Short Shifter Apsik Edition - do skrzyń na linki!!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Short Shifter Apsik Edition - do skrzyń na linki!!
Witam!!!
Niniejszym chciałem ogłosić iż prace nad Shifterem Apsik Edition już sie rozpoczely!!
Caly patent bazuje na shifterze VW Motorsport, ale ten wymaga uzycia specjalnych linek VW Motorsport. Moj Shifter bedzie wykorzystywal standardowe lini bez wiekszych przerobek!!
Oto fotki gotowego, zamontowanego schiftera:
Krótki opis mojego projektu:
Shifter jest robiony pod standardowe linki, ale aby go zamontować trza wpierw wymontować stary "mieszalnik", czyli rozkrecic wydech, zdjąc te osłone alu, odkrecic 4 śruby, potem jeszcze 2 i wypiąć linki. "Mieszalnik" wyjety:
następnie montujemy spowrotem osłone alu i wydech, zostaje ładna dziura w kanale :
trzeba następnie KONIECZNIE zdemontować wszystkie plastykowe osłony kanału!! i usunąć nawiew na nogi by zrobić dość miejsca dla linek:
robimy dziury w grodzi dziury należy tak wykonać by ta najbliżej środka wyszła na granicy tej aluminiowej osłony wydechu - patrząc od silnika (trudno zrozumiec, ale na fotce widac taki jasny kawałek po lewej od linki - to właśnie ta aluminiowa osłona wydechu)
linki wyjmujemy (1 zabezpieczenie, 1 sruba mocujaca linke i 2 sruby uchwytu mocującego) i czyścimya uchwyt montażowy linek podginamy!! Jest on tak wygięty w kąt 95*, aby uzyskać właściwy "przebieg" linek do kabiny musi być doięty w kąt 85*
Short-Shifter Apsik Edition juz się robi, bedzie wykonany z nierdzewki i przepolerowany. Stan "startowy" to pozycja biegów 1-2, odchył od pozycji startowej do pozycji biegu 5 to około 8cm i będzie można zmniejszyc :> "Wbicie biegu" ruch do przodu czy w tył od osii to około 7cm i będzie można zmniejszyc. Bieg wsteczny zabezpieczony blokadą na wzór VW Motorsport.
Wysokość na której będzie "mieszalnik" zależy od wysokości podstawy ( u mnie około 17cm), mój projekt zakłada gałke dźwigni na wysokości 42cm od kanału tj. 20cm wyżej niz standardowo.
Linka która jest od strony pasażera odpowiada za ruch lewarka na boki, mocowana bedzie po stronie prawej shiftera, ponieważ gdybym zrobił to tak jak VW Motorsport to miałbym lustro biegów, czyli "jedynka" po prawej do przodu, a "piątka" po prawej do przodu.
Nie pytajcie dlaczego jest tak a nie inaczej - ja projektuje wszystko od podstaw, niemam żadnej wymiarówki, tylko kilka fotek gotowego produktu. Mój zakłada podpiecie się do standardowych linek i tez tak bedzie i pozycje biegów zostana takie jak znamy.
Projekt juz został narysowany i wstępnie zwymiarowany, na tych szkicach powstanie prototyp, prace ruszają dzisiaj wieczorem. Z góry już mówie, że rysunek nie będzie dostępny, podobnie jak wymiary, bo rozkminienie tego mechanizmu + rysunki + wymiary to 4 godziny główkowania.
Po wykonaniu prototypu zamieszcze jego fotki i wrazenia z "zastosowania", 2gi Shifter - klon zostanie zrobiony dla GTO. Losy kolejnych ewentualnych sztuk jeszcze nieznane, wszystko zależy od Wiesia, TAK/NIE poznacie wkrótce, podobnie jak ewentualną cene (tutaj od razu uprzedzam iz w USA za robiony "mieszalnik" wołają min. 200$ - dane z forum vwvortex.com)
Niniejszym chciałem ogłosić iż prace nad Shifterem Apsik Edition już sie rozpoczely!!
Caly patent bazuje na shifterze VW Motorsport, ale ten wymaga uzycia specjalnych linek VW Motorsport. Moj Shifter bedzie wykorzystywal standardowe lini bez wiekszych przerobek!!
Oto fotki gotowego, zamontowanego schiftera:
Krótki opis mojego projektu:
Shifter jest robiony pod standardowe linki, ale aby go zamontować trza wpierw wymontować stary "mieszalnik", czyli rozkrecic wydech, zdjąc te osłone alu, odkrecic 4 śruby, potem jeszcze 2 i wypiąć linki. "Mieszalnik" wyjety:
następnie montujemy spowrotem osłone alu i wydech, zostaje ładna dziura w kanale :
trzeba następnie KONIECZNIE zdemontować wszystkie plastykowe osłony kanału!! i usunąć nawiew na nogi by zrobić dość miejsca dla linek:
robimy dziury w grodzi dziury należy tak wykonać by ta najbliżej środka wyszła na granicy tej aluminiowej osłony wydechu - patrząc od silnika (trudno zrozumiec, ale na fotce widac taki jasny kawałek po lewej od linki - to właśnie ta aluminiowa osłona wydechu)
linki wyjmujemy (1 zabezpieczenie, 1 sruba mocujaca linke i 2 sruby uchwytu mocującego) i czyścimya uchwyt montażowy linek podginamy!! Jest on tak wygięty w kąt 95*, aby uzyskać właściwy "przebieg" linek do kabiny musi być doięty w kąt 85*
Short-Shifter Apsik Edition juz się robi, bedzie wykonany z nierdzewki i przepolerowany. Stan "startowy" to pozycja biegów 1-2, odchył od pozycji startowej do pozycji biegu 5 to około 8cm i będzie można zmniejszyc :> "Wbicie biegu" ruch do przodu czy w tył od osii to około 7cm i będzie można zmniejszyc. Bieg wsteczny zabezpieczony blokadą na wzór VW Motorsport.
Wysokość na której będzie "mieszalnik" zależy od wysokości podstawy ( u mnie około 17cm), mój projekt zakłada gałke dźwigni na wysokości 42cm od kanału tj. 20cm wyżej niz standardowo.
Linka która jest od strony pasażera odpowiada za ruch lewarka na boki, mocowana bedzie po stronie prawej shiftera, ponieważ gdybym zrobił to tak jak VW Motorsport to miałbym lustro biegów, czyli "jedynka" po prawej do przodu, a "piątka" po prawej do przodu.
Nie pytajcie dlaczego jest tak a nie inaczej - ja projektuje wszystko od podstaw, niemam żadnej wymiarówki, tylko kilka fotek gotowego produktu. Mój zakłada podpiecie się do standardowych linek i tez tak bedzie i pozycje biegów zostana takie jak znamy.
Projekt juz został narysowany i wstępnie zwymiarowany, na tych szkicach powstanie prototyp, prace ruszają dzisiaj wieczorem. Z góry już mówie, że rysunek nie będzie dostępny, podobnie jak wymiary, bo rozkminienie tego mechanizmu + rysunki + wymiary to 4 godziny główkowania.
Po wykonaniu prototypu zamieszcze jego fotki i wrazenia z "zastosowania", 2gi Shifter - klon zostanie zrobiony dla GTO. Losy kolejnych ewentualnych sztuk jeszcze nieznane, wszystko zależy od Wiesia, TAK/NIE poznacie wkrótce, podobnie jak ewentualną cene (tutaj od razu uprzedzam iz w USA za robiony "mieszalnik" wołają min. 200$ - dane z forum vwvortex.com)
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: Short Shifter Apsik Edition - do skrzyń na linki!!
to ja po starej znajomosci podsyłam cos takiego, moze sie przyda.
tak wygląda wg oryginalnej dokumentacji
tak wygląda wg oryginalnej dokumentacji
www.vrservice.pl
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Skrzynie byś musiał zmienić by mieć "patent" z linkamiBMBL pisze:Ja mam skrzynie nie na linki a na jakieś cięgna... Jest mozliwość zmiany na linki ? Duzo to będzie kosztowało ? Czy stara skrzynia moze zostać czy też trzeba zmienić ?:food:
Pytam, bo spodobało mi się to rozwiazanie
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
witam!
dzisiaj miałem przyjemność rozmawiać na temat skrócenia skoku lewarka z p. Leszkiem Koraszewskiem (dla osób interesujących się sportem samochodowym bardzo znana postać) i podpowiedział mi że w golfie III gti 16v wystarczy skrócić długość dzwigni wychodząch ze skrzyni a konkretnie odległość mocowania linek od osi obrotu. Podobno można w ten spsób dowolnie dobrać skok lewarka do własnych upodobań
Napiszcie jaka jest wasza opinia na ten temat - może macie już jakieś doświadczenia z tego typu patentem.
.. Dodatkowo jako że moje autko jest w środku całkowicie golutkie planuję na tunelu przyspawać podwyższenie na którym zamontuję oryginalny lewar a linki będą puszczone nad tunelem.
Przy okazji dowiedziałem się, że można zrobić szybszy ukł. kierowniczy wkładając układ z pasata przejściówki - orientujecie się może co za pasat i jaki jest tam rodzaj układu (oznaczenie)- może ma ktoś na zbyciu....
[/b]
dzisiaj miałem przyjemność rozmawiać na temat skrócenia skoku lewarka z p. Leszkiem Koraszewskiem (dla osób interesujących się sportem samochodowym bardzo znana postać) i podpowiedział mi że w golfie III gti 16v wystarczy skrócić długość dzwigni wychodząch ze skrzyni a konkretnie odległość mocowania linek od osi obrotu. Podobno można w ten spsób dowolnie dobrać skok lewarka do własnych upodobań
Napiszcie jaka jest wasza opinia na ten temat - może macie już jakieś doświadczenia z tego typu patentem.
.. Dodatkowo jako że moje autko jest w środku całkowicie golutkie planuję na tunelu przyspawać podwyższenie na którym zamontuję oryginalny lewar a linki będą puszczone nad tunelem.
Przy okazji dowiedziałem się, że można zrobić szybszy ukł. kierowniczy wkładając układ z pasata przejściówki - orientujecie się może co za pasat i jaki jest tam rodzaj układu (oznaczenie)- może ma ktoś na zbyciu....
[/b]
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
jak postawisz kasete z linkami na tunelu to bedzie wystarczajaco wysokozbyn pisze:witam!
dzisiaj miałem przyjemność rozmawiać na temat skrócenia skoku lewarka z p. Leszkiem Koraszewskiem (dla osób interesujących się sportem samochodowym bardzo znana postać) i podpowiedział mi że w golfie III gti 16v wystarczy skrócić długość dzwigni wychodząch ze skrzyni a konkretnie odległość mocowania linek od osi obrotu. Podobno można w ten spsób dowolnie dobrać skok lewarka do własnych upodobań
Napiszcie jaka jest wasza opinia na ten temat - może macie już jakieś doświadczenia z tego typu patentem.
.. Dodatkowo jako że moje autko jest w środku całkowicie golutkie planuję na tunelu przyspawać podwyższenie na którym zamontuję oryginalny lewar a linki będą puszczone nad tunelem.
Przy okazji dowiedziałem się, że można zrobić szybszy ukł. kierowniczy wkładając układ z pasata przejściówki - orientujecie się może co za pasat i jaki jest tam rodzaj układu (oznaczenie)- może ma ktoś na zbyciu....
[/b]
a o jakie przejsciówki chodzi, bo nie spotkałem sie z takim nazewnictwem
www.vrservice.pl
- Rafaello155
- Ma gadane
- Posty: 172
- Rejestracja: pt lut 03, 2006 23:24
- Lokalizacja: WLKP.
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Pre-Prezentacja!!!
A teraz pierwsza pre-prezentacja Shifter'a Apsik Edition [Apsik Motorsport]
(SHIFTER JESZCE NIE SKONCZONY - brakuje 3 mocowan, gałki i 2 mocowań wodzików - w poniedzialek sie zrobi no i WYPOLERUJE )
A w aucie to to wygląda tak (sorry za "bajzel" ale musiałem przygotować auto pod robienie klatki bezpieczeństwa ):
(SHIFTER JESZCE NIE SKONCZONY - brakuje 3 mocowan, gałki i 2 mocowań wodzików - w poniedzialek sie zrobi no i WYPOLERUJE )
A w aucie to to wygląda tak (sorry za "bajzel" ale musiałem przygotować auto pod robienie klatki bezpieczeństwa ):
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości