[MK3] dolot i wydech

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

barthas17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn gru 14, 2009 02:47
Lokalizacja: Gdańsk

[MK3] dolot i wydech

Post autor: barthas17 » pn gru 14, 2009 02:57

witam posiadam golfa 3 1.8 abs gt special i zamierzam zmienic w nim uklad dolotowy i wydechowy. wiem ze koni mu raczej nie przybedzie. co zmienic w dolocie myslalem zeby zlozyc cos z firmy simota no wlasnie tylko co? czy wystarczy tylko sportowa wkladke tej firmy lub k&n. Co z wydechem widzialem jakies kolektory za 6 stow na allegro nie pamietam nazwy. co wywalic co zostawic a co dodac mam seryjny wydech.



Awatar użytkownika
masa1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn sty 15, 2007 12:05
Lokalizacja: Czę100chowa
Auto: Golf mkIV GTI 1.8t i Bora variant 2.0 8v LPG
Silnik: AUQ

Post autor: masa1988 » pn gru 14, 2009 13:49

barthas17 pisze:witam posiadam golfa 3 1.8 abs gt special i zamierzam zmienic w nim uklad dolotowy i wydechowy. wiem ze koni mu raczej nie przybedzie. co zmienic w dolocie myslalem zeby zlozyc cos z firmy simota no wlasnie tylko co? czy wystarczy tylko sportowa wkladke tej firmy lub k&n. Co z wydechem widzialem jakies kolektory za 6 stow na allegro nie pamietam nazwy. co wywalic co zostawic a co dodac mam seryjny wydech.
Myślę jak byś zrobił cały dolot i wydech tzn kolektor 4-2-1 barany i przelot 2cale oraz dolot typu rozwierecenie poszczególnych elementów, powerrura itp, chodz samo to nie wystarczy musiał bys jeszcze wałek zmienic i zrobić głowice.
No i musiał bys zrobic to u jakiegos speca (który by ci dostosował wszystko do motorowni) to moze bedziesz miał przyrost mocy rzedu 20% ale kase jaka wydasz i trud który poswiecisz nie jest adekfatne do mocy jaka otrzymasz lepiej zrobic swapa z bardziej rozwojowym silnikiem.



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » pn gru 14, 2009 15:32

np ABF :bigok:



barthas17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn gru 14, 2009 02:47
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: barthas17 » pn gru 14, 2009 19:17

co zostanie z tego absa mojego. zmieniam silnik skrzynie... klima bedzie pasowac ze starego? jaki przyblizony koszt tego swapa by wyniosl i ciekawe ile za to by krzyknal mechanik



Awatar użytkownika
masa1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn sty 15, 2007 12:05
Lokalizacja: Czę100chowa
Auto: Golf mkIV GTI 1.8t i Bora variant 2.0 8v LPG
Silnik: AUQ

Post autor: masa1988 » pn gru 14, 2009 19:29

barthas17 pisze:co zostanie z tego absa mojego. zmieniam silnik skrzynie... klima bedzie pasowac ze starego? jaki przyblizony koszt tego swapa by wyniosl i ciekawe ile za to by krzyknal mechanik
1.Zalezy czy ty to zrobisz czy spec.
2.koszty silnika i osprzetu
2.koszty które mogą doisc
swap wyniósł by cie od 2 tys do 7tys zalezy od wyzej wymienionych oraz czy bedziesz robił jeszcze remont silnika czy włozysz taki jak jest + koszt przekładki.
lepiej by cie wyszło jak bys dorwał dawce po wypadku wtedy koszta sa troche mniejsze i nie potrzebujesz kompletowac gratów.



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » pn gru 14, 2009 19:57

zalezy co chce wsadzac przede wszytskim



barthas17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn gru 14, 2009 02:47
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: barthas17 » pn gru 14, 2009 21:11

powiedzmy ze narazie sam przeszczep silnika... jaka jest roznica w kwocie miedzy abf a tym ady i czy nie lepiej sprzedac abs i kupic nowego bez bawienia sie swapa. poprosze jakas liste co potrzebuje do przekladki tych dwoch silnikow



KrzychuKrzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
Lokalizacja: Z kątowni

Post autor: KrzychuKrzys » pn gru 14, 2009 22:49

Daj sobie spokój z dłubaniem takiej nierozwojowej jednostki jak 1.8
Ile to ma koni? 90? Nawet jak byś wmontował w nią 2500 - 3500zł, kupił kolektor, zrobił wydech, dolot, zmienił wałki, ogarnął głowicę... to i tak rakiety z niego nie zrobisz.
Ile by wtedy miał? 115 KM? Nawet wtedy byle rozpadająca się alfa 1.8 wciągnie cie nosem.
Sprzedaj i kup VR6... przecież wcale nie są drogie, a kasę przeznaczysz sobie na doprowadzenie nowego autka do perfekcji :bigok:



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » wt gru 15, 2009 00:27

jezeli nie zalezy Ci na budzie i nie masz sentymentu sprzedaj i kup drugiego w calosci wyjdzie taniej albo na to samo



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » wt gru 15, 2009 10:42

Nie VR6 a ABFa zdrowego bo lepiej trzyma serię i chyba łatwiej znaleźć w miarę dobrym stanie. No chyba, że kupujesz auto dla dźwięku silnika to wtedy tak. Swap jest w 90% nie opłacalny (zależy z czego na co) i można go robić tylko dla własnej przyjemności.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości