[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: jeryk10 » śr paź 13, 2010 20:18

Ren nie mam gazu w moim 2E A 1.8 PB to epoka ten silnik nie ma sondy !! A co do tej przerubki zostawiam to dla siebie


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: -=ren=- » śr paź 13, 2010 20:28

jeryk10, no dobra nie ciągnę za język... :) Ale zgodnie możemy przyznać że dobrze się jeździ na 2E w nadwoziu klasycznej dwójeczki prawda??!!


vwlifestyle.pl
Obrazek

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: jeryk10 » śr paź 13, 2010 20:40

Tak to prawda ladnie to smiga :D


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: Lucki » ndz paź 17, 2010 01:43

A jak to wygląda z puszką bezpieczników (plug and play ), wydechem linką gazu i sprzęgła oraz chłodnicy (te z PR ka nie będzie zbyt mała ) ?


aha i jak z czujnikami od MFA i podciśnieniem do pokazywania spalania ?


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: -=ren=- » ndz paź 17, 2010 20:27

po 89 roku, wtyczki z Passata b3 pasują p'n'p natomiast nie wiem jak jest z g3. Linkę gazu nie pamiętam ale to jest mały koszt w razie kupowania nowej. w moim przypadku skrzynia została od PN-ki więc linka sprzęgła została ta sama. Chłodnica była również od 1,6 i po prostu często chodził wentylator w okresie letnim... tzn w mieście non stop, ale problemów z przegrzewaniem nie było. Najlepiej wrzucić chłodnicę od GTD lub GTI wtedy na pewno nie będzie problemów.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: Lucki » ndz paź 17, 2010 21:13

a jak poradziłeś sobie z mfa? Ile Ci przekładka zajęła czasu ? Jaka pompa paliwa ?

aha i jak sprawa z wydechem wyglądała ?


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: -=ren=- » pn paź 18, 2010 09:49

mfa
nie było i tego u siebie nie miałem, zresztą do dobrej zabawy wystarczyło dobre ustawienie silnika i jego odpalenie.

wydech
ja miałem przyjemność dobrania wszystkiego co mi potrzeba od dawcy, toteż ja wziąłem tylko portki od kolektora na długości do katalizatora. W tym passacie z którego brałem części był katalizator skręcany na złączce skręcanej zaraz na końcu portek. Na początku miałem bardzo ubogi wydech tzn przelotowy wydech zrobiony z kilku rur z wydechów od jakiegoś busa diesla. Jednak tam był tylko ostatni tłumik z którego wiele się wysypało już, Toteż jazda była bardzo uciążliwa. No i ryzykowna na czas kontroli policyjnych. Ale efektowna. Potem zamontowałem wydech (niestety używany) od KRa tam portki są podobne tyle że nie miałem katalizatora ani pierwszego tłumika, zamiast tego rurka z wspawaną sondą, potem tłumik pod siedzeniami i ostatni od 16V. Wtedy to nabrało cichszego wymiaru.

pompa paliwa
dołożyłem przekaźnik w mojej skrzynce, z passata wyjąłem kostkę z kablami od czujnika i zasilania pompy i wpiąłem do siebie, zmieniłem zbiornik - akurat trafił się od Vento, ale również golf 3 to to samo. Włożyłem pompę dużą odpowiednią dla tego silnika 3barową i wpiąłem. U mnie pominąłem filtr węglowy.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: -=ren=- » pn paź 18, 2010 09:52

przekładka zajęła mi około 2 tygodni popołudniami. Jednak jeśli wszystko masz i wiesz gdzie po wpinać to 2 góra 3 dni i masz wszystko w środku. Ja miałem jeszcze przerzucane hamulce przód i tył, montowałem wspomaganie również od passata, no i poza tym robiłem to pierwszy raz więc trzeba było na bierząco szukać potrzebnych informacji schematów i drobnych drobiazgów.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: Lucki » pn paź 18, 2010 10:30

No dziękuje Ci za podpowiedzi. Jak zacznę wkładać to na pewno jeszcze temat uruchomię bo cos po drodze wyjdzie :)


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
skooterek
VAG for life
VAG for life
Posty: 383
Rejestracja: śr lis 22, 2006 16:32
Lokalizacja: Wrocław/Legnica
Kontakt:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: skooterek » czw paź 21, 2010 15:49

ruszy projekt 2 x mk2 2x2e :okej:


Golf mk2 1.6 D bez T --- jest
Audi A4 Avant S-line 2.6 V6 --- był
Golf Mk2 Ogień i Lód czyli Fire & Ice --- był
Polo 86c 2F 1.3 (55KM) --- był
Audi A4 Avant 1.8T (150KM) --- był
Golf Mk3 2.0 (115KM) 20 Jahre --- był
Golf Mk3 1.8 (75KM) --- był

fck44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 22:40
Lokalizacja: Krasnystaw

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: fck44 » pn paź 25, 2010 14:41

hej;)

Mam do was pytanie. Kupilem mk2 z 2e. Jest tam podobno ostrzejszy walek, przelot oprocz koncowego i dolot na zwyklym stozku.

Mialbym pare pytan:

1)jak sprawdzic czy na pewno jest tam ten ostry walek?
2)Jaki wydech najlepiej sprawdzi sie w mk2 z tym silnikiem?
3) Co z dolotem? Powrót do serii plus wkladka k&n'a i doprowadzenie zimnego powietrza?
4) Czy w 2e jest sens rozwiercac przepustnice?
5) jak odpowiednio ustawic zaplon jesli bylby tam faktycznie ostry walek?

Z gory dzieki za wszytskie odpowiedzi i pozdrawiam

Michał



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: toffic » pn paź 25, 2010 21:34

1) zdjąć dekiel
2) 55mm średnicy, nie koniecznie musi być przelot
3) seryjna puszka jest ok
4) tak, zwłaszcza przy ostrym wałku i grzebanej głowicy
5) tylko softem, wszystko inne to półśrodki



fck44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 22:40
Lokalizacja: Krasnystaw

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: fck44 » wt paź 26, 2010 13:10

toffic, Dzieki bardzo;)

A z glowica co mozna porobic? Wieksze kanaly dolotowe i wydechowe plus planowanie?

Czy po rozwierceniu przepustnicy trzeba robic adaptacje?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: toffic » wt paź 26, 2010 14:44

Najlepiej pogrzebać ile sie da mechanicznie w silniku a potem zrobić program



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości