Rzadko spotykany silnik w MK4 2.0 8V

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
mitusm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: sob mar 06, 2010 10:50
Lokalizacja: Myślenice/Limanowa

Rzadko spotykany silnik w MK4 2.0 8V

Post autor: mitusm » wt kwie 06, 2010 20:03

Co można wyciągnąć z motoru 2.0 8V (AZJ), 115KM z 2l wydaje mi się trochę mało.
Nie oczekuję 180KM, ale w wynik w granicach 130-135KM bez wydawania góry pieniędzy byłby mile widziany.
W samochodzie sekwencja gazu BRC.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr kwie 07, 2010 17:35

115 koni przy ośmiu zaworach to raczej normalny wynik.
mitusm pisze:wynik w granicach 130-135KM bez wydawania góry pieniędzy byłby mile widziany
a ile kasy na to masz? tak bedzie latwiej odpowiedziec jak wiemy jaką gotówką dysponujesz.



Awatar użytkownika
mitusm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: sob mar 06, 2010 10:50
Lokalizacja: Myślenice/Limanowa

Post autor: mitusm » śr kwie 07, 2010 18:41

Zacznijmy powiedzmy od 1.5tyś, co prawda miała to być kasa na jakieś 17-stki, ale na razie koła mogą poczekać. Gdyby przy okazji spadło trochę spalanie było by miło, lubię czasami mocniej przycisnąć, a czasami bawię się w ecodriving :)
Jak by wyglądała sprawa wymiany skrzyni biegów na 6-tkę, pokonuję dużo kilometrów autostradami i expresówkami, silnik ładnie ciągnie od "dołu", a przy prędkościach rzędu 150km/h mam ponad 4tyś obrotów, max. moment przy 2.5tyś chyba. 6-sty bieg wyciszył by auto i obniżył spalanie, przy okazji przyspieszenie powinno się poprawić.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr kwie 07, 2010 18:53

za 1,5 to wiele nie zrobisz a i KM wiele nie uzyskasz. Mozesz zrobic porting glowicy i kolektor wydechowy , albo zamiast tego wałek i już 1,5 tys wydane a przyrosty będą niezauważalne. Poza tym wygląda na to że nie do końca sam wiesz czego chcesz, bo teraz piszesz o skrzyni 6tce i ecodrivingu a wczesniej o podniesieniu mocy.



Awatar użytkownika
mitusm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: sob mar 06, 2010 10:50
Lokalizacja: Myślenice/Limanowa

Post autor: mitusm » śr kwie 07, 2010 19:35

Takie mam 2 natury, lubię pośmigać a czasami bawić się w oszczędzanie :) Coś mi się wydaje że w jednym samochodzie nie da się tego osiągnąć. Na pomysł z tą skrzynią wpadłem w sumie na samym końcu, bo chyba załatwiła by sprawę troche lepszego przyspieszenia i mniejszych obrotów silnika przy wyższych prędkościach.



Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: daniel1d » śr kwie 07, 2010 19:40

Małe spalenia i zabawa w zwiększanie mocy to w dieslu można się tak bawić a przy takim silniku to niema sensu.


www.proturbo.com.pl

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » śr kwie 07, 2010 20:42

daniel1d pisze:Małe spalenia i zabawa w zwiększanie mocy to w dieslu można się tak bawić a przy takim silniku to niema sensu.
I wszystko w tym temacie :bajer:.



Awatar użytkownika
mitusm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: sob mar 06, 2010 10:50
Lokalizacja: Myślenice/Limanowa

Post autor: mitusm » czw kwie 08, 2010 05:44

Niby dlaczego benzynowe 2.0 + lpg, ma być mniej oszczędne niż sławne tdi ?? Przy jeździe do 110km/h bez problemu spalam 9L lpg.



Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » czw kwie 08, 2010 06:04

Kolego źle zrozumiałeś. Nikt nie mówi, że 2.0+LPG nie jest oszczędne, tylko, że jak chcesz mieć i tanio i mocno to kup TDI. Ew. jakaś mocniejsza benzyna+LPG ale żaden silnik w Mk4 nie zniesie LPG tak dobrze jak 2.0. i 1.6 8v, więc ryzyko już wzrasta.



Awatar użytkownika
mitusm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: sob mar 06, 2010 10:50
Lokalizacja: Myślenice/Limanowa

Post autor: mitusm » ndz kwie 11, 2010 11:55

Chyba faktycznie odpuszczę sobie z wzmacnianiem silnika, ile kosztowała by wymiana skrzyni biegów na 6-stke, będzie trzeba chyba czegoś szukać od 1.8T, bo od tdi będzie chyba za szybka.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości