VW GOLF II 1.6 TD jak Tuningowac ??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
po co zamykac skoro i tak nikt nie napisal jak mam podrasowac golfa tzn same jakies suche fakty nie ma jak konkrety gdzie to mozna zrobic ile by kosztowalo itd pozdro Krzylu ja mam w ksiazce servisowej pomiary do 100 i podam Ci wyniki
44kw do 100km\h 15.4
51kw do 100km\h 13.3
59kw do 100km\h 12.4
a do 80km\h
44kw ma 10.5
51kw ma 9.4
59kw ma 8.5
wystarczy ze przeciagniesz do 100 na 3 biegu i masz moj wynik
44kw do 100km\h 15.4
51kw do 100km\h 13.3
59kw do 100km\h 12.4
a do 80km\h
44kw ma 10.5
51kw ma 9.4
59kw ma 8.5
wystarczy ze przeciagniesz do 100 na 3 biegu i masz moj wynik
dobra o konkretach mozna popisac ale nie o takich idiotycznych danych jak kolega Kenaj wypisuje
Beerserk podalem ci na poczatku jaki temat jest obszernie napisany o rasowaniu td.
vudu bardzo mozliwe ze mk1 ma 13s bo jest duzo lzejsza od mk2
1.6D--54ps--100Nm--18.7s
1.6td--60ps--110Nm--16.9s
1.6td--70ps--133Nm--14.5s
1.6tdi--80ps--152Nm--13.2
tak mam w kilku ksiazkach napisane i wg mnie sa to trafne osiagi co do masy i mocy auta
Mega45 nic nie wiem na temat tych nr silnika B13...???dziwne moze to nie ten nr silnika.
Beerserk podalem ci na poczatku jaki temat jest obszernie napisany o rasowaniu td.
vudu bardzo mozliwe ze mk1 ma 13s bo jest duzo lzejsza od mk2
1.6D--54ps--100Nm--18.7s
1.6td--60ps--110Nm--16.9s
1.6td--70ps--133Nm--14.5s
1.6tdi--80ps--152Nm--13.2
tak mam w kilku ksiazkach napisane i wg mnie sa to trafne osiagi co do masy i mocy auta
Mega45 nic nie wiem na temat tych nr silnika B13...???dziwne moze to nie ten nr silnika.
Przeczytałem ten temat od początku i muszę powiedzieć że nie ciekawie to wygląda
Jakiś czas temu mój mechanik mi mówił że ma w niemczech do załatwienia silnik 1,9 TDi za 1000 euro ale to chyba droga inwestycja, gdybym miał kasę to bym napewno sie na niego skusił bo można go zmieścić w dwójce
co do setki w 13 sekund to nie chce mi się wierzyć, musimy się spotkać i przetestujemy tą Twoją brykę bo ja mam mniejwięcej tyle a mam 1,6 na benzynie
Co do katalizatora to hmmm nie wiem jak w dieslach ale w benzynowych wywalenie kata to długa historia i raczej jestem na nie chociaż sam wywaliłem ale zastanawiam się nad założeniem na powrót, efekt wywalenia kata u mnie jest taki, że teraz głośniej buczy co mi się podoba ale jak pojadę na wczasy te 1300 km to może to zacząć denerwować.
Jakiś czas temu mój mechanik mi mówił że ma w niemczech do załatwienia silnik 1,9 TDi za 1000 euro ale to chyba droga inwestycja, gdybym miał kasę to bym napewno sie na niego skusił bo można go zmieścić w dwójce
co do setki w 13 sekund to nie chce mi się wierzyć, musimy się spotkać i przetestujemy tą Twoją brykę bo ja mam mniejwięcej tyle a mam 1,6 na benzynie
Co do katalizatora to hmmm nie wiem jak w dieslach ale w benzynowych wywalenie kata to długa historia i raczej jestem na nie chociaż sam wywaliłem ale zastanawiam się nad założeniem na powrót, efekt wywalenia kata u mnie jest taki, że teraz głośniej buczy co mi się podoba ale jak pojadę na wczasy te 1300 km to może to zacząć denerwować.
łoleleleee :)
więcej śmigam na www.vwzone.pl/forum - zapraszam
www.tunintg.com - Tuning Klub Tarnowskie Góry
więcej śmigam na www.vwzone.pl/forum - zapraszam
www.tunintg.com - Tuning Klub Tarnowskie Góry
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
Kenaj napisał:
Moim skromnym zdaniem silniki 1V są dobrym materiałem na przeróbki ponieważ nie są zabardzo wysilone a od mocniejszej wersji róznią sie tylko pompą wtryskową.
Wycisnąć z turbiny k14 1,5 bara nie powinno być problemu i to że w 1v jest mała turbina jest zaletą szybciej sie bowiem "rozkręca" i nie jest odczuwalna tak turbo dziura.
Tylko przy takim doładowaniu trzeba uważać na temperaturę turbiny co by jej nie przysmażyć.
Aby ochłodzić trochę turbo (nie wymieniając go na takie jak w silnikach RA/SB bo tam turbo jest chłodzone wodą) należy przebudować układ wydechowy (o ile dobrze pamiętam proponowany wymiar to 3 calowy) oraz wyczytałem coś o wtrysku razem z paliwem trochę wody (!) aby ostudzić spaliny.
dużo można sobie poczytać na forum http://www.vwdiesel.net/phpBB/
Może wkleisz jakiś skan wyniku i napiszesz dokładnie co i jak pozmieniał w tym silnikuKumpel ma takiego 60 konnego, przerobił go na 90km - udowodnione pomiarem na hamowni!
Moim skromnym zdaniem silniki 1V są dobrym materiałem na przeróbki ponieważ nie są zabardzo wysilone a od mocniejszej wersji róznią sie tylko pompą wtryskową.
Wycisnąć z turbiny k14 1,5 bara nie powinno być problemu i to że w 1v jest mała turbina jest zaletą szybciej sie bowiem "rozkręca" i nie jest odczuwalna tak turbo dziura.
Tylko przy takim doładowaniu trzeba uważać na temperaturę turbiny co by jej nie przysmażyć.
Aby ochłodzić trochę turbo (nie wymieniając go na takie jak w silnikach RA/SB bo tam turbo jest chłodzone wodą) należy przebudować układ wydechowy (o ile dobrze pamiętam proponowany wymiar to 3 calowy) oraz wyczytałem coś o wtrysku razem z paliwem trochę wody (!) aby ostudzić spaliny.
dużo można sobie poczytać na forum http://www.vwdiesel.net/phpBB/
Ostatnio zmieniony wt gru 28, 2004 11:22 przez Trochim, łącznie zmieniany 1 raz.
a wie moze ktos czy jak mam juz intercoler i zamirzam kupic filtr stozkowy to cos to da -zalozył z was i poprawiło sie ? i czy wogule warto ......hmm a po drugie czy ma z was ktos koncowke na wydechu i jaki dzwiek z tego jest bo mialem wczesniej w benzynie i było cool a niewiem jak w dieslu bedzie to brzmialo
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
Kenaj co Twoj kumpel pozmienial i jakie koszty byly z tym zwiazane bo jestem bardzo ciekawy a ze mial 240 Nm hmmmmm szok troche w to nie wierze predzej 180Nm pozdroKenaj pisze:Kumpel ma takiego 60 konnego, przerobił go na 90km - udowodnione pomiarem na hamowni!
Zmienił dawke paliwa na pompie, wtryski przystosował na większe ciśnienie, turbina mu pompuje 1,5 bara, głowice przystosował do tych przeróbek, do tego dołozył intera od passata. Jest on zamocowany z lewej strony pod maską(ma natrysk wody i wiatrak zamontował, zeby sie chłodziła non stop)!
Naprawde jego diesen zap...!!
I niech lepiej nikt mi nie mówi że nie da się przerobic tego silnika!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości