Zapytanko apropo Mk2 16V
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Zapytanko apropo Mk2 16V
Mianowicie mam silniczek 1.8 16v po remoncie wsadzilem do niego walki od KR i w sumie nie czuje zeby bylo lepiej w stosunku do starych walkow czyli PL co nalezy zrobic zeby chodzil tak jak powinien prosze o jakies rady. Pozdrawiam
- barteKKK03
- V.I.P.
- Posty: 15224
- Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22
- ygd
- Prezes vwgolf.pl
- Posty: 1832
- Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Audi S3
- Silnik: AFN
- Kontakt:
Też nad tym myślałem, ale... nowe wałki do min. 600eur, zrobienie wydechu ~1500, do tego baran, min 800pln, zmiana zasilacznia na digifant powiedzmy 800-1000....robi się konkretna suma, za którą można zrobić swapa na coś lepszego, jeśli się samemu dłubie
VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
wałki CatCams ok 2000 zł
wydech wyliczony pod te wałki 2200 - 2600 zł z kolektorem (1 lub 2 tłumiki)
dolot - to zależy na co mamy kasę - można ITB na gaźnikach lub wtryskach (2000 - 10000 zł), można też zostawić K-Jetronica - też da się podregulować aby AFR nie wzrósl za zbytnio (jakieś 200 - 300 zł + stożek)
obróbka głowicy (porting + zawory) od 1000 zł
należałoby jeszcze cały dół silnika wyważyć dynamicznie - od 400 zł
i 180 - 200 kucy pod maską
tak na dobrą sprawę nie widzę tu lepszego silnika w tych pieniądzach.
wydech wyliczony pod te wałki 2200 - 2600 zł z kolektorem (1 lub 2 tłumiki)
dolot - to zależy na co mamy kasę - można ITB na gaźnikach lub wtryskach (2000 - 10000 zł), można też zostawić K-Jetronica - też da się podregulować aby AFR nie wzrósl za zbytnio (jakieś 200 - 300 zł + stożek)
obróbka głowicy (porting + zawory) od 1000 zł
należałoby jeszcze cały dół silnika wyważyć dynamicznie - od 400 zł
i 180 - 200 kucy pod maską
tak na dobrą sprawę nie widzę tu lepszego silnika w tych pieniądzach.
moze to nie byl walek z KR lub coś Ci dławi silnik, pojedz na hamownie to zobaczysz ile ma, jesli silnik jest dobrze zestrojony to taki KR powinien miec okolice 150km, wydech daje najmniej ze wszystkich modyfikacji.
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
- ygd
- Prezes vwgolf.pl
- Posty: 1832
- Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Audi S3
- Silnik: AFN
- Kontakt:
1.8T 150ps + chips, VR6 z Corrado 190ps, V6 24v...i jeszcze kilka innych Ale ten pierwszy chyba najlepszy do późniejszych modyfikacji...Thousend pisze:wałki CatCams ok 2000 zł
wydech wyliczony pod te wałki 2200 - 2600 zł z kolektorem (1 lub 2 tłumiki)
dolot - to zależy na co mamy kasę - można ITB na gaźnikach lub wtryskach (2000 - 10000 zł), można też zostawić K-Jetronica - też da się podregulować aby AFR nie wzrósl za zbytnio (jakieś 200 - 300 zł + stożek)
obróbka głowicy (porting + zawory) od 1000 zł
należałoby jeszcze cały dół silnika wyważyć dynamicznie - od 400 zł
i 180 - 200 kucy pod maską
tak na dobrą sprawę nie widzę tu lepszego silnika w tych pieniądzach.
VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
tak 5k w zakupie bez osprzętu, dolicz do tego wiązkę + osprzęt + koszt swapa i wychodzi ponad 10k a jeszcze nie zaczeliśmy nic tuningować...
A silnika ABV już dawno nie widziałem nigdzie na sprzedaż (trochę mało ich było) i też to nie jest takie plug&play, pozatym golf z VR6 się nie prowadzi za dobrze.
A silnika ABV już dawno nie widziałem nigdzie na sprzedaż (trochę mało ich było) i też to nie jest takie plug&play, pozatym golf z VR6 się nie prowadzi za dobrze.
- ygd
- Prezes vwgolf.pl
- Posty: 1832
- Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
- Lokalizacja: Siedlce
- Auto: Audi S3
- Silnik: AFN
- Kontakt:
Jak to ktoś mówił - szukajcie, a znajdziecie
Myślę, że można się spokojnie wyrobić w 8000pln przy swapie na 1.8T, już z programem, oczywiście przy założeniu, że większośc się umie samemu zrobić
Masz wtedy 190ps i ~290Nm momentu... myślę, że 16v nawet z podobną mocą będzie miało problemy...
Już nie wspominając o tym, że dalsze modyfikacje takiego 1.8T są możliwe...i to wcale nie tak drogo, jakby się mogło wydawać... a w 16v pozostaje tylko turbo zakładać.
Plusy 1.8T są takie, że masz nowoczesny silnik, z na pewno mniejszym przebiegiem, łatwiej dający się modyfikować, do tego z umiarkowanym apetytem na paliwo.
Poza tym, wracając do VRa...jeździłem takim, wiem jak się prowadzi, wcale nie tak tragicznie Co więcej..ma chłopak w wawie VRa w Polówce...i twierdzi, że prowadzi się rewelacyjnie... Tyle, że to też silnik starej generacji. Można za około 10k kupić sprowadzone Corrado z takimi silnikiem, resztę sprzedajesz na części, ze 30-40% się pewno jeszcze wróci.
Tak więc możliwości jest wiele moim zdaniem.
A jeszcze wracająć do właściwego tematu - kolega napisał, że ma PL po remoncie...ciekawe jaki to remont był I jak długo taki silnik wytrzyma modyfikacje, jeśli nie był naprawdę dobrze zrobiony?
Nie mówię, że 16v to złe motory, sam mam dwa, podobają mi się, ale trzeba zwrócić uwagę na realia, koszty związane z modyfikacjami, osiągami i ocenić, co można za podobną kwotę zrobić.
Mam w planach swap, jeszcze nie wiem do końca, czy będzie to wspomniany przeze mnie 1.8T, czy TDI... ale będę robił kosztorys, fotki... po zakończeniu wrzucę wszystko na forum, zobaczymy co ile tak naprawdę kosztuje
Myślę, że można się spokojnie wyrobić w 8000pln przy swapie na 1.8T, już z programem, oczywiście przy założeniu, że większośc się umie samemu zrobić
Masz wtedy 190ps i ~290Nm momentu... myślę, że 16v nawet z podobną mocą będzie miało problemy...
Już nie wspominając o tym, że dalsze modyfikacje takiego 1.8T są możliwe...i to wcale nie tak drogo, jakby się mogło wydawać... a w 16v pozostaje tylko turbo zakładać.
Plusy 1.8T są takie, że masz nowoczesny silnik, z na pewno mniejszym przebiegiem, łatwiej dający się modyfikować, do tego z umiarkowanym apetytem na paliwo.
Poza tym, wracając do VRa...jeździłem takim, wiem jak się prowadzi, wcale nie tak tragicznie Co więcej..ma chłopak w wawie VRa w Polówce...i twierdzi, że prowadzi się rewelacyjnie... Tyle, że to też silnik starej generacji. Można za około 10k kupić sprowadzone Corrado z takimi silnikiem, resztę sprzedajesz na części, ze 30-40% się pewno jeszcze wróci.
Tak więc możliwości jest wiele moim zdaniem.
A jeszcze wracająć do właściwego tematu - kolega napisał, że ma PL po remoncie...ciekawe jaki to remont był I jak długo taki silnik wytrzyma modyfikacje, jeśli nie był naprawdę dobrze zrobiony?
Nie mówię, że 16v to złe motory, sam mam dwa, podobają mi się, ale trzeba zwrócić uwagę na realia, koszty związane z modyfikacjami, osiągami i ocenić, co można za podobną kwotę zrobić.
Mam w planach swap, jeszcze nie wiem do końca, czy będzie to wspomniany przeze mnie 1.8T, czy TDI... ale będę robił kosztorys, fotki... po zakończeniu wrzucę wszystko na forum, zobaczymy co ile tak naprawdę kosztuje
VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01
nie mówię że 1,8T to złe rozwiązanie, jak kogoś stac na zakup takigo motorka to polecam. Ale modyfikacje w 16V można przeprowadzić etapami i wychodzi trochę taniej. A pozatym pamiętaj, że nie samym wykresem auto jedzie, takie 230 konne Leony 1.8T czy też Audi A3 zostały pojechane przez 170 konną Astrę GSI Martiego, nie mowiąc już o 180 konnym golfie 16V, czy Sunny GTI (wszystkie N/A).
A auto z VR6 pod maską miałem okazję prowadzić po torze i nie prowadzi się to najszzęśliwiej. Po prostej to i owszem. Trochę za ciężki przód i podsterowność jest ogromna.
A auto z VR6 pod maską miałem okazję prowadzić po torze i nie prowadzi się to najszzęśliwiej. Po prostej to i owszem. Trochę za ciężki przód i podsterowność jest ogromna.
to nie jest tak ze niema mocy nie rowno sie wkreca zaczyna ciagnac od niskich obrotow ale w miedzy czasie ma zawachania jak zaczyna osiagac swoje obroty to nawet niezle przyspiesza i jeszcze jest akcja ze od 6 tys do 7 juz slabo ciagnie glownie chodzi mi o to co zrobic albo u kogo zeby silnik sie krecil rowno a nie na pewnych obrotach lepiej potem gorzej i znow lepiej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości