[pf] Napięcie na przepływomierzu - pin 2

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

[pf] Napięcie na przepływomierzu - pin 2

Post autor: malolat » czw lis 04, 2010 18:02

Panowie (i ew. panie;) ), potrzebuję pomocy w regulacji silnika. Mam przeplywomierz w którym ktos wyjął zaślepkę i podregulował ampul do regulacji CO.
Wiem że należy koniecznie pojechać na analizator żeby to ustawić, ale może ktoś już to przerabiał w domowym zaciszu i będzie mnie w stanie poratować informacją.

Chodzi o napięcie na pinie 2 przepływomierza przy kilku prędkościach obrotowych silnika, powiedzmy przy 1000, 2000, 4000rpm.
W różnych księgach piszą że na wolnych obrotach powinno być ok. 0,8v ale u mnie minimum to 1~1.05 V
tak samo przy 2000 i 4000 rpm mój przepływomierz wskazuje sporo więcej niż w źródłach ktore znalazłem.

Najlepiej jak gdyby ktoś zmierzył by te wartości przy tych predkościach ze ściągniętym niebieskim czujnikiem po 3 krotnym przegazowaniu.

Problem nie byłby w ogóle istotny bo auto jedzie jak dzikie i lepiej niż moje stare GTI, natomiast odbija się to bardzo na spalaniu :panna:

Będę wdzięczny za każdą pomoc;)




bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

[pf] Napięcie na przepływomierzu - pin 2

Post autor: bugalon » pt cze 17, 2011 20:30

Uwielbiam takie posty. Najlepiej o coś zapytać, dopominać się o odpowiedź i jednocześnie w ogole nie napisać o tym o co sie pyta.

Pewnie ktoś i może poratować. Ja na przyklad zeby to zrobić musialbym chociaz wiedzieć w jakim silniku te napięcię sprawdzasz. Wtrysk mechaniczny czy elektroniczny?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: [pf] Napięcie na przepływomierzu - pin 2

Post autor: malolat » pt cze 17, 2011 20:51

Dzięki za szybką reakcję i cieszę się że lubisz takie tematy :satan:
Wszystko jest w wątku i temacie. silnik pf- więc digi 2.
Odpal proszę cały wątek a nie pojedyńczy post - to trochę rozjaśni o co mi chodzi :pub:
W miarę możliwości proszę o pomoc :grin:

Wklejam jeszcze raz pierwszy post jeszcze z zeszłego roku w przypadku gdyby był niewidoczny przy sprecyficznych ustawieniach forum.
malolat pisze:Panowie (i ew. panie;) ), potrzebuję pomocy w regulacji silnika. Mam przeplywomierz w którym ktos wyjął zaślepkę i podregulował ampul do regulacji CO.
Wiem że należy koniecznie pojechać na analizator żeby to ustawić, ale może ktoś już to przerabiał w domowym zaciszu i będzie mnie w stanie poratować informacją.

Chodzi o napięcie na pinie 2 przepływomierza przy kilku prędkościach obrotowych silnika, powiedzmy przy 1000, 2000, 4000rpm.
W różnych księgach piszą że na wolnych obrotach powinno być ok. 0,8v ale u mnie minimum to 1~1.05 V
tak samo przy 2000 i 4000 rpm mój przepływomierz wskazuje sporo więcej niż w źródłach ktore znalazłem.

Najlepiej jak gdyby ktoś zmierzył by te wartości przy tych predkościach ze ściągniętym niebieskim czujnikiem po 3 krotnym przegazowaniu.

Problem nie byłby w ogóle istotny bo auto jedzie jak dzikie i lepiej niż moje stare GTI, natomiast odbija się to bardzo na spalaniu :panna:

Będę wdzięczny za każdą pomoc;)



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

[pf] Napięcie na przepływomierzu - pin 2

Post autor: bugalon » sob cze 18, 2011 12:25

Wolne obroty powinieneś mieć napięcie od 0,95 do 1,05. PF zawsze na wolnych powinien miec okolo 1V. Przy pełnym obciążeniu (najlepiej sie przejechać z pedałem wciśniętym w podłogę na 3 biegu z wysokimi obrotami) powinieneś mieć napięcie w granicy 4,5-5V. Przy przegazówkach mocnych na postoju napięcie powinno lecieć do ok. 4,5v przy gwaltownym otwarciu przepustnicy. To co podałeś to są prawidłowe wartości. Nie grzeb przy przepływomierzu lepiej. Zobacz czy chodzi sonda i czy czujnik niebieski pokazuje wlasciwą oporność. Pamiętaj ze na wskazania przeplywomierza główny wpływ ma obciążenie silnika a nie same obroty.

BTW - na kiego grzyba wrzuciles tego PFa w kwadratowe nawiasy? Wygląda jak prefix o aucie.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: [pf] Napięcie na przepływomierzu - pin 2

Post autor: malolat » sob cze 18, 2011 13:13

Dzieki, dokladnie o takie info mi chodzilo:) krece w przeplywomierzu bo i tak juz wczesniej ktos tam lapy pchal, a auto mimo bardzo dobrych osiagow strasznie wiele pali... sonda oscyluje, czujnik wg charakterystyki rowniez ok. Mam nie oryginalna listwe wtryskowa takze jeszcze sprawdze czy cisnienie trzyma prawidlowe(2,5? wg autodaty) zanim wezme sie za dalsza walke z MAFem.

A pf w nawiasie, bo przez chwile na forum byly takie pomysly zeby precyzowac mocno tematy:)

Jeszcze raz dzieki za konkretne info:)



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

[pf] Napięcie na przepływomierzu - pin 2

Post autor: spawacz » sob cze 18, 2011 21:19

Ja osobiscie uwielbiam sie bawic tymi przeplywkami , i 1V ksiazkowe baedzie za duzo dla PF , tak ok 0.7-0.85V jest najlepiej, przy 3000 obr. ma miec ok 2V. Widze ze 1 rzeczy nie wiesz, tam masz 2 regulacje , 1 to co2 a 2 to powietrze omijacace kanal przeplywki przec co zejdziesz nizej z napieciem. A cisnienie powinno byc 3.0 bar


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: [pf] Napięcie na przepływomierzu - pin 2

Post autor: bugalon » ndz cze 19, 2011 10:51

Musze Cie zmartwic :) jeśli sonda oscyluje to znaczy ze sklad mieszanki masz prawidłowy (a przynajmniej mieści się w granicach korekty sondy). Cisnienie na listwie powinienes mieć 2,5 bara na wolnych obrotach i 3 bary pod obciążeniem (podczas jazdy w zakresie średnich i wysokich obrotow). Jeśli podcisnienie nie jest podpięte do regulatora to caly czas powinny być 3 bary.
malolat pisze:Dzieki, dokladnie o takie info mi chodzilo:) krece w przeplywomierzu bo i tak juz wczesniej ktos tam lapy pchal, a auto mimo bardzo dobrych osiagow strasznie wiele pali... sonda oscyluje, czujnik wg charakterystyki rowniez ok. Mam nie oryginalna listwe wtryskowa takze jeszcze sprawdze czy cisnienie trzyma prawidlowe(2,5? wg autodaty) zanim wezme sie za dalsza walke z MAFem.

A pf w nawiasie, bo przez chwile na forum byly takie pomysly zeby precyzowac mocno tematy:)

Jeszcze raz dzieki za konkretne info:)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości