[MK2] Ulepszanie fabryki i zwiększanie mocy - silnik PB GTI

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

[MK2] Ulepszanie fabryki i zwiększanie mocy - silnik PB GTI

Post autor: Xabingo » czw sie 27, 2009 13:28

Witam!
Wiem, że silnik PB można podrasować do 140KM - nie chodzi mi tu o turbosprężarkę.
Fabrycznie posiada moc 112KM, to czy 140KM to dla niego nie za dużo?
Poprzez co można uzyskać taką moc?
Kolektor 4-2-1 i co dalej?

I tak sobie myślę i myślę i wymyśliłem, że "fabrykę" zawsze można ulepszyć. Nie chodzi mi tu o jakieś zwiększanie mocy silnik, ale zastosowanie części które poprawią jego pracę. Widziałem kilka MK2 z regulatorami ciśnienia paliwa - warto to założyć do PB-ka i czy to coś da? Co jeszcze można "dołożyć". Tylko nie wyskakujcie mi z magnetyzerami :jezor:


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » czw sie 27, 2009 17:14

120KM góra 130KMjest realne bez większej dłubanki


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » czw sie 27, 2009 18:37

Leon_Wechtel, na forum gdzieś kiedyś czytałem o MK2 PB i gostek osiągnął tam 140KM, a pamiętam tylko, że miał kolektor wymieniony na 4-2-1.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » czw sie 27, 2009 20:26

dołóż wałek i porting głowicy to może wtedy


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt sie 28, 2009 12:01

Xabingo pisze:Leon_Wechtel, na forum gdzieś kiedyś czytałem o MK2 PB i gostek osiągnął tam 140KM, a pamiętam tylko, że miał kolektor wymieniony na 4-2-1.
To ewidentnie kłamał :)

140PS w silniku PB to już poważne nakłady mijające się z sensem (tańsza opcja swap na ABFa np.).

Żeby to osiągnąć musisz dać kolektor wydechowy sportowy (a najlepiej cały dedykowany). Wałek porządny od schricka, obrobić głowicę (porting + kompletny remont) i jeszcze to wszystko wystroić. Wyjdzie pewnie ze 4-5K za wszystko. Za tyle kupisz ładnego ABFa i ze swapem wyjdzie Cie to taniej a mocy będzie więcej.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » pt sie 28, 2009 22:25

Tak BUGALON ma racje uzyskasz gora 120 kucy a kasy wydane tyle co na kupno dobrego ABF a moze i wiecej



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości