Domowe sposoby na zwiększanie dynamiki

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
pegasus_sis
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: sob lis 24, 2007 20:13
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: pegasus_sis » sob mar 06, 2010 16:49

A co to jest ten "jeż w dolocie"?



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » sob mar 06, 2010 17:11

to jest chyba grzalka od zasysanego powietrza



Awatar użytkownika
pelikan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: czw sie 03, 2006 11:09
Lokalizacja: Głogówek/Żędowice

Post autor: pelikan » sob mar 06, 2010 21:46

kolego jak będziesz miał czas to wrzuć fotki tego wszystkiego co na modziłeś bo mnie to zainteresowało


Obrazek
Passat B6
viewtopic.php?f=91&t=427389" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
PinguVanEx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 13:33
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: PinguVanEx » ndz mar 07, 2010 01:55

to ja na syzbko podsumuje :) sam bede probowac za miecha :P
1) uklad dolotowy np. simota, usuniecie wszystkich zwezek z dolotu ( ja bede montowac uklad oparty o filtr stozkowy, gdzie pojemnosc zwieksze o ok. 5% )
2) zmiana przepustnicy na przepustnice z 1.8 ( tu mam pytanie, czy mocowanie przepustnicy jest takie samo ? )
3) usuniecie jeza czyli tych precikow ( ochladzacza mieszanki ) z kolektora ssacego, znajduje sie on odrazu pod przepustnica
4) srednica wydechu zostala zwiekszona o 5mm

I co z tym chipem do kompa ?
Ktos zna jeszcze jakies modyfikacje i ocb z tym wtryskiem od 1.8 ?

[ Dodano: 07 Mar 2010 00:58 ]
lekkie kolo zamachowe chyba nie jest dobrym pomyslem w tym silniku poniewaz lekki zamach daje nam lepsze przyspieszenie ale moc i moment maleje, niestety abu nie jest za szybka i mocna jednostka i taka strata moze byc odczuwalna. Duzo jest problemow po lekkim zamachu np. falowanie obrotow, zgrzyty w skrzyni.

[ Dodano: 07 Mar 2010 01:08 ]
Przypomnialo mi sie jeszcze 1 pytanie, czy sa jakies sportowe waleczki rozrzadu do ABU ?

[ Dodano: 07 Mar 2010 01:23 ]
taki waleczek znalazlem
http://stuninguj.pl/index.php?cat_id=25 ... p=2&flag=1


Golf III Tuned by Pingu -> viewtopic.php?f=88&t=324862" onclick="window.open(this.href);return false;

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » ndz mar 07, 2010 17:58

PinguVanEx, ksiazki VW podaja ze jez odpowiada za grzanie powietrza a nie schladznie miesznaki paliwowo powietrznej



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » ndz mar 14, 2010 12:20

Wtrysk i przepustnice koniecznie z RP, jak porownasz srednice to bedziesz wiedzial dlaczego, a jeszcze o zaplonie zapomialem przyspieszyc jak ok 8-10st.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
PinguVanEx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 13:33
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: PinguVanEx » śr mar 24, 2010 01:01

a ktos probowal doprezyc silnik poprzez splanowanie np. o 1mm ?


Golf III Tuned by Pingu -> viewtopic.php?f=88&t=324862" onclick="window.open(this.href);return false;

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » sob mar 27, 2010 23:08

a da sie splanowac plaska glowice? :green_fuck: bo ja mysle niebardzo coprawda doleczki zaworowe cos tam dopreza ale wiecej jak 10:1 i tak nie robi z 9.5:1 fabrycznego, szkoda czasu tylko skracanie bloku odpowiednio liczac i tlokow od gory oczywiscie.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

marcintju
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:07
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: marcintju » czw kwie 01, 2010 01:08

ABU nie ma płaskiej głowicy, oznaczenie 032103373D,
foto
http://img07.allegroimg.pl/photos/orygi ... /943950812
zaczerpnięte z aukcji
http://moto.allegro.pl/item943950812_gl ... _lodz.html

jak najbardziej splanowanie podniesie stopień sprężania, jak podają źródła abu ma 9:1 i jest przystosowany pod benzynę 92, można śmiało planować 1mm.

edit: co do podniesienia mocy w abu, polecam założenie mapy paliwowej z 1.8 ABS
numer chipu 267 357 553
sterownik 0 261 203 318 1H0 907 311 L

http://www.promotron.com/list/volkswagen.htm
Ostatnio zmieniony czw kwie 01, 2010 01:12 przez marcintju, łącznie zmieniany 1 raz.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » czw kwie 01, 2010 14:40

Tak tak, wszystko jasne tylko gdzie schowaja sie zawory podczas otwarcia, o tym trzeba pomyslec. I miec jakis doswadczenie:
http://www.volkswagen-golf.pl/dane-tech ... lf-iii-16/
Jak widac 9.5:1 jest...
Ostatnio zmieniony czw kwie 01, 2010 14:40 przez spawacz, łącznie zmieniany 1 raz.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

marcintju
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:07
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: marcintju » czw kwie 01, 2010 23:22

spawacz napisał/a:
Tak tak, wszystko jasne tylko gdzie schowaja sie zawory podczas otwarcia, o tym trzeba pomyslec. I miec jakis doswadczenie:
http://www.volkswagen-gol...ii/golf-iii-16/
Jak widac 9.5:1 jest...


proszę się nie sugerować głowicą z aukcji bo była planowana (czytaj opis), komory są dosyć spore, wiec jak pisałem wcześniej 1mm można śmiało, kolega z forum vwpolo-klub wkładał ten silnik do polo i między innymi robił głowice, nie wiem o jakim doświadczeniu mówisz... zapewne o tym którego nie masz bo walisz tekstem:
spawacz napisał/a:
a da sie splanowac plaska glowice? :green_fuck:

tymczasem głowica w abu nie jest płaska...

tutaj masz inne dane
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk3/
Ostatnio zmieniony czw kwie 01, 2010 23:38 przez marcintju, łącznie zmieniany 3 razy.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » czw kwie 01, 2010 23:35

:green_fuck: ja moge tez nawymyslac co ma moj kolega itp... , mnie takie planowanie koszowalo wymiane glowicy w ABD ,co ty chcesz cos tu pokazac??? A text typu Wali to mozesz do siebie skierowac , bo odemnie nie "Wali potem jak małpie z ucha... " , gosc po swapie nie umial pinow poprzezucac we wtyczcie do wtrysku a tu zgrywa bohatera. Ja jak czegos nie wiem to sie nie odzywam. Dopuki samodzielnie nie jest przetestowane to opinie typu kolega, znajomy itd. nie istnieja. I nie dawaj linkow z aukcji jak jakis lamus bo mam w garazu taka glowice to chyba wiem jak wyglada i ile wystaja zawory po wycisku.
Ostatnio zmieniony czw kwie 01, 2010 23:43 przez spawacz, łącznie zmieniany 2 razy.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

marcintju
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:07
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: marcintju » czw kwie 01, 2010 23:58

spawacz pisze:a da sie splanowac plaska glowice?

i
spawacz pisze:bo mam w garazu taka glowice to chyba wiem jak wyglada i ile wystaja zawory po wycisku.

czyli nadal twierdzisz że jest płaska czy po prostu dobrze jej nie pooglądałeś, albo jej nie masz :bigok:
spawacz pisze:Ja jak czegos nie wiem to sie nie odzywam

hmm nie trzyma się to "kupy"
___________________________________________---
zgadza się abd ma płaską głowice jak aau, aav, abu jest już rozwiercony ( z 75mm na 76,5mm) i może dlatego lub nie (nie wnikam) zmienili nieco konstrukcje silnika.
Ostatnio zmieniony pt kwie 02, 2010 00:25 przez marcintju, łącznie zmieniany 1 raz.



piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » pt kwie 02, 2010 14:47

spawacz, nie masz racji, nie jest płaska, w silniku ABD jest płaska, ale ABU to już zupełnie inna bajka, marcintju, ma racje, a jeśli mu nie wierzysz to masz :helm:
2 strona, 2gi post http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3487722
I nie robić już OT kto ma racje, bo jak chcecie się licytować to na allegro :crazy: :bajer:

[ Dodano: Pią 02 Kwi, 2010 ]
marcintju pisze:zgadza się abd ma płaską głowice jak aau, aav, abu jest już rozwiercony ( z 75mm na 76,5mm) i może dlatego lub nie (nie wnikam) zmienili nieco konstrukcje silnika.
tekst twojego podpisu
Teraz zauważyłem , w 100% prawda.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości