Witam!
Wiem, że silnik PB można podrasować do 140KM - nie chodzi mi tu o turbosprężarkę.
Fabrycznie posiada moc 112KM, to czy 140KM to dla niego nie za dużo?
Poprzez co można uzyskać taką moc?
Kolektor 4-2-1 i co dalej?
I tak sobie myślę i myślę i wymyśliłem, że "fabrykę" zawsze można ulepszyć. Nie chodzi mi tu o jakieś zwiększanie mocy silnik, ale zastosowanie części które poprawią jego pracę. Widziałem kilka MK2 z regulatorami ciśnienia paliwa - warto to założyć do PB-ka i czy to coś da? Co jeszcze można "dołożyć". Tylko nie wyskakujcie mi z magnetyzerami
[MK2] Ulepszanie fabryki i zwiększanie mocy - silnik PB GTI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
To ewidentnie kłamałXabingo pisze:Leon_Wechtel, na forum gdzieś kiedyś czytałem o MK2 PB i gostek osiągnął tam 140KM, a pamiętam tylko, że miał kolektor wymieniony na 4-2-1.
140PS w silniku PB to już poważne nakłady mijające się z sensem (tańsza opcja swap na ABFa np.).
Żeby to osiągnąć musisz dać kolektor wydechowy sportowy (a najlepiej cały dedykowany). Wałek porządny od schricka, obrobić głowicę (porting + kompletny remont) i jeszcze to wszystko wystroić. Wyjdzie pewnie ze 4-5K za wszystko. Za tyle kupisz ładnego ABFa i ze swapem wyjdzie Cie to taniej a mocy będzie więcej.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości