Strona 1 z 6

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

: wt paź 06, 2009 16:25
autor: dm414
witam mam możliwość kupienia tanio w miarę kompletu na swap z mk3 (2.0 2e 115KM)
i powiedzcie czy warto to wkładać zamiast mojego RP-ka? jakie będą osiągi na oryginalnej skrzyni z mk3?? czy lepiej zostawić tą z mk2?? (obecnie ATH)

jakieś problemy są przy swapie??

aha czy pompa paliwa z pf-a może być do tego silnika?

: wt paź 06, 2009 19:48
autor: bugalon
pompa z PFa moze byc. Skrzynie ATH zostaw bo będzie do niego dobra. Różnica pomiędzy RP i 2E będzie bardzo duża. Na pewno warto swapowac.

: wt paź 06, 2009 21:21
autor: slonek69
miałem coś takiego w swoim starym mk2 i polecam coś takiego dla ludzi którzy chcą jeździć ekonomicznie i dynamicznie swoim Golfem. zrób tylko podstawową obróbkę głowicy i jest inny samochód. u mnie była skrzynia AUG

: śr paź 07, 2009 07:46
autor: yahoo_p
Zrobiliśmy znajomemu swap do mk2 na 2.0 8v. banalny swap, jeden dzień by auto jeździło, tylko zapomnieliśmy zabrać jednej pierdoły od dawcy i dlatego wyjechał po dwóch dniach.
Wsadziliśmy też ori skrzynke z 2.0 8v i powiem ci ,że golfik ładnie jeździ, stawał z seryjnym mk3 z abf i równo idzie, mk2 pb pogonił o 2 długości spokojnie... Aż byłem w szoku, jak to jeździ na te 115km :bajer:

: śr paź 07, 2009 13:18
autor: -=ren=-
yahoo_p pisze:Aż byłem w szoku, jak to jeździ na te 115km
2E ma wysoki moment obrotowy... coś w okolicy 140Nm a to chyba wynik zbliżony do KRa więc ABF też w tej okolicy :)

[ Dodano: 07-10-09, 13:20 ]
dm414 pisze:aha czy pompa paliwa z pf-a może być do tego silnika?
jak byś chciał założyć komplet to do tego wyciągasz zbiornik od MK3 z pompa w środku i wiązkę instalacji wkładasz do swojej dwójeczki, wpinasz i masz oryginalny dobrze spasowany komplet:)

: śr paź 07, 2009 17:26
autor: sas_gti
jak masz golfa sprzed 89 roku to inna jest elektryka. Jak po 89 do Plug And Play.

: śr paź 07, 2009 21:20
autor: GTI KR
-=ren=- pisze:2E ma wysoki moment obrotowy... coś w okolicy 140Nm a to chyba wynik zbliżony do KRa więc ABF też w tej okolicy :)
z tego co pamietam to:
2e 168nm
kr 168nm
abf 180nm
:bigok:

: śr paź 07, 2009 21:34
autor: -=ren=-
GTI KR pisze:z tego co pamietam to:
2e 168nm
kr 168nm
abf 180nm
to też właśnie... różnice niewielkie, a przy 900 kilogramach wagi to owocuje świetnymi rezultatami...

: czw paź 08, 2009 10:34
autor: gumiś
miałem pare silników przez pare lat,wczesniej miałem kr na digifancie,teraz mam ady pomodzone i jezdzi mi sie lepiej niż kr-em,moc dostępna od dołu fajnie to przyspiesza w połaczeniu ze skrzynią aug,stawałem ostanio z ori kr dwa razy raz on mnie o błotnik,raz ja jego zalezy od startu :D ,dolot mam z pfa dziwięk jego na stożku jest super,polecam 2.0 8v

: czw paź 08, 2009 14:19
autor: toffic
Dobrze pomodzone 2E na prawde nieźle zapina w MkII, SWAP jak najbardziej polecany

: czw paź 08, 2009 16:20
autor: -=ren=-
toffic pisze:Dobrze pomodzone 2E na prawde nieźle zapina w MkII, SWAP jak najbardziej polecany
za wiele to nie ma co wymodzić w 2E...

: czw paź 08, 2009 16:43
autor: toffic
-=ren=- pisze:za wiele to nie ma co wymodzić w 2E...
mógłbyś się zdziwić :green_fuck:

: czw paź 08, 2009 17:18
autor: dm414
toffic, może opowiesz o tych modach co można zrobić.

: czw paź 08, 2009 17:22
autor: sas_gti
ale to żadna wiedza tajemna.
Obróbka głowiczki plus kolektora wydechowego lub sportowy baran, wałek, i strojenie czyli jak w każdym innym motorze. Tez nie wiem dlaczego kolega napisał że za wiele nie można pomodzic w 2e. Mozna tyle co w innych.