[mk3] SWAP z 1,8abs na 1.8t czy 2.0 16v

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Dani90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: pt maja 15, 2009 21:13
Lokalizacja: WM
Kontakt:

[mk3] SWAP z 1,8abs na 1.8t czy 2.0 16v

Post autor: Dani90 » czw paź 14, 2010 22:12

Witam, mam w moim mk3 1.8 abs który mnie dobija 90km, szukałem zdrowego abf ale taki kosztuje 15 tys. Więć że przywiązałem siędo swojego auta planuje swap, który był by lepszy?? 2.0 16v seryjnie w mk3 robi średnią robote, słyszałem że trzeba mu dobrze dawać po obrotach, więc przyszła myśl o 1.8T może on by latał łądniej?? Swap dlatego planuje że nie robiłem tego nigdy teraz pewnie też bym to oddał komuś albo kupił drugi kompletny i z jakimś magikiem działał. jak były by cenny tych swapów?? wyrobię się w 10 tys.?? z moich wyliczeń wychodzi że tak ale czekam na zdania ludzi którzy coś takiego robili.



Awatar użytkownika
bastek016
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: sob maja 19, 2007 18:47
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

[mk3] SWAP z 1,8abs na 1.8t czy 2.0 16v

Post autor: bastek016 » pt paź 15, 2010 01:07

z ABfem zamkniesz się w 6 tyś , z robotą u kogoś z 1.8 T zdrowe do swapa stoi na allegro za ok 4-5 tyś , nie myśl sobie że 1.8 będziesz jeździł jak TDI 20v też potrzebuje obrotów ja bym się mimo wszystko pchał w ABF+



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

[mk3] SWAP z 1,8abs na 1.8t czy 2.0 16v

Post autor: bugalon » pt paź 15, 2010 11:24

Zdecydowanie lepiej jest kupić 1.8T z dwóch powodów. Po pierwsze charakterystyka mocy jest dużo lepsza niż w ABFie a po drugie 1.8T to silnik z potencjałem. Z ABFa wyciagnac 190 koni to trzeba tysiące złotych wepchnąć a w 1.8T wystarczy program. 1.8T razem z całym anglikiem można wyrwać do 5000 PLN masz wtedy pewność, że nic nie zabraknie a przełożyć możesz sam razem z cala instalacja.

Przyklad:

http://allegro.pl/vw-passat-1998r-1-8-t ... 90323.html" onclick="window.open(this.href);return false;

tyle że to wzdłużniak, lepiej poszukać poprzeczniaka.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
bastek016
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: sob maja 19, 2007 18:47
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

[mk3] SWAP z 1,8abs na 1.8t czy 2.0 16v

Post autor: bastek016 » pt paź 15, 2010 15:38

gratulacje jak chcesz wsadzić silnik z tego passata do golfa :) tam jest silnik ustawiony inaczej niż w golfie . Do golfa z octavia golfa IV



Dani90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: pt maja 15, 2009 21:13
Lokalizacja: WM
Kontakt:

[mk3] SWAP z 1,8abs na 1.8t czy 2.0 16v

Post autor: Dani90 » pt paź 15, 2010 17:52

Czytałem temat nawet na tym forum ktoś wstawiał silnik z passata 1.8T też, ale skrzynia była z abfa i jakoś mu to pasowało, chyba że mi się coś pomyliło...



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

[mk3] SWAP z 1,8abs na 1.8t czy 2.0 16v

Post autor: jeryk10 » pt paź 15, 2010 20:13

Bugalon ma racje Ja kupilem 1.8 T za smieszne pieniadze 2,5 tys caluskiego komp skrzynia istalacja itp A tak szczeze jak sledze forum i alegro to za silnik ABF kopleta ze skrzynia wolaja wiencej jak za 1.8 T :D


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: [mk3] SWAP z 1,8abs na 1.8t czy 2.0 16v

Post autor: bugalon » sob paź 16, 2010 10:40

bastek016 pisze:gratulacje jak chcesz wsadzić silnik z tego passata do golfa :) tam jest silnik ustawiony inaczej niż w golfie . Do golfa z octavia golfa IV
Swapowales kiedys silniki, że zadajesz takie pytania? Powiem ci tylko że spokojnie da sie to zrobić. Trzeba wymienić tylko kilka elementów z osprzętu i to takich, że nawet największy laik sobie poradzi.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

[mk3] SWAP z 1,8abs na 1.8t czy 2.0 16v

Post autor: jeryk10 » ndz paź 17, 2010 10:16

Dokladnie wystarczy wymienic pare elementow i po krzyku Nie raz szybciej dostac silnik z passata i za mniejsze pieniadze


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Dani90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: pt maja 15, 2009 21:13
Lokalizacja: WM
Kontakt:

[mk3] SWAP z 1,8abs na 1.8t czy 2.0 16v

Post autor: Dani90 » ndz paź 17, 2010 20:02

jeryk10, tylko skrzynia z ABF-a jest potrzebna czy coś jeszcze??



Gumisio88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw wrz 23, 2010 17:36

[mk3] SWAP z 1,8abs na 1.8t czy 2.0 16v

Post autor: Gumisio88 » ndz paź 31, 2010 13:44

Witam. Też myślałem o takim rozwiązaniu. Mam Mk3 1,8 ABS, trochę brakuje mu kopa przy wyprzedzaniu, a podobno te silniki nie są rozwojowe. Czy faktycznie swap z ABS na 1,8t to dobry pomysł? Faktycznie da radę zmieścić się w 5000 zł? Ile golfik mk3 paliłby z silnikiem 1,8t?

A może lepszym, mniej pracochłonnym i tańszym pomysłem na dodaniu ABS'owi nie co mocy jest wstawienie softu + sterownik do kompa + modyfikacja wydechu?
Dodam, że wystarczy mi 110-120 kucy.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

[mk3] SWAP z 1,8abs na 1.8t czy 2.0 16v

Post autor: TAZ » ndz paź 31, 2010 14:19

Jak ktoś zrobi 1.8T do MK2 samemu i zostanie tylko elektronika i immo ze strojeniem to dojdzie max 2500zł. Czyli powiedzmy 8000zł na gotowo z kupnem takiego passata czy innego angola. Zawsze odejdzie koszt sprzedania części, które zostają po swapie. Można oszczędzić 3000zł spokojnie i koszty się obniżą o tą kasę.



Dani90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: pt maja 15, 2009 21:13
Lokalizacja: WM
Kontakt:

[mk3] SWAP z 1,8abs na 1.8t czy 2.0 16v

Post autor: Dani90 » ndz paź 31, 2010 20:33

to już lepiej 1.8T, Jeździłem 2E w vento i jakoś nie zrobił na mnie pozytywnego wrażenia... Lecz Jeśli chcesz 115KM ci wystarczy to 2.0 8v jak najbardziej może być.



Gumisio88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw wrz 23, 2010 17:36

[mk3] SWAP z 1,8abs na 1.8t czy 2.0 16v

Post autor: Gumisio88 » ndz paź 31, 2010 21:42

No tak, wole świst turbinki :D
A ile będzie palił 1,8t w mk3? Dużo więcej niż ABS?

A może jednak soft-turbo zrobić do ABSa?



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

[mk3] SWAP z 1,8abs na 1.8t czy 2.0 16v

Post autor: TAZ » pn lis 01, 2010 10:32

Nie opyla się bo koszty wyniosą prawie tyle co zakup i montaż 1.8T. A palą te silniki rożnie. Jak nie używasz ciśnienia to zejdziesz do 8 litrów, a jak używasz ciśnienia to i 17 spali.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości