Odelzania MK3
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Odelzania MK3
Dla tych co mysla ze to hardcore i glupota zapraszam na forum streetracing.pl
Przy silnikach rzedu 60PS-150PS przy lekkim odelzaniu idzie odczuc poprawe osiagow a na razie na silnik nie mam kasy niestety ;/
Z powodu mrozu za wiele nie zrobilem ale jak tylko znajde garaz i czas (albo zrobi sie cieplo to pojdzie dalej.
Jak narazie poszlo:
1.Z bagaznika
-skrzynia
-polka z ciezkimi glosnikami (cos za cos albo audio albo osiagi )
-kolo zapasowe(dojazdowka)i az 2 reklamowki niepotrzebnych rzeczy lol (srubokrety,lewarek,tasmy itp) zostala tylko gasnica,trojkat i kable do wzmaciacza ktore tez niebawem pojda
Zostaly tylko plastiki po bokach i maty + oczywiscie siedzenia>z nimi narazie musze pomyslec cos na zastepstwo czyli jakas lekka plyte na calej dlugosci do samych przednich siedzen.
2.Przod narazie lajt
-usuniete maty z drzwi zostal tylko panel na drzwiach-pod spodem gola blacha
-oslona pod silnikiem (malo ale zawsze cos)
No i to narazie na tyle.Z odczuc moge powiedziec ze po rundce odczulem pewna roznice chociaz to dopiero poczatek.Nie wiem dokladnie ile poszlo (na oko tak z 50kg albo i wiecej)-jak tylko znajde czas to podjade na wage,wrzuce to wszystko co poszlo luzem a potem bez i zobaczymy.
Dalej mysle out
-reszta mat
-tylne pasy
-siedzenia
-jakies niepotrzebne wzmocnienia (moze belka tylniego zderzaka)
-wstawienie lekkich siedzen,lekka maska i lekkie przednie nadkola...
Nie chce robic totalnej wydmuszki zachowujac w miare standartowy wyglad i komfort wnetrza.
Przy silnikach rzedu 60PS-150PS przy lekkim odelzaniu idzie odczuc poprawe osiagow a na razie na silnik nie mam kasy niestety ;/
Z powodu mrozu za wiele nie zrobilem ale jak tylko znajde garaz i czas (albo zrobi sie cieplo to pojdzie dalej.
Jak narazie poszlo:
1.Z bagaznika
-skrzynia
-polka z ciezkimi glosnikami (cos za cos albo audio albo osiagi )
-kolo zapasowe(dojazdowka)i az 2 reklamowki niepotrzebnych rzeczy lol (srubokrety,lewarek,tasmy itp) zostala tylko gasnica,trojkat i kable do wzmaciacza ktore tez niebawem pojda
Zostaly tylko plastiki po bokach i maty + oczywiscie siedzenia>z nimi narazie musze pomyslec cos na zastepstwo czyli jakas lekka plyte na calej dlugosci do samych przednich siedzen.
2.Przod narazie lajt
-usuniete maty z drzwi zostal tylko panel na drzwiach-pod spodem gola blacha
-oslona pod silnikiem (malo ale zawsze cos)
No i to narazie na tyle.Z odczuc moge powiedziec ze po rundce odczulem pewna roznice chociaz to dopiero poczatek.Nie wiem dokladnie ile poszlo (na oko tak z 50kg albo i wiecej)-jak tylko znajde czas to podjade na wage,wrzuce to wszystko co poszlo luzem a potem bez i zobaczymy.
Dalej mysle out
-reszta mat
-tylne pasy
-siedzenia
-jakies niepotrzebne wzmocnienia (moze belka tylniego zderzaka)
-wstawienie lekkich siedzen,lekka maska i lekkie przednie nadkola...
Nie chce robic totalnej wydmuszki zachowujac w miare standartowy wyglad i komfort wnetrza.
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: Odelzania MK3
ja tam uwazam ze odrobina komfortu sie przydaje,
a wybebeszanie auta stosuje tylko na jakies wyscigi i zloty.
oczywiscie waga to wróg i trzeba ją BIĆ hehe.
pod wykładziną sa jeszcze ciekawostki do wyjęcia,
miłej zabawy,
a wybebeszanie auta stosuje tylko na jakies wyscigi i zloty.
oczywiscie waga to wróg i trzeba ją BIĆ hehe.
pod wykładziną sa jeszcze ciekawostki do wyjęcia,
miłej zabawy,
www.vrservice.pl
Dzieki za info o tym tez pomysle.
PS.skrzynia do sprzedania
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic402663.html
PS.skrzynia do sprzedania
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic402663.html
1.4 60PS wiec bez problemu to odczuje,przy wiekszych mocach trzeba juz wiecej wywalic (www.streetracing.pl)
- micab
- Forum Master
- Posty: 1763
- Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
- Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
- Kontakt:
w sumie to masz trochę racji, patrzę w dane i jest tak:
polo 1.4 waży 985kg i przyspiesza do 100 w 14,9s
golf 1.4 waży 1075kg i przyspiesza do 100 w 15.9s
różnica w masie jak widać 90kg i przyspieszenie już lepsze o 1s, ale nie wiem czy w polo jest taka sama skrzynia biegów jak w golfie bo to też ma znaczenie.....
pomimo tego chyba nie zdecydowałbym się o polepszanie osiągów takim kosztem
każdy robi to co lubi więc powodzenia życzę.....może zrób jakieś pomiary elastyczności żeby było widać czy jest jakiś efekt
polo 1.4 waży 985kg i przyspiesza do 100 w 14,9s
golf 1.4 waży 1075kg i przyspiesza do 100 w 15.9s
różnica w masie jak widać 90kg i przyspieszenie już lepsze o 1s, ale nie wiem czy w polo jest taka sama skrzynia biegów jak w golfie bo to też ma znaczenie.....
pomimo tego chyba nie zdecydowałbym się o polepszanie osiągów takim kosztem
każdy robi to co lubi więc powodzenia życzę.....może zrób jakieś pomiary elastyczności żeby było widać czy jest jakiś efekt
vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,
- micab
- Forum Master
- Posty: 1763
- Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
- Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
- Kontakt:
tak ogólnie to krótka skrzynia jest dobra na przyspieszenie a długa na prędkość max
chodziło mi o to że nie wiem czy w polo i golfie były montowane skrzynie z takimi samymi przełożeniami, bo jeżeli tak to ta 1s różnicy wynika w wagi aut, ale jeżeli w polo jest np. krótsza skrzynia to też wpływa na lepsze przyspieszenie.....
chodziło mi o to że nie wiem czy w polo i golfie były montowane skrzynie z takimi samymi przełożeniami, bo jeżeli tak to ta 1s różnicy wynika w wagi aut, ale jeżeli w polo jest np. krótsza skrzynia to też wpływa na lepsze przyspieszenie.....
vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,
Dobry temacik, sam rozważałem różne opcje odciążania i mam kilka ciekawych odkryć:
Stage I czyli wywalamy co niepotrzebne.
katalizator - mój waży około 8-10kg - wycięty
bzdety z bagażnika - wiadomo najłatwiej
niespodzianka pod wykładziną podłogi - mata wygłuszająca - jeszcze nie wyciągnąłem ale ponoć ciężkie (około 10kg)
audio - wiadomo
kanapa tylna + tylne pasy = ważył to ktoś????
gumy i wycieraczki na podłodze
wyciszenie maski
klima jeżeli ktos ma - myśle że około 10-12 kg
hardcoreowcy wyciągają nawet wspomaganie - ja tego nie zrobie
boczki i tapicerka ogólnie - moim zdaniem nie warto bo róznice niewielkie
Myślałem kiedyś o akumulatorze i wymianie go na coś mniejszego - jakieś pomysły????
koło zamachowe - 1,5kg - 3kg różnicy
mniej paliwa w baku
waga kierowcy - he he
To wersja budget a teraz wersja money , stage 2:
fele - jak wiadomo część nieresorowana więc odjęcie 1kg z feli = około 4kg masy auta(przy założeniu że nie zmieniamy rozmiaru), ale to jest kosztowne , każdy może sprawdzić ile kosztuje oz superleggera , a tak przy okazji orientuje się ktoś ile waży felga Monte Carlo 15 cali (nie wiem czy nazwa dobra ale chodzi o standardową felge alu do vr6 i 16v , taka pięcioramienna szacuje na około 7-8 kg)
Maska i klapa tylna - karbon lub laminat -polecam forum streetracing a także chyba użytkownia Rafałvr6 powinien cos wiedzieć
Fotele przednie (??? kg)- zamiana na lekkie kubły (około 6-10 kg)
Szyby laminat - nie znam różnicy wagi ale róznica chyba 1-3kg (szyby tylne boczne i tylna na klapie)
I teraz hardcore(jeśli chodzi o koszty) Stage 3:
błotniki z carbonu
lżejsze tarcze - widziałem rotor discs lżejsze około 13%- przynajmniej tak twierdzi dystrybutor
plastikowe drzwi
carbonowa deska rozdzielcza
lżejsze elementy zawieszenia - ??? ponoć są takie
Ogólnie jestem zdania że odejmować trzeba z umiarem i z dobrać do przeznaczenia auta - większość z nas jeźdździ nimi na codzień.
Ktoś na streetracing.pl odciążył astrę o około 190kg więc myślę że wynik od 100-120 kg w gofie można przyjąć za możliwy do osiągnięcia i zachowania minimum komfortu
Ps. Wagi przedmiotów są orientacyjne i tyczą się golfa mk3 2.0 16v
Stage I czyli wywalamy co niepotrzebne.
katalizator - mój waży około 8-10kg - wycięty
bzdety z bagażnika - wiadomo najłatwiej
niespodzianka pod wykładziną podłogi - mata wygłuszająca - jeszcze nie wyciągnąłem ale ponoć ciężkie (około 10kg)
audio - wiadomo
kanapa tylna + tylne pasy = ważył to ktoś????
gumy i wycieraczki na podłodze
wyciszenie maski
klima jeżeli ktos ma - myśle że około 10-12 kg
hardcoreowcy wyciągają nawet wspomaganie - ja tego nie zrobie
boczki i tapicerka ogólnie - moim zdaniem nie warto bo róznice niewielkie
Myślałem kiedyś o akumulatorze i wymianie go na coś mniejszego - jakieś pomysły????
koło zamachowe - 1,5kg - 3kg różnicy
mniej paliwa w baku
waga kierowcy - he he
To wersja budget a teraz wersja money , stage 2:
fele - jak wiadomo część nieresorowana więc odjęcie 1kg z feli = około 4kg masy auta(przy założeniu że nie zmieniamy rozmiaru), ale to jest kosztowne , każdy może sprawdzić ile kosztuje oz superleggera , a tak przy okazji orientuje się ktoś ile waży felga Monte Carlo 15 cali (nie wiem czy nazwa dobra ale chodzi o standardową felge alu do vr6 i 16v , taka pięcioramienna szacuje na około 7-8 kg)
Maska i klapa tylna - karbon lub laminat -polecam forum streetracing a także chyba użytkownia Rafałvr6 powinien cos wiedzieć
Fotele przednie (??? kg)- zamiana na lekkie kubły (około 6-10 kg)
Szyby laminat - nie znam różnicy wagi ale róznica chyba 1-3kg (szyby tylne boczne i tylna na klapie)
I teraz hardcore(jeśli chodzi o koszty) Stage 3:
błotniki z carbonu
lżejsze tarcze - widziałem rotor discs lżejsze około 13%- przynajmniej tak twierdzi dystrybutor
plastikowe drzwi
carbonowa deska rozdzielcza
lżejsze elementy zawieszenia - ??? ponoć są takie
Ogólnie jestem zdania że odejmować trzeba z umiarem i z dobrać do przeznaczenia auta - większość z nas jeźdździ nimi na codzień.
Ktoś na streetracing.pl odciążył astrę o około 190kg więc myślę że wynik od 100-120 kg w gofie można przyjąć za możliwy do osiągnięcia i zachowania minimum komfortu
Ps. Wagi przedmiotów są orientacyjne i tyczą się golfa mk3 2.0 16v
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości