chiptunning GOLF IV 2.0 benzyna

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

losioman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn sie 10, 2009 14:10
Lokalizacja: Biała Podlaska

chiptunning GOLF IV 2.0 benzyna

Post autor: losioman » pn sie 10, 2009 14:12

Witam

Mam pytanie czy żeby przeprowadzić chiptunning mojego golfika IV benzyna wymagany jest jakiś sprzęt, który trzeba wymienić (układy scalone itd.) czy tylko oprogramowanie (oczywiści pomijaj interfejs do podłączenia bo taki posiadam). Czy jest gdzieś dostępna instrukcja jak to zrobić czy jedynie w wybranych zakładach jest sens to robić?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
BZYCZEK2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 10:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: BZYCZEK2 » pn sie 10, 2009 15:47

Kolego poczytaj wpierw o chiptuningu i wtedy zakladaj temat...
chiptuning to zmiana softu: cisnienie, dawka paliwa itp. ale efekty masz tylko w uturbionych silnikach, a jak mi wiadomo ten 2litrowy nie jest na turbince wiec nie ma sensu myslec o programie... ;)
moze zrob wydech to dleiaktnie lepiej bedzie sie wkrecal na obroty ;)



losioman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn sie 10, 2009 14:10
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: losioman » pn sie 10, 2009 16:19

Chciałem się tylko upewnić. Ale myślę, że jesteś w błędzie co do tego, że pomaga to w silnikach z turbiną tylko i wyłącznie bo na stronach różnych serwisów, które się tym zajmują jest wyraźne info, że są w stanie poprzez 'chiptunning' zwiększyć moc takiego silnika o max 15 KM. Stąd moje pytanie czy realizują to jedynie poprzez program czy też dodatkowy osprzęt.

Dalej proszę o info osoby, które być może same tego dokonały albo są w stanie podesłać instrukcję bądź rozwiać wszelkie nadzieje co do powodzenia samodzielnej operacji zmiany softu.



Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » pn sie 10, 2009 17:31

losioman pisze:Dalej proszę o info osoby, które być może same tego dokonały albo są w stanie podesłać instrukcję
Hehe. Kolego niestety dużo takich osób nie znajdziesz bo, jak już kolega BZYCZEK2 napisał, grzebanie w ECU silników wolnossących nie ma najmniejszego sensu przy seryjnych podzespołach i dlatego mało kto stosuje, bo zwyczajnie się to nie opłaca.
losioman pisze:wyłącznie bo na stronach różnych serwisów, które się tym zajmują jest wyraźne info, że są w stanie poprzez 'chiptunning' zwiększyć moc takiego silnika o max 15 KM.


Jak się doda 15 kM w Twoim silniku to wg mnie na bank zostanie przekroczona granica bezpieczeństwa niektórych podzespołów. A po za tym nawet jak się mylę to i tak jedyne co odczujesz po takim zabiegu to trochę luzu w portfelu ale na pewno nie znacznego polepszenia osiągów.

Tuning elektroniczny silnika wolnossącego z seryjnymi podzespołami to po prostu strata czasu i pieniędzy. Mogę Ci zaproponować żebyś zamiast tego "czipa" zapodał jakiś dobry markowy wydech. Myślę, że to zdecydowanie lepszy i bardziej miarodajny zabieg.



Awatar użytkownika
BZYCZEK2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 10:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: BZYCZEK2 » wt sie 11, 2009 12:01

losioman pisze:się tylko upewnić. Ale myślę, że jesteś w błędzie co do tego, że pomaga to w silnikach z turbiną tylko i wyłącznie bo na stronach różnych serwisów, które się tym zajmują jest wyraźne info, że są w stanie poprzez 'chiptunning' zwiększyć moc takiego silnika o max 15 KM. Stąd moje pytanie czy realizują to jedynie poprzez program czy też dodatkowy osprzęt.
:)
oczywiscie kazdy moze sie mylic, ale jezeli chcesz zaryzykowac to smialo jedz na taki program i zdaj relacje za miesiac jakie masz odczucia :)
a moze zastosuj jeszcze rezystor i strumienice... nie zapomnij takze o roznego rodzaju magnetyzorach i tego typu sprawach:)
jezeli mam byc szczery to bez duzej kasy nie wykrzesasz z tego silnika demona :)
mozesz zmienic: kolektor, wydech, walki,dolot powietrza i jeszcze kilka spraw ale porownujac kase i uzyskany efekt to jest nieoplacalne...
chcialem Ci przedstawic bialo na czarnym jak to wyglada wiec sie nie denerwuj:)

tak jak mowilem, jezeli chcesz juz zainwestowac zacznij moze od wydechu, przelotowka 2,5 cala koncowy tlumik dobrany pod autko i moze dolot?? :)

tez mam wolnossaka teraz, moze troche inna konstukcja bo na vtecku ale wiem ze z wolnossakami nie jest tak latwo jak z uturbionym silniczkiem ;)



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » pn sie 24, 2009 13:59

Chcesz moc załóż turbine :bigok: W projektach jest mkIII z silnikie 2E z dołożoną turbiną. Silnik ten jest bardzo podobny do Twojego. Poczytaj, dowiedz się o kosztach i dzialaj :bigok: A o chipie zapomnij :chytry: Chłopaki dobrze piszą że to się sprawdza w tylko uturbionych motorach. A to że na stronach zakładów pisze o przyrostach mocy w wolnossakach to chyba oczywiste. Dla nich to jest czysta kasa a dla Ciebie minimalny przyrost nie warty skrzynki piwa :jezor: Sam jezdze mkIV z motorem 2.0. chciałbym wiecej pod prawą nogą ale wiem że to jest najzwyczajniej nieoplacalne. Najlepiej kup TDI lub 1,8T i wtedy daj chłopaką zarobić :grin:
Ostatnio zmieniony pn sie 24, 2009 14:03 przez Kavior, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Balti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr sie 26, 2009 14:04
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Balti » czw wrz 03, 2009 21:10

Zgadzam sie w 100% z przedmówcami.

Sugeruje jednak zająć sie głowicą silnika a zyskasz sporo za jakieś 2 tyś. może kolo zamachowe odelżyć :D może wydech na początek z kolektorem 4-2-1...

To naprawde polepsza osiągi w niedoładowanych silnikach :D

-


VAG maniak :)

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt wrz 22, 2009 11:05

losioman, niestety też chyba ostudzę twój zapał bo koledzy maja rację... Zmiana oprogramowania tego silnika na wiele się nie zda... mechanicznie jesteś w stanie więcej osiągnąć niż programowo, a koszty - jak się bierzesz za rasowanie auta to koszty przestają być kontrolowane - nie da się oszczędzić... albo dajesz kase i masz efekty, albo robisz czip dajesz kasę i jedyne co zobaczysz to, to że wskazówka obrotomierza podniesie się o 500RPM wyżej...
Ostatnio zmieniony wt wrz 22, 2009 11:05 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości