieranie innych pierdół na linke.
Ja mam u siebie 4S skrzynię i mam przeguby wewnętrzne 90mm, są skrzynie od mk2 co mają też wewnętrzne 100mm. Może być tak, że dostaniesz 4T z wewnętrznymi 90mm takie jak już posiadasz. Zawsze możesz przełożyć swoje flansze i zostawić te przeguby wewnętrzne co masz jakby trafiła się 4T z wewnętrznymi 100mm. Każda skrzynia z TDI zaś ma wewnętrzne 100mm.Toshiba pisze: marcinas1983 napisał(a):chyba, że 4T będzie mieć większe przeguby wewnętrzne to czeka Ciebie ich zmiana
Gdybym chciał 4T to z jakich na jakie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości