Aluminiowe tłoczki hamulców

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Orzel666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 11:08
Lokalizacja: Polska

Aluminiowe tłoczki hamulców

Post autor: Orzel666 » śr sty 18, 2006 00:54

Jak w temacie.
mk2 GTI
Ktoś to próbował ?
Modyfikacja mało widoczna ale ma pewne plusy(teoretycznie)
Stare tłoczki zakatował poprzedni właściciel (przeorał nimi tarczę) więc i tak są do wymiany.
-lepsze odprowadzanie ciepła z klocków - trudniej je zesmażyć przy częstym ostrym hamowaniu
-mniejsza masa nieresorowana - niewiele więc różnicy nie będzie widać
-mniejsze prawdopodobieństwo zapieczenia
Minusów chyba brak
Oczywiście cena nieduża bo tylko materiałów a obróbką zajmę się sam.
Lepszym wyjściem byłyby oczywiście aluminiowe zaciski ale tego to już mi się nie chce robić.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr sty 18, 2006 09:01

Według mnie alu będzie się sklepywało przy hamowaniu i po kilku latach kicha będzie straszna. A do tego jeszcze zacinanie się tłoczka chyba będzie nieuniknione, nawet jeżeli to dobrze spasujesz. Mogę się oczywiście mylić, ale po zmianie radzę pohamować na pustych drogach.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr sty 18, 2006 09:45

taz pisze:Według mnie alu będzie się sklepywało przy hamowaniu i po kilku latach kicha będzie straszna. A do tego jeszcze zacinanie się tłoczka chyba będzie nieuniknione, nawet jeżeli to dobrze spasujesz. Mogę się oczywiście mylić, ale po zmianie radzę pohamować na pustych drogach.
a ja bym sie bał dłubac przy hamulcach, raczej to nie wpłynie pozytywnie na poprawe bezpieczeństwa, wolał bym zmienic na wieksze hamulce lub jakies zaciski w leprzym stanie
sprawdził bym współczynnik rozszerzxalnosci sieplnej aluminium i porównał ze współczynnikiem seryjnego tłoczka, bo wyjdzie ze pod wpływem wysokiej temp tłoczek sie tak rozszerzy ze sie zablokuje w korpusie, oczywiście zalezy to tez od pasowania.


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » śr sty 18, 2006 12:39

tak jak pisali przedmowcy - alu ma wieksza rozszerzalnosc cieplna niz stal. ponadto musisz wziasc pod uwage fakt, ze oryginalny tloczek jest CHYBA ulepszany cieplnie i na pewno szlifowany po obwodzie ze wzgledu na wymog jakosci powierzchni wspolpracujacej z uszczelniaczem gumowym. jesli o obejdziesz i zastosujesz material o odpowiedniej twardosci ... to czemu by i nie. ale to eksperyment wiec pamietaj o bhj (bezpieczenstwo i higiena jazdy) (:

pzdr
Marek


Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości