czy ztoczenie koła zamachowego coś da??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
czy ztoczenie koła zamachowego coś da??
Chcialbym sie dowiedzieć czy ztoczenie(odelżenie)kola zamachowego daje coś??chce u siebie zrobić polerowanie i powiekszenie kanałów w głowicy+planowaie jej,no i jeszcze kumpel podsunął mi pomyśł zeby ztoczyc koło zamachowe....!!czy to będzie róznicas jesli kola tego nie rusze tylko zostawie oryginalne?? czekam na odpowiedzi jakieś:)-pozzdrawiam
VW Golf MkII
,,Life to ride"
,,Life to ride"
odchudzanie układu korbowo - tłokowego ma na celu powiększenie mocy silnika
masa na kole zamachowym obarcza je pędem - a skoro większa masa równa sie większy pęd to i moment pędu będzie większyzatem im większa masa tym większy moment pędu = moment obrotowy
zmniejszenie tej masy spowoduje że siła z tłoka przełożona na moment obrotowy zostanie mniej wykorzystywana do uzyskiwania momentu obrotowego. Silnik pracując będzie mógł uzyskiwać większe szybkości obrotowe co w rezultacie równe jest zwiększeniu jego mocy (6500 zwiększy się do 8000 co ma znaczenie przy osiąganiu mocy maksymalnej przy zestrojeniu układu zasilania na wydajniejszy w tym przypadku)
zminejszenie masy układu korbowo tłokowego przekłąda sie na moc silnika
masa na kole zamachowym obarcza je pędem - a skoro większa masa równa sie większy pęd to i moment pędu będzie większyzatem im większa masa tym większy moment pędu = moment obrotowy
zmniejszenie tej masy spowoduje że siła z tłoka przełożona na moment obrotowy zostanie mniej wykorzystywana do uzyskiwania momentu obrotowego. Silnik pracując będzie mógł uzyskiwać większe szybkości obrotowe co w rezultacie równe jest zwiększeniu jego mocy (6500 zwiększy się do 8000 co ma znaczenie przy osiąganiu mocy maksymalnej przy zestrojeniu układu zasilania na wydajniejszy w tym przypadku)
zminejszenie masy układu korbowo tłokowego przekłąda sie na moc silnika
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
1-2 mmBadboy pisze:wystarczy zmienić ich kształt z walca na stożek, by pod większym impetem wpadało i8 również wypadało szybciej, można by pisać i pisać, planowanie - 1 max. 2mm
i lac tylko 98
wg mnie to przesada tak głowice planowac
i nie wiadomo czy da to porzadany efekt, raczej watpię
www.vrservice.pl
Ja nawety nie watpie tylko wiem, przechodzilem to samo w takim samym silniku i wiem ze to wszystko kupa warte przerobki, lepiej jak zapoda jakiegos 1.8 chocby RpBorys pisze:1-2 mmBadboy pisze:wystarczy zmienić ich kształt z walca na stożek, by pod większym impetem wpadało i8 również wypadało szybciej, można by pisać i pisać, planowanie - 1 max. 2mm
i lac tylko 98
wg mnie to przesada tak głowice planowac
i nie wiadomo czy da to porzadany efekt, raczej watpię
no to jak w końcu??oplaca sie to robic??wyszło by mnie to wcale nie az ak duz,bo ztoczenie koła zamachowego z wyważeniem 150 zeta,planowanie głowicy 50 zeta no i obróbka glowicy we wlasnym zakresie:/(garaz) wiec ponad 200zeta doliczajac uszczelki.wiec jak??co o tym sądzicice??
VW Golf MkII
,,Life to ride"
,,Life to ride"
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
no to faktycznie nie tak duzo,Siekiera pisze:no to jak w końcu??oplaca sie to robic??wyszło by mnie to wcale nie az ak duz,bo ztoczenie koła zamachowego z wyważeniem 150 zeta,planowanie głowicy 50 zeta no i obróbka glowicy we wlasnym zakresie:/(garaz) wiec ponad 200zeta doliczajac uszczelki.wiec jak??co o tym sądzicice??
nie ma na co czekac tylko brac sie do roboty , czy cos da czy nie zawsze satysfakcja ze samemu sie zrobiło/popsolo
polecam przed i po modyfikacjach wjazd na hamownie, wtedy sprawa bedzie jasna jak słońce
www.vrservice.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości