Poprawa osiągów - przyśpieszenie

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

stomek43
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lip 30, 2010 15:42

Poprawa osiągów - przyśpieszenie

Post autor: stomek43 » wt wrz 07, 2010 19:02

Witam...
Mam problem...
Jeżdżę Golfem III...
Posiadam silnik 1.8 ABS...
Chciałbym zwiększyć moment i przenieść go w jeszcze niższe obroty...
Bardziej po polsku - chciałbym żeby wciskało w fotel jak dam gaz do dechy przy każdej prędkości obrotowej...
Niechcę zmieniać samochodu ani swapować...
Słyszalem już sporo propozycji ale prosze was o zdanie...



Awatar użytkownika
radek108
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:19
Lokalizacja: toruń

Poprawa osiągów - przyśpieszenie

Post autor: radek108 » wt wrz 07, 2010 20:03

też chciałbym wiedzieć


golf chociaż mały prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=479036 byle mk3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=541756&p=6503804#p6503804 zwykly dupowoz na wekendy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=562191&p=6648397#p6648397 aktualne mk3

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Poprawa osiągów - przyśpieszenie

Post autor: Yuri » wt wrz 07, 2010 20:31

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 36&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
radek108
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:19
Lokalizacja: toruń

Poprawa osiągów - przyśpieszenie

Post autor: radek108 » śr wrz 08, 2010 07:57

a co dała by zmiana skrzyni tylko na czy na krótsze czy dłuższe biegi?


golf chociaż mały prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=479036 byle mk3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=541756&p=6503804#p6503804 zwykly dupowoz na wekendy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=562191&p=6648397#p6648397 aktualne mk3

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: Poprawa osiągów - przyśpieszenie

Post autor: toffic » śr wrz 08, 2010 17:20

stomek43 pisze: Chciałbym zwiększyć moment i przenieść go w jeszcze niższe obroty...
Bardziej po polsku - chciałbym żeby wciskało w fotel jak dam gaz do dechy przy każdej prędkości obrotowej...
Z tym będzie problem, tzn da się nieco polepszyć dół ale o wgniataniu w fotel zapomnij. Natomiast inną drogą do lepszych osiągów jest polepszenie góry + krótka skrzynia i kręcisz wysoko



Awatar użytkownika
radek108
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:19
Lokalizacja: toruń

Poprawa osiągów - przyśpieszenie

Post autor: radek108 » śr wrz 08, 2010 19:55

ale moim zdaniem wtedy zwiększy się spalanie zmniejszy się prędkość maksymalna a plusem będzie lepsze przyśpieszenie. a co dała by sama zmiana wydechu np na ten z 2.0 lub o ile się da a wszystko się da to z vr-a i nic więcej nie robić


golf chociaż mały prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=479036 byle mk3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=541756&p=6503804#p6503804 zwykly dupowoz na wekendy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=562191&p=6648397#p6648397 aktualne mk3

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Poprawa osiągów - przyśpieszenie

Post autor: spawacz » śr wrz 08, 2010 20:51

Wydech 4-2-1 i wychawiczny walek... z RP


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
radek108
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:19
Lokalizacja: toruń

Re: Poprawa osiągów - przyśpieszenie

Post autor: radek108 » śr wrz 08, 2010 21:23

spawacz pisze:Wydech 4-2-1 i wychawiczny walek... z RP
co do wałka to rozumiem o co chodzi a o wydech to napisz bardziej po polsku i co to da jak możesz


golf chociaż mały prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=479036 byle mk3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=541756&p=6503804#p6503804 zwykly dupowoz na wekendy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=562191&p=6648397#p6648397 aktualne mk3

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprawa osiągów - przyśpieszenie

Post autor: imperfectCell » śr wrz 08, 2010 21:51

wiec zaadaptuj wydech z 2.0 8v badz jakis dedykowany kolektor 4-2-1 i dalej reszta wieksza srednica niz ori ABS



Awatar użytkownika
radek108
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:19
Lokalizacja: toruń

Re: Poprawa osiągów - przyśpieszenie

Post autor: radek108 » czw wrz 09, 2010 07:56

to teraz zrozumiałem myślałem że coś dorabiać budować samemu a tu niewielka przeróbka
imperfectCell pisze:wiec zaadaptuj wydech z 2.0 8v badz jakis dedykowany kolektor 4-2-1 i dalej reszta wieksza srednica niz ori ABS
a abs ma jaki skoro 2.0 ma 4-2-1 bo tego nie wiem
i wydaje mi się że by trzeba było jeszcze coś z dolotem zrobić czy stożek z odizolowaniem go od ciepłego powietrza wystarczyłby?


wiem że zadaje wiele pytań ale ciekawi mnie to


golf chociaż mały prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=479036 byle mk3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=541756&p=6503804#p6503804 zwykly dupowoz na wekendy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=562191&p=6648397#p6648397 aktualne mk3

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Poprawa osiągów - przyśpieszenie

Post autor: Yuri » czw wrz 09, 2010 08:14

radek108 pisze:a abs ma jaki skoro 2.0 ma 4-2-1 bo tego nie wiem
2.0 nie ma 4-2-1. Kolega Ci napisał, że ALBO z 2.0, ALBO dedykowany 4-2-1.
radek108 pisze:i wydaje mi się że by trzeba było jeszcze coś z dolotem zrobić czy stożek z odizolowaniem go od ciepłego powietrza wystarczyłby?
A na co ma wystarczyć?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: Poprawa osiągów - przyśpieszenie

Post autor: toffic » czw wrz 09, 2010 08:22

radek108 pisze:to teraz zrozumiałem myślałem że coś dorabiać budować samemu a tu niewielka przeróbka
imperfectCell pisze:wiec zaadaptuj wydech z 2.0 8v badz jakis dedykowany kolektor 4-2-1 i dalej reszta wieksza srednica niz ori ABS
a abs ma jaki skoro 2.0 ma 4-2-1 bo tego nie wiem
i wydaje mi się że by trzeba było jeszcze coś z dolotem zrobić czy stożek z odizolowaniem go od ciepłego powietrza wystarczyłby?


wiem że zadaje wiele pytań ale ciekawi mnie to
Szkoda kasy na stożek, popraw przepustnice, kolektor i głowice, zmień wałek na taki z 1.8 GTi a później chip



Awatar użytkownika
radek108
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:19
Lokalizacja: toruń

Poprawa osiągów - przyśpieszenie

Post autor: radek108 » czw wrz 09, 2010 08:41

żaden z tych pomysłów narazie i tak nie wejdzie w życie a pytam tylko i wyłącznie z ciekawości bo jak bym miał władować kilka tyś to wolałbym zrobić swap w końcu to szybciej i tanie wiem że roboty sporo bo robiłem już jeden swap w życiu i jak będę zwiększał moc to przez założenie innego silnika bądź wymianę samochodu na coś mocniejszego. a wracając do tematu to przy zmianie wałka znaki rozrządu się zgadzają czy wtedy inaczej się go ustawia?


golf chociaż mały prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=479036 byle mk3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=541756&p=6503804#p6503804 zwykly dupowoz na wekendy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=562191&p=6648397#p6648397 aktualne mk3

stomek43
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lip 30, 2010 15:42

Re: Poprawa osiągów - przyśpieszenie

Post autor: stomek43 » wt wrz 28, 2010 12:04

Reasumując wasze wypowiedzi wychodzi na to że trzeba:
- wsadzić krótką skrzynie
- wsadzić kompletny wydech z 2E
- wsadzić wałek z RP
- rozwiercić kolektor i przepustnice

Oprócz tego co wyżej, myślełem wcześniej nad wsadzeniem głowicy wraz z wałkiem od E2 lub AEK (zamiast tego z RP), oraz przeróbką mono na wielopunkt... Co o tym myślicie ??

Chodzi mi głównie o zwiększenie momentu (np. +30% ;-)) i żeby nie poszedł w góre...

Lubie ćwiartki oraz kręte tory... ;-D

AAA... Może coś z doprężeniem lub z zamachem ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości