Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

Post autor: evolution » pn kwie 04, 2011 20:29

sas_gti, bez lewych wycieczek do mnie prosze... na to by dostac od kogos pomoc trzeba na to zasluzycc trzeba bylo sie uczyc myslec by potrafic z opisu kolegi spawacz wykminic co trzeba zrobic - a podal to tak na tacy ze zaczynam sie zastanawiac "ile ty masz lat". tu dalsza czesc mojej wypowiedzi bedzie tez dotyczyc rysiektr, wiec jasno sie wyraze...
forum jest po to by pomagac, a nie uczyc, od nauki jest szkola. miedzy pomoca a nauka jest dosyc gruba linia, niezauwazalna dla polowy ziomkow ktorzy na poczatek lali na mury szkoly a teraz najlepiej chcieliby aby im wozek zrobic dorzucic do tego swoje czesci a na koniec podziekowac ze mozna bylo dotknac tego trupa. realia sa brutalne.. nie potrafisz robic rzeczy a rob rzecz b ktora robisz lepiej i zarob na oplacenie tego kto robi rzecz a najlepiej.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

Post autor: rysiektr » pn kwie 04, 2011 21:48

Panie evolution, nie żądam aby nikt robił to z mnie za darmo, mało tego ja zapłacę osobie, która będzie mi to wykonywała bez targowania się, ale najpierw chciałbym rozważyć wszystkie za i przeciw co to tego jak to zrobić. Póki co to przychodzi mi to samo to głowy co napisał kolega sas_gti, czyli przespawanie flanszy. Uważam to za najlepszą opcję dla mojego poziomu wiedzy i rozumowania oraz portfela. Nie mniej jednak chciałbym rozważyć inne opcje o ile takie są, a myślę, że są skoro kolega spawacz i Pan tak twierdzi. Bo skoro mam już płacić zapewne nie mało osobie, która będzie mi to wykonywała to chciałbym zrobić to raz a dobrze, wiec samo nasuwa się pytanie jak dobrze jest dobrze?? Czy odpowiednią metodą jest przespawanie flanszy?? Czy może istnieje inne wyjście z sytuacji? Natomiast co do kwestii edukacji to jak to ktoś mądry powiedział "człowiek uczy się całe życie" nie tylko w szkole, a dzięki forum nauczyłem się wielu ciekawych rzeczy na temat vw i nie tylko. I nie chcę aby ktoś mnie uczył przez forum a tylko naprowadził na właściwą drogę - pomógł w kwestii spornej, pokazał jak powinno być dobrze. Tyle.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

Post autor: sas_gti » wt kwie 05, 2011 11:29

evolution pisze:forum jest po to by pomagac, a nie uczyc,
no to cieszę sie, że jesteśmy podobnego zdania. Otóż ja tu nikogo nie próbuję namówić na naukę mojej osoby spawania czy też obsługi obrabiarki ani budowy silnika tylko właśnie liczę na pomoc. Co Wy sobie obaj myślicie do cholery?
Napisanie dwóch słow na forum czyli zrób tak i tak to jest pomoc czy nauka? Jak sądzisz? Zastanówcie się obaj nad sobą bo to już przerasta ludzkie pojęcie. Wasze ego przerasta poziom waszej wiedzy.
Zamiast pomóc (nie uczyć wbrew temu co piszesz) to siedzi dwóch typów i ubliżają od nieuków i obszczymurków. A ja mam ten kolektor na stole i widzę, że nie ma szansy pasować.
Jesteście żałośni obydwaj. Ja Cię evo nie obraziłem tylko swierdziłem fakt, że nie pomagasz i nie musisz się po raz setny na forum z tego tłumaczyć. Każdy wie, że dowiedzenie się od Ciebie czegokolwiek bardziej skomplikowanego jest niemożliwe bo zasłaniasz się argumentem, który i tutaj było nam dane usłyszeć, jednocześnie obrażając. Standard, to juz schemat. Stąd takie anie inne porówananie, wszak z tego na forum jesteś sławny.

Wracjąc do tematu to ten kolektor bez spawania nie ma szansy pasować do głowiczki od PFa i niech każdy kto to czyta sobie to dobrze wbije do bani bo potem będzie zdziwiony tak jak ja. Wiedza wrzucona na forum za pomocą 'kopiuj-wklej' jest jak zwykle niekompletna a wklejący umywa rączki jak tylko pojawi się jakiś problem. Mało tego będzie ci zarzucany kretynizm, bo nie mozes sobie z tym poradzić.
Ten kolektor nie pasuje na flanszach do głowicy i to jest fakt. Jest konieczna ingerencja.
A z panami już nie mam zamiaru dalej prowadzić polemiki, bo gadają nie na temat.



Awatar użytkownika
remekmk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1796
Rejestracja: śr mar 21, 2007 18:34
Lokalizacja: VWyszkóVW

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

Post autor: remekmk2 » wt kwie 05, 2011 20:27

wrzuć kolego fotki kolektora i głowy. może ktoś wpadnie na jakiś pomysł i przy okazji potwierzdzisz swoje racje. problem może okazać się banalnie prosty a jedynym problemem może być brak wyobraźni:) każdy chce zrobic mody fachowo a nie jak w stajni KTT :)


zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

Post autor: gracek1906 » wt kwie 05, 2011 20:46

właśnie, daj zdjęcia to pogłówkujemy razem :banghead: :pub:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

Post autor: evolution » śr kwie 06, 2011 21:54

sas_gti, ziomus widze ze nie ogarniasz lini pomoc nauka...
w szkole byla nauka ktora wygladala tak 2 plus 2 to 4 i tylko tak jest dobrze.
analogicznie do szkoly to co nazywasz pomoca czyli powiedzcie jak
Napisanie dwóch słow na forum czyli zrób tak i tak
to jest nauka bo dostajesz gotowe rozwiazanie jak w szkole i tego sie uczylbys w tym momencie
pomoc jest w przypadku gdy uslyszysz sprobuj zrobic tak i tak lub tak i siak i wybierz sobie najlepsze rozwiazanie. a to juz uslyszales od spawacza ktory pomaga , no ale nie daje ci na tacy podanego...

co do standardow.. standardem jest to ze na forum znajdziesz na 100 95 oszolomow nie wiedzacych nic, jednego co wie i ma tych innych w duu i 4 cwaniakow chcacych wszystko za free :smoke:
gdzie znalazles miejsce??

rysiektr, nie wiem jak ty ale ja nie kumam jednej rzeczy... dlaczego trawicie czas na rozpisywaniu sie jacy my to bee jestesmy, jak wymyslenie jak spasowac te posrane kanaly zajmuje gora 15 minut, pozniej ze 5 h samej roboty w najgorszym przypadku. moznabylo dawno ten temat zamknac... a nie RYCZ MALA RYCZ...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

Post autor: rysiektr » śr kwie 06, 2011 22:54

evolution, Ja nigdy na tym forum nie napisałem, że ktoś jest bee. Wiem, że masz wiedzę i znasz się na robocie. Pozyskałeś ją ciężka harówą i doświadczeniem - tak wnioskuję z forum z Twoich wypowiedzi i z tego co robisz czym się zajmujesz. Nie mniej jednak nie zmuszam ani Ciebie ani nikogo do pisania jak coś zrobić ze wszystkimi szczegółami, co by dotyczyło Twojej pracy czy innych rzeczy dzięki którym zarabiasz na chleb. Myślałem tylko, ze pomożesz "koledze" z forum z rozwiązaniem problemu. Nie każę Ci robić tego za mnie w dodatku za free. Chciałbym żebyś tylko pokazał mi drogę do właściwego rozwiązania. Wiem, że nikt nie urodził się wszechwiedzący i każdy doszedł do tego co wie wyboistą drogą. Jeśli uważasz, że napisanie "panowie nie marnujcie kasy na przespawanie flanszy bo można zrobić coś tam...... i będzie dyl" jest nadużyciem Twojej wiedzy i czasu i odsłonięciem kart to ok nie ma tematu. Tylko zamiast wodzić nas za nos i robić z ludzi idiotów mógłbyś już nic nie pisać, a nie teksty w stylu wiem ale nie powiem bo one ni jak nic nie wnoszą do tematu a tylko sieja zamęt (bez obrazy oczywiście). Pozdro.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
YACHOO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 16:27
Lokalizacja: Sompolno
Kontakt:

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

Post autor: YACHOO » czw kwie 07, 2011 02:20

No zapoda ktoś te fotki? bo sam jestem ciekawy tej burzy mózgów :hmm:


Fire jak lód, Ice jak ogień?? czy jakoś tak... :) mój V.A.G http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=268927&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

Post autor: sas_gti » czw kwie 07, 2011 11:54

evolution pisze:standardem jest to ze na forum znajdziesz na 100 95 oszolomow nie wiedzacych nic, jednego co wie i ma tych innych w duu i 4 cwaniakow chcacych wszystko za free
Ciekawe do której grupy zaliczasz swojego kolegę spawacza od którego pochodzi porada :grin: ?
Ja już się o Twoim ego wypowiedziałem, a teraz tylko to powtwierdzasz. Powinieneś napisać odę do swojej mądrości. Musisz mieć sporo kompleksów.
Tyle ode mnie. Z deklami nie będę dyskutował. I nawet nie czytałem tych ostanich wypocin evo bo się rzygać zachciało po dojściu do tego akapitu który zacytowałem.
Foty będą w swoim czasie, choć nie wiem po co. Myślę, że każdy jest sobie w stanie wyobrazić jak wygląda flansza przykręcona 1 centymetr obok kanału ss (każdy poza tymi dwoma cieciami który próbują zrobi ze mnie kretyna tylko jakoś merytorycznych argumentów im brakuje i wolą sprowadzać rozmowę na takie tory a nie inne).
Jak ktoś bardzo chce zobaczyć to wystarczy obejrzeć uszczelkę w intercarsie do 2.2t 10v i do PFa, porównać, a potem posypać głowę popiołem (na to nie liczę specjlanie w przypadku niektórych)

dodaję to dopiero teraz bo wcześniej mi to jakoś umknęło.
Braki w twoim rozumowaniu są porażające
evolution pisze:sas_gti, ziomus widze ze nie ogarniasz lini pomoc nauka...
w szkole byla nauka ktora wygladala tak 2 plus 2 to 4 i tylko tak jest dobrze.
Napisanie dwóch słow na forum czyli zrób tak i tak
to jest nauka bo dostajesz gotowe rozwiazanie jak w szkole i tego sie uczylbys w tym momencie
ziomuś? Do każdego obcego tak się zwraczasz? Nie ważne. Muszę Cię poinformować, że masz spaczone poglądy na temat tego co jest nauką a co pomocą. Może na przykładzie.
Nauka to nie jest powiedzenie że 2+2 to 4. To właśnie pomoc bo dajesz gotowe rozwiązanie. Tak jakbyś dał koledze ściągnąć na egzaminie, bo co prawda dasz mu gotowe rozwiązanie ale go nie nauczysz jak się to liczy. Jak dostanie działanie na innych liczbach na następnym egz a ty mu znowu nie pomożesz to nie zda.
Nauka to jest wtedy jak cię nauczą jak obliczyć dowolne działanie. Danie gotowca, czyli samego rozwiązaniato jest tylko pomoc. Ale jak ty tak bardzo nie lubisz ani uczyć ani pomagać to nie bardzo wiem co robisz na tym forum zrzeszających fanów modelu. Zobacz w jakiej atmosferze odbywają się takie burze muzgów na zagranicznych forach. Nikt się tak nie spina jak...
Ostatnio zmieniony pt kwie 08, 2011 19:41 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

Post autor: gracek1906 » czw kwie 07, 2011 21:17

Tylko prosze nie krytykować z góry bo nie wiele da sie wy myśleć na podstawie intercarsu. Wydaje mi sie że rozwiązaniem jest wiertarka, wiertło i gwintownik M8. Na podstawie uszczelki z audi znaczymy w którym miejscu ma być otwór mocujący, wiercimy, gwintujemy itd... evolution, i SPAWACZ jeżeli nie tak to po prostu napiszcie "ŹLE nie tak ma być!" choć wydaje mi sie że to dobre rozwiązanie.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

Post autor: evolution » czw kwie 07, 2011 21:21

sas_gti, posypiesz sobie glowe jak kiedys pomyslisz robiac cokolwiek ... takie mody odchodzily lat temu dziesiec i nikt nie plakal ze sie nie da tylko pytal jaka flache kupic frezerowi. te czasy dawno minely - pozostaly setki placzkow tunujacych fury...

rysiektr, zamiast rozpisywac sie na forum jak powyzszy kolega wez uszczelke z 2,2 zaznacz precyzyjnie na glowicy gdzie maja byc otowry, znajdz kogos z pewna reka lub z frezarka i wykonaj 6 gwintowanych otworow lub nawierc w dobrym miejscu w kolektorze na podstawie tej z pf... to jest tak proste ze az nudne jest pisanie o tym


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

Post autor: gracek1906 » czw kwie 07, 2011 21:31

czyli jednak można rozwiązać problem nawet na podstawie słabej jakości zdjęć uszczelek i głowicy pf, siedząc przed komputerem i pijąc piwko po pracy. :pub: Aż tak skomplikowana łamigłówka to nie była. :banghead: Kontynuując temat mam pytanie, mianowicie, jakiej średnicy są przepustnice w pf?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

Post autor: rysiektr » czw kwie 07, 2011 22:05

evolution pisze:rysiektr, zamiast rozpisywac sie na forum jak powyzszy kolega wez uszczelke z 2,2 zaznacz precyzyjnie na glowicy gdzie maja byc otowry, znajdz kogos z pewna reka lub z frezarka i wykonaj 6 gwintowanych otworow lub nawierc w dobrym miejscu w kolektorze na podstawie tej z pf...
Chyba jednak warto było się rozpisywać bo nie wydam kasy na przespawanie flansz, gdybym mógł wcisnąłbym pomógł. Szkoda tylko, że trzeba Cię ciągnąć za język żeby czegokolwiek się dowiedzieć. Bo chyba zamiast się wyzywać i sprzeczać łatwiej byłoby napisać od razu bez spinek i przepychanek o co chodzi. Dzięki za info. Pozdro.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Domowe met. podn. mocy ALL/ABD/AEX/ABU/RP/AAM/ABS/PF/PB/2E.

Post autor: sas_gti » pt kwie 08, 2011 12:54

evolution pisze:wez uszczelke z 2,2 zaznacz precyzyjnie na glowicy gdzie maja byc otowry, znajdz kogos z pewna reka lub z frezarka i wykonaj 6 gwintowanych otworow
ameryki to tym nie odkryłeś. To oczywiste rozwiąznie i chyba nie za bardzo wyłąpałeś o co miałem pretensję do spawacza. Porada była pisana tak, że sugeruje, że kolektor z 2.2t ma pasować ładnie PnP. A jest jak jest ze wszystkim.
Jak kiedyś chciałem założyć MFA to znalazłem pięknie napisaną poradę co trzeba kupić. Po zakupie przy próbie montażu okazało, się że były dwa wielokliny i przed 89 i po 89 idą inne manetki. Oczywiście nikt o tym nie wspomniał. Dwa razy wykonana robota, dwa razy strata czasu i kasy. Sytuacja z kolektorem jest analogiczna. Miałem zdjętą głowicę ze 2 tygodnie przed tym jak przyszedł kolektor. Gdyby ktoś raczył napisać, że do montażu kolektora będę musiał wiercić nowe mocowania w głowicy to bym oczywiście poczekał z jej zakładaniem na blok. A teraz wiąże się to ze stratą kasy i czasu (uszczleka śruby itp)
Zdjąć głowicę drugi raz w celu wywiercenia otworów pod ten kolektor oczywiście można ale moje wkoorwienie jest chyba w tym momencie zrozumiałe tym bardziej, że próbowaliście zrobić ze mnie durnia, który nie potrafi do siebie dopasować dwóch puzli.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości