Domowe sposoby na zwiększanie dynamiki
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Domowe sposoby na zwiększanie dynamiki
Witam posiadam Golfa 1.6 ABU 2 lata i przez ten okres, trochę przy nim pogrzebałem chciałbym się podzielić swoimi spostrzeżeniami na temat zwiększania mocy lub dynamiki w tym silniku , posiadam lpg myślę że te modyfikację można również wprowadzić w silniku 1.4 ABD .
1. Dolot po paru trochę bardziej lub mniej udanych modyfikacji Finał : puszkę filtra rozwierciłem od strony błotnika , ori rurkę co doprowadzała powietrze z błotnika zastąpiłem zwykłą nie zwężającą , wkładka simota . W górnej części dolotu mamy następną zwężkę z 2cm jest to kierownica powietrza wysuwa się ją . Karbowaną rurkę doprowadzającą powietrze do przepustnicy zastępujemy gumową o delikatnie większej średnicy , odmę zaślepiamy i wyprowadzamy w ramę żeby się konserwowała . Przepustnicę najlepiej wsadzić z podstawą z 1.8 2mm większa średnica , ważne robiące największą robotę przy LPG odpinamy lub rozwiercamy podgrzewacz mieszanki , naprawdę poprawa jest ogromna .
2.Zapłon Zapłon można troszkę przyspieszyć ,wymienić świece i kable .
3 Wydech z moich obserwacji wynika że najlepszym rozwiązaniem jest zwiększenie średnicy wydechu o 5mm i zostawienie układu na jednym ostatnim tłumiku orginalnym auto jest ciche i zarazem lepiej przyspiesza .
4.Elektronika ja u siebie zastosowałem program do ecu , firmy q-serwis który sprzedaje kości do ori sterowników wlutowuje się z podstawką .
Finał silnik znacznie lepiej sobie radzi przyspiesza naprawdę dobrze jak na 1.6 nie straszne są mu 4 osoby na pokładzie czy wyprzedanie .
Robiłem parę testów i po kupnie auto robiło
0-100 15 sek
prędkość max 160 km był zmulony w dodatku
po przeróbkach bez programu i z mikserem auto na hamowni wypluło 79 koników
0-100 11,5 sek
Prędkość maksymalna 190
Wszystkie wartości mierzone g-techem prędkość maksymalna podana na orginalnych kołach 14 licznikowa
1. Dolot po paru trochę bardziej lub mniej udanych modyfikacji Finał : puszkę filtra rozwierciłem od strony błotnika , ori rurkę co doprowadzała powietrze z błotnika zastąpiłem zwykłą nie zwężającą , wkładka simota . W górnej części dolotu mamy następną zwężkę z 2cm jest to kierownica powietrza wysuwa się ją . Karbowaną rurkę doprowadzającą powietrze do przepustnicy zastępujemy gumową o delikatnie większej średnicy , odmę zaślepiamy i wyprowadzamy w ramę żeby się konserwowała . Przepustnicę najlepiej wsadzić z podstawą z 1.8 2mm większa średnica , ważne robiące największą robotę przy LPG odpinamy lub rozwiercamy podgrzewacz mieszanki , naprawdę poprawa jest ogromna .
2.Zapłon Zapłon można troszkę przyspieszyć ,wymienić świece i kable .
3 Wydech z moich obserwacji wynika że najlepszym rozwiązaniem jest zwiększenie średnicy wydechu o 5mm i zostawienie układu na jednym ostatnim tłumiku orginalnym auto jest ciche i zarazem lepiej przyspiesza .
4.Elektronika ja u siebie zastosowałem program do ecu , firmy q-serwis który sprzedaje kości do ori sterowników wlutowuje się z podstawką .
Finał silnik znacznie lepiej sobie radzi przyspiesza naprawdę dobrze jak na 1.6 nie straszne są mu 4 osoby na pokładzie czy wyprzedanie .
Robiłem parę testów i po kupnie auto robiło
0-100 15 sek
prędkość max 160 km był zmulony w dodatku
po przeróbkach bez programu i z mikserem auto na hamowni wypluło 79 koników
0-100 11,5 sek
Prędkość maksymalna 190
Wszystkie wartości mierzone g-techem prędkość maksymalna podana na orginalnych kołach 14 licznikowa
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 02:06 przez bastek016, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
to ja wtrace jeszcze swoja 2 slowa, zamach z 1.0 AAU , metalowa uszczlka pod glowe z AEX , spilowanie "jeża" , polerka i lekki rozwiert kanalow, taki setup to twojego ABU i jest coz ok 85-87KM.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
- PinguVanEx
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pn kwie 27, 2009 13:33
- Lokalizacja: Wlkp
Witam, na wiosne sprawdze owe rady
bastek016: widze ze mam pierwszego fana samochodu, wiesz jak chcesz moge ci przyslac cala sesje zdjec z tego miejsca co mam ( i ty rowniez ) na awatarze
P.s. ciekawi mnie z kad wychaczyles to foto, bo uzywalem go tylko na 1 forum.
bastek016: widze ze mam pierwszego fana samochodu, wiesz jak chcesz moge ci przyslac cala sesje zdjec z tego miejsca co mam ( i ty rowniez ) na awatarze
P.s. ciekawi mnie z kad wychaczyles to foto, bo uzywalem go tylko na 1 forum.
Ostatnio zmieniony ndz sty 24, 2010 02:11 przez PinguVanEx, łącznie zmieniany 2 razy.
Golf III Tuned by Pingu -> viewtopic.php?f=88&t=324862" onclick="window.open(this.href);return false;
- PinguVanEx
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pn kwie 27, 2009 13:33
- Lokalizacja: Wlkp
A gdyby zastosowac przepustnice od 2.0 ?
Golf III Tuned by Pingu -> viewtopic.php?f=88&t=324862" onclick="window.open(this.href);return false;
- PinguVanEx
- Mały gagatek
- Posty: 146
- Rejestracja: pn kwie 27, 2009 13:33
- Lokalizacja: Wlkp
gdzie w golfie moge sprawdzic jaki mam silnik 1.6 ? ( jakie oznaczenie ) bo zadnej naklejki/tabliczki na aucie nie ma a nie przygladalem sie jeszcze silnikowi.
Gdzie takie chipy mozna nabyc ?
Edit:
Zobaczylem foty silnikow w FAQ i na 99% mam ABU
A na odme mozna zastosowac filterek ?
Gdzie takie chipy mozna nabyc ?
Edit:
Zobaczylem foty silnikow w FAQ i na 99% mam ABU
A na odme mozna zastosowac filterek ?
Ostatnio zmieniony pn lut 15, 2010 15:25 przez PinguVanEx, łącznie zmieniany 2 razy.
Golf III Tuned by Pingu -> viewtopic.php?f=88&t=324862" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 497
- Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości