Poprawa mocy od podstaw

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Nexave
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt cze 15, 2010 23:44
Lokalizacja: Lublin

Poprawa mocy od podstaw

Post autor: Nexave » śr cze 16, 2010 19:43

Witam. Chciałem się dowiedzieć następującej kwestii. Czy w Golfie IV 1.6SR mają sens jakiekolwiek modyfikacje silnika, żeby podnieść moc i osiągi. Gdzieś czytałem, że 1.6 to za mały motor na takie zabawy. Niestety tak wypadło, że nie udało mi się trafić 1.8 Turbo, mimo że szukałem go prawie pół roku.
Przyznam się szczerze, że zaczynam dopiero raczkować w kwestiach modyfikacji samochodu, dlatego proszę Was o pomoc. Jeżeli ma sens "tuning" mojego auta, doradźcie od czego zacząć. Wiadomo, że nie mam nawet na myśli robienie z niego rakiety. Chciałbym normalnej poprawy osiągów, przy w miarę niedużym wzroście spalania i możliwie jak najniższym koszcie. O ile to oczywiście możliwe ;-)
Na pewno myślałem o wymianie tłumika, ale to bardziej ze względu na jakość dźwięku.
Pozdrawiam ...
Ostatnio zmieniony śr cze 16, 2010 19:45 przez Nexave, łącznie zmieniany 3 razy.



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » czw cze 17, 2010 00:43

swap albo zmiana auta. Dlubanie nie ma sensu bo zbyt wiele nie zrobisz a napweno nie malym kosztem. Mozna sie pobawic w porting glowicy poszukac jakiegos lepszego walka, zrobic wydech i dolot oraz jakies male strojenie ale czy to wiele da to nie sadze moze zrobisz 115km nie wiem. W kazdym badz razie ja bym sie nie podejmowal raczej takiej operacji



Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » czw cze 17, 2010 06:11

Było już o tym nie raz. Chcesz lepszych osiągów? Zmień samochód. Ew. swap ale to i tak wyjdzie drożej niż gdybyś sprzedał obecnego, dołożył i kupił np. 1.8T.
Nexave pisze:Chciałbym normalnej poprawy osiągów, przy w miarę niedużym wzroście spalania i możliwie jak najniższym koszcie. O ile to oczywiście możliwe ;-)
Tak to tylko w silnikach doładowanych.



Awatar użytkownika
Nexave
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt cze 15, 2010 23:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Nexave » czw cze 17, 2010 23:05

Aha. Czyli tak jak podejrzewałem. Powiedzcie mi tylko jedną rzecz. Może zabrzmi to absurdalnie, ale zaczynam dopiero wchodzić w te tematy.
Skoro piszecie, że nie ma sensu tun VW 1.6, to jak się dzieje, że ludzie robią np.: Hondy Civic V generacji, 1.3 silnik i są powszechne opinie o dużej poprawie mocy ??
Pozdrawiam ...



Awatar użytkownika
fill89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr paź 22, 2008 18:18
Lokalizacja: Budzisko/Suwałki

Post autor: fill89 » czw cze 17, 2010 23:31

To trzeba było kupić Honde i się dowiedzieć. Wątpię żeby był diametralny przyrost osiągów w hondach jak ktoś myśli o konkretnym przyroście mocy to też robi swap tak zawsze było jest i bedzie. Niestety trzeba było kupić 1.8T a jak już masz 1.6 i chcesz go dłubać i nie dociera do Ciebie to ze nie warto to zacznij zabawę z podnoszeniem mocy i wtedy zrozumiesz ze nie ma to sensu i jest nie opłacalne, ale przynajmniej nauczysz się mechaniki. Ja nie jestem złośliwy tylko taka jest prawda :bigok:



Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » pt cze 18, 2010 00:37

Nexave pisze:ludzie robią np.: Hondy Civic V generacji, 1.3 silnik i są powszechne opinie o dużej poprawie mocy ??
Nie zależnie od tego czy to jest silnik Hondy czy VW to wolnossące modzenie i tak wg mnie mija się z celem. Kasę którą byś włożył w mody dokładasz do kasy, którą weźmiesz za sprzedaż auta i kupujesz coś co już w serii jeździ dużo lepiej niż ten "pomodzony" poprzednik. Uturbianie takiego 1.3 Hondy czy 1.6 SR VAG to już w ogóle abstrakcja. No chyba, że mowa o jakimś grubym i niekonwencjonalnym projekcie ale to już zupełnie inna bajka.



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » śr cze 23, 2010 16:05

wydaje mi się ze 1,6 sr z golfa 4 to coś podobnego do 1,6 101 koni z golfa 3 a to i tak chyba już fabrycznie podrasowane silniki

powiem krótko ja miałem do wydania na auto tego roczną wiosną 20 tyś na coś mocnego i co się okazało z mk4 to za mała a kwota na coś w dobrym stanie wiec kupiłem focusa 1 w 2 litrach 131 koni abs esp 4 poduchy klima elektryka i jestem zadowolony bo dotychczas jeździłem 1,4 abd mk3

lecz puzniej czułem niesmak przesiadając sie do 1,4 abd i kupiłem mk3 1,6 aft za 5 tyś z klima grzanymi tyłkami i elektryka na sportowym dobrym nie wybitym zawieszeniu na alu i laczkach 205/50/15

używam tego auta na co dzień do jazdy do pracy a focusa na wypady za miasto


i powiem jedno jeśli coś mocnego to tylko vr6 1,8 t lub długo szukałem corrado g60 ale same złomy były
Ostatnio zmieniony śr cze 23, 2010 16:06 przez dziabi3, łącznie zmieniany 1 raz.


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » śr cze 23, 2010 16:48

dziabi3 pisze:wydaje mi się ze 1,6 sr z golfa 4 to coś podobnego do 1,6 101 koni z golfa 3
To to samo.
dziabi3 pisze: a to i tak chyba już fabrycznie podrasowane silniki
Ta. Strasznie podrasowane. :crazy:



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pt cze 25, 2010 09:20

Yuri pisze:Zmień samochód.
ech jacy wszyscy pomocni :bajer:
tanim kosztem 1.6 nie podkręcisz ale skoro chcesz się pchać to możesz:
zmienić filtr pow. na stożek, wymiana ukł. wydechowego - kolektor 4-2-1 założyć, tłumiki i sprubować podjechać na zmianę programu, skoro w 1.8 można dodać parę kucy to czemu w 1.6 by się nie dało, wiadomo koszta większe niż swapowanie i sens uzyskania kilku KM za ładną kwotę do zastanowienia się poważnie


Obrazek

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt cze 25, 2010 10:56

Nexave pisze:Czy w Golfie IV 1.6SR mają sens jakiekolwiek modyfikacje silnika, żeby podnieść moc i osiągi.
podaj kod silnika jak mozesz



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » pt cze 25, 2010 10:59

toffic, a moge podać swój :bajer: AKL


Obrazek

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » ndz cze 27, 2010 09:43

Moim zdaniem 1,6 SR zostawilbym ten silnik w spokoju Ma seryjnie 102 konie a sa z nim same problemy a co dopiero podnies mu moc o np 10 koni to juz tymbardziej zrobi sie problem z awaryjnoscia



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości