zawory 7mm zamiast 8mm?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
zawory 7mm zamiast 8mm?
Jak wiadomo niektóre głowice 8v miały zawory o średnicy 7mm. (np ADY)
Ja mam głowicę z zaworami o śr. 8mm.
Pytanie jest następujące.
Czy zawory 7mm+prowadnice (np z ADY) da się zastosować zamiast zaworów 8mm (PF, PB) czy może trzeba też zmianiać popychacze i wałek, albo może jest to niewykonalne?
Ja mam głowicę z zaworami o śr. 8mm.
Pytanie jest następujące.
Czy zawory 7mm+prowadnice (np z ADY) da się zastosować zamiast zaworów 8mm (PF, PB) czy może trzeba też zmianiać popychacze i wałek, albo może jest to niewykonalne?
Ostatnio zmieniony wt lip 06, 2010 17:39 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
stare zawory chyba mu się znudziły i chce mieć pf na 7mm zaworach
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
a no przy okazji remontu chciałem dać te zawory o cieńszych trzonkach i możliwie esktremalnie dłubnąć głowiczkę tj ściąć te nadlewy które są wokół prowadnic i być może też skrócić same prowadnice, żeby nie wystwały do kanałów i tego typu sprawy. Tylko mnie nie linczujcie zaraz, że za PF się biorę :p
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Do tego by przyszedł też jakiś ostry wałek, lekkie koło i może przepustnica większa a na koniec jakiś programik.
Tylko właśnie zacząłem sprawdzać wszystkie te wymiary zaworów u wychodzi na to że te zawory co prawdą mają cieńsze trzonki ale za to też są minimalnie mniejsze grzybki zaowrów (dokładnie o to 0,3mm) I tak się teraz zastanawiam czy lepiej mieć trzonki 7mm czyli o 1mm cieńsze czy większe grzybki zaowrów o 0,3mm. Oczywiscie nie liczę, że ktoś mi zaraz da gotową odpowiedź więc pewnie zaryzykuje i sam sprawdzę.
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Do tego by przyszedł też jakiś ostry wałek, lekkie koło i może przepustnica większa a na koniec jakiś programik.
Tylko właśnie zacząłem sprawdzać wszystkie te wymiary zaworów u wychodzi na to że te zawory co prawdą mają cieńsze trzonki ale za to też są minimalnie mniejsze grzybki zaowrów (dokładnie o to 0,3mm) I tak się teraz zastanawiam czy lepiej mieć trzonki 7mm czyli o 1mm cieńsze czy większe grzybki zaowrów o 0,3mm. Oczywiscie nie liczę, że ktoś mi zaraz da gotową odpowiedź więc pewnie zaryzykuje i sam sprawdzę.
Ostatnio zmieniony pt lip 09, 2010 20:06 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jeśli tak to czemu nie dorobić większych ale o trzonkach 7mm? Chyba byłoby jeszcze lepiej?
No dobra pomyślmy nad tą opcją co podał toffic. Czy dorobione zawory np zamiast 33 to 34 mm średnicy (pomijajac śr trzonka) muszą mieć nowe tuleje gniazd zaworów pod nie dopasowane czy te nasze będą ok?
No dobra pomyślmy nad tą opcją co podał toffic. Czy dorobione zawory np zamiast 33 to 34 mm średnicy (pomijajac śr trzonka) muszą mieć nowe tuleje gniazd zaworów pod nie dopasowane czy te nasze będą ok?
Ostatnio zmieniony sob lip 10, 2010 14:24 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.
"Od listopada 1994r. w silnikach AAM, ADZ oraz ADY montuje się zawory nowego rodzaju, lżejsze od poprzednio stosowanych, co umozliwiło zastosowanie pojedynczych sprężyn zaworów. Zmniejszenie masy zaworów uzyskano zmniejszając srednicę ich trzonków.[..] Każdy zawór ma dwie sprężyny. Sprężyny są jednakowe dla zaworów dolotowych i wylotowych. Tylko w silnikach AAM, ADZ oraz ADY od listopada 1994r. każdy zawór ma jedną sprężynę i nie występują w głowicach tych silników dolne miseczki oporowe sprężyn zaworów" "Volkswagen Golf i Vento" WKŁ
zagadka różnicy zaworów rozwiązana
zagadka różnicy zaworów rozwiązana
ja w 1,4 miałem zawory 8mm i pojedynczą sprężynę
i gdy kupiłem 4 wydechy zadowolony zawiozłem do zakładu w celu dotarcia facet dzwoni ze to 7mm i ze morze je założyć bo i tak prowadnice wymienia ale muszę podać mu długość trzonka bo musi odpowiedni przyciąć niby ale to dziwne bo rowki w zamek też by musiał przesunąć morze się nie znał lub znał i rowki na zamek też by zrobił nowe
lepiej założyć większe zawory i oczywiscie gniazda nowe wprawić + obróbka głowicy i będzie lepiej
i gdy kupiłem 4 wydechy zadowolony zawiozłem do zakładu w celu dotarcia facet dzwoni ze to 7mm i ze morze je założyć bo i tak prowadnice wymienia ale muszę podać mu długość trzonka bo musi odpowiedni przyciąć niby ale to dziwne bo rowki w zamek też by musiał przesunąć morze się nie znał lub znał i rowki na zamek też by zrobił nowe
lepiej założyć większe zawory i oczywiscie gniazda nowe wprawić + obróbka głowicy i będzie lepiej
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości