'Krotka skrzynia' a skrzynia z GTi

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » pn maja 15, 2006 18:49

Sorrki ale czy uzyskam odpowiedż na moje pytanie?
Sprawa jest dla mnie ważna
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pn maja 15, 2006 19:14

skrzynie 4T były montowane w dieslach więc na "krótka" skrzynie do benzyny sie nie nadaje

Apsik tak własnie się dzieje zakładająć skrzynię od benzynki do diesla autko zrywniejsze tylko vmax oscyluje w granicach 150 km/h


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pn maja 15, 2006 20:52

Trochim pisze:...
Apsik tak własnie się dzieje zakładająć skrzynię od benzynki do diesla autko zrywniejsze tylko vmax oscyluje w granicach 150 km/h
To że tak sie dzieje to ja wiem bo przed podmianą wstepnie to policzyłem.
Niestety u lokalnych pseudo-mechaników istnieje przekonanie ze takie rzeczy się nie sprawdzają w praktyce, ale dobrze jest udowodnić niektórym, że są w wielkim błędzie. Dobrze jest miec takie zestawienie jakie pokazał kolega Piotr2
Na vmax i tak nam nie zalezy bo od 55KM Diesla nie można zbyt wiele wymagać.

PS. gulba sorry za OT


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
Mrozio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pn lis 29, 2004 19:49
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Mrozio » pn maja 15, 2006 21:59

Witam
Z gory przepraszam za swoja ignorancje,ale nie rozumiem pewnej rzeczy.
W moim rozumowaniu skrzynia biegow powinna jak najlepiej wykorzystywac zakres wysokiego momentu obrotowego. Tak,aby po zmianie biegu miec nadal sile ciagu.
Zbyt dlugie przelozenia w danym silniku powinny spowodowac spadek obrotow poza zakres interesujacego nas momentu.Z drugiej strone wkladajac krotka skrzynie do silnika z momentem tj.1.8T,czyli mega elastycznym stracimy na czasie wachlujac drazkiem zmiany biegow. -opisalem tj. jak ulozylem to sobie w glowie.
Czy nie lepiej shamowac auto i pod dana chrakterystyke dobrac skrzynie? ...wydaje mi sie ze Rp powinien miec ladny i plaski moment z racji pojemnosci i niewysokiej mocy.
Prosze poprawcie mnie jesli zle cos pojmuje.


TKD WTF

Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » śr maja 17, 2006 21:26

założyłem skrzynie od I gti do II 16v, mała przeróbka mocowania i wszytko siedzi jak należy, jutro jazda próbna i zaobczymy jak hula.


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

Awatar użytkownika
Rafaello155
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: pt lut 03, 2006 23:24
Lokalizacja: WLKP.

Post autor: Rafaello155 » czw maja 18, 2006 08:34

gulba pisze:założyłem skrzynie od I gti do II 16v, mała przeróbka mocowania i wszytko siedzi jak należy, jutro jazda próbna i zaobczymy jak hula.
i JAK To jeździ ?? :bajer:


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images4.fotosik.pl/22/4v3os0ga8vecxnjz.jpg[/img][/url]
Zapraszam --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1930313&highlight=#1930313

Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » sob maja 20, 2006 19:30

dzisiaj troche pojezdziłem i efekty są takie jakie chciałem odnieść.
Szczególnie na dwójce jest lepsze przyspieszenie znacznie lepsze niż na skrzyni AUG, wszystko było testowane na krótkim odcinku ale jest lepiej.
Długo nie pojezdziłem- małe problemy z linka sprzęgła ale może jutro znajde więcej czasu.

[ Dodano: Sob Maj 27, 2006 19:30 ]
Dzisiaj był pełny test skrzyni i jest lepiej niż się spodziewałem.
Auto idzie jakby miało pare koni więcej, szczególnie na dwójce dostaje niezłego kopa (wyrywa kierownice z rąk), na pozostałych biegach ciągnie do przodu aż miło :bigok: .
Ogólnie ma mocniejszy dół szybcie idzie w wyższe obroty.
Jest dobrze a nawet bardzo dobrze. W przyszłym tygodniu KJS więc zobaczymy co potrafi w akcji.
A jescze takie pytanie, czytałem że można założyć skrzynie od SYNCROi że to najkrótsza skrzynia, ale czy ktoś próbował montować do 16V?. Może ktoś ma dane takiej skrzyni chodzi mi o przełożenia i oznaczenia.

[ Dodano: Wto Cze 06, 2006 01:34 ]
KJS się skończył, skrzynia chodziła pięknie tylko kierowca niedał rady :-(, dostałem lanie :-)


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

DroopS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr sie 30, 2006 13:44
Lokalizacja: łódź

Post autor: DroopS » czw paź 19, 2006 17:16

gulba, słuchaj a jakie oznaczenie ma ta skrzynia coopisałesteraz?? todla mnie ważne


"...ludzie zapominają o czymś takim jak pasja to ona nie pozwala mi powiedziec basta..."

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw paź 19, 2006 19:32

Thousend pisze:diesel ma dłuższe, nie krótsze przełożenia. Syncro bynajmniej też nie. Najkrótsza skrzynia - to MK1 GTI. Ew można dokupić przełożenie 4.4 za ok 2k.
syncro 4z przelozenie glowne, ~4,4
country przełozenie główne ~4,8
powiedz ze masz takie przelozenie do sprzedania, a nie rob kolegi w H.....

[ Dodano: Czw Paź 19, 2006 19:37 ]
skrzynie z syncro mam u siebie przy silniku 16v do tego z turbo, lata oki, jedyny bol to dyfer w ktorym scina nity przy tej mocy:D


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » czw paź 19, 2006 23:10

evolution pisze:
Thousend pisze:diesel ma dłuższe, nie krótsze przełożenia. Syncro bynajmniej też nie. Najkrótsza skrzynia - to MK1 GTI. Ew można dokupić przełożenie 4.4 za ok 2k.
syncro 4z przelozenie glowne, ~4,4
country przełozenie główne ~4,8
powiedz ze masz takie przelozenie do sprzedania, a nie rob kolegi w H.....

[ Dodano: Czw Paź 19, 2006 19:37 ]
skrzynie z syncro mam u siebie przy silniku 16v do tego z turbo, lata oki, jedyny bol to dyfer w ktorym scina nity przy tej mocy:D
z checią sprzedam przełozenie główne 4,4 poprosze 1/4 2k. + przesyłka i jest krótko


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt paź 20, 2006 16:02

A czy różnicówke z MK1 GTi tylko, że z 4 biegów da radę wszczepić do 4S ??



Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » pt paź 20, 2006 18:51

DroopS,
oznaczenie skrzyni biegów bodajże FK, z GOLF I GTI 82 rok.


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pt paź 20, 2006 22:57

TAZ pisze:A czy różnicówke z MK1 GTi tylko, że z 4 biegów da radę wszczepić do 4S ??
generalnie nie da bo róznicówka to prawie sie nie liczy najwaznejszy jest wieniec zebaty z róznicówki i wałek a skoro GTi miało 4 biegi to nie dospawasz wałka do wałka by miec 5 tkę

nie da sie


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kkk13 » sob paź 28, 2006 21:51

Borys pisze:
evolution pisze:
Thousend pisze:diesel ma dłuższe, nie krótsze przełożenia. Syncro bynajmniej też nie. Najkrótsza skrzynia - to MK1 GTI. Ew można dokupić przełożenie 4.4 za ok 2k.
syncro 4z przelozenie glowne, ~4,4
country przełozenie główne ~4,8
powiedz ze masz takie przelozenie do sprzedania, a nie rob kolegi w H.....

[ Dodano: Czw Paź 19, 2006 19:37 ]
skrzynie z syncro mam u siebie przy silniku 16v do tego z turbo, lata oki, jedyny bol to dyfer w ktorym scina nity przy tej mocy:D
z checią sprzedam przełozenie główne 4,4 poprosze 1/4 2k. + przesyłka i jest krótko
Cześć Borys, pisałem do Ciebie kiedys na mail w sprawie przełożenia głównego.. Potrzebuje jak najkrótsze do skrzyni 02A.. Czy Twoje przełożenie się nadaje, jeśli tak - jestem mocno zainteresowany.. Przy okazji mam do sprzedania przełożenie, wałek + kółko 4,46 vw motorsport nowe gdyby ktos poszukiwał.. Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości