AAM, RP , ABS

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

AAM, RP , ABS

Post autor: gracek1906 » pn wrz 07, 2009 19:41

Czy ktoś mógł by mi wytłumaczyc jaka jest różnica po miedzy silnikami o oznaczeniu aam a rp? Wiadomo że oba silniki mają stopień spreżania 9.0 i różne wałki rozrządu rp identyczny co abs(przynajmniej mój rp-ek tak ma)wiec skąd w rp 90 km skoro po włożeniu do aam wałka o oznaczeniu "q" nawet pewnie 85km nie bedzie? czym te trzy silniki sie różnią, nie chodzi mi o osprzet tylko o rzeczy które mają bezpośredni wpływ na moc?



Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » pn wrz 07, 2009 23:49

głowicami..............a i wałki mają sporą róznice


T4 Doka ACV 130ps..................

Awatar użytkownika
bogus01
MK2 600KM
MK2 600KM
Posty: 115
Rejestracja: pt lis 28, 2008 22:21
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: bogus01 » pn wrz 07, 2009 23:50

A jednak według instrukcji się różnią:

różnica w stopniu sprężania:
RP 9,0
AAM 9,0
ABS 10,0

Różnica w fazach rozrządu:
OZD (po GMP) AAM - 4 st. ------- ABS - 5 st.
ZZD (po DMP) AAM - 26 st. ------- ABS - 41 st.
OZW (po DMP) AAM - 24 st. ------- ABS - 37 st.
ZZW (po GMP) AAM - 2 st. ------- ABS - 1 st.

i różnica jest w wybraniu w tłoku:


AAM- średnica 56,8
AAM- głębokość 8,1

ABS- średnica 56
ABS- głębokość 4,4
ale najlepiej byłoby miec wszystkie 3 silniki na stole i po sprawie (ja mam tylko wgląd do rp)



Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » wt wrz 08, 2009 01:33

Obrazek

po lewej AAM, po prawej ABS......................


T4 Doka ACV 130ps..................

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: gracek1906 » wt wrz 08, 2009 10:51

punkvw pisze:głowicami..............a i wałki mają sporą róznice
chodzi o różnice których silników aam rp? Czyli co jak założe kompletną głowice z rp do aam to bedzie 90 ps ? wątpie. A czym niby te głowice sie różnią?



Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: x86635 » ndz wrz 13, 2009 19:01

czyli w rp i abs są takie same walki??



Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » ndz wrz 13, 2009 21:55

x86635 pisze:czyli w rp i abs są takie same walki??

tak.................


T4 Doka ACV 130ps..................

Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Post autor: gumiś » ndz wrz 13, 2009 22:00

panowie a ja zrobiłem takie cuś,mam silnik 1.8 adz silnik bardzo zdrowy po 14 atmosfer,stopień spręzania 10,wywaliłem monowtrysk,i wsadziłem kolektor z gti pf,całość spięta z blosem na końcu stożek(auto wczesniej jezdziło tylko na benzynie),do tego wałek rozrządu z pfa,no i cały wydech też,fakt faktem ze auta ma tylko lpg,ale za to niezle je odetkało ,wczoraj stanołem z kolegą on mk4 110 i dostał lanie,motur jest w budzie mk2,moge na jutro foty porobić jak to wygląda :D ,a mówią ze monowtryski są nierozwojowe :D



Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: x86635 » pn wrz 14, 2009 13:31

gumiś
ja proszę o zdjęcia :food:



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: gracek1906 » pn wrz 14, 2009 14:01

gumiś pisze:fakt faktem ze auta ma tylko lpg
ciekawe jak rozwiążesz problem ujemnych temp w zimie? No chyba że co sezon nowe membrany



Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Post autor: gumiś » pn wrz 14, 2009 14:53

zapodam fotki jak wruce z pracy,kolego gaz jest tak tani ze moge mu w nagrode dawać nowy parownik co sezon,kolega na takim samym zestawie tylko z dołem od 2.0 jezdził 2.5 roku i nic sie nie stało z parownikiem,digifant komp;etny z głowicą lezy na półce do zmontowania,tylko szkoda mi tego silnika ruszać ma bardzo mały przebieg.



Awatar użytkownika
krzysio1985
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: krzysio1985 » pn wrz 14, 2009 17:28

no ja tez mialem kiedys wene na taki patent i chcialem kombinowac z ADY( a i nie tylko ) i blosem ale jednak jest bol gdy braknie gazu... ale da sie to obejsc :chytry: taki troche OT :helm:



Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Post autor: gumiś » pn wrz 14, 2009 18:42

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

otwór w głowicy doprowadzający wodę do kolektora z mono wtrysku trzeba zaślepić, ja po prostu go przegwintowałem i wkręciłem śrubę na klej :bajer:



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: gracek1906 » pn wrz 14, 2009 20:04

Kolego gumiś, a jak faktycznie jest w osiągach i spalaniu? Co sie poprawiło a co pogorszyło? Ale odbiegamy od tematu. Jakim cudem ja w swoim rp mam 90km jeżeli abs adz przy wiadomo wyższym stopniu mają też te 90 km? czemu ten silnik rp zawdzięcza tą moc./ Wiadomo że do aam jak sie zapoda wałek z rp abs to i tak nie osiągnie tego co rp
Ostatnio zmieniony pn wrz 14, 2009 20:05 przez gracek1906, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości