Problemy z trakcją w MK.I

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

darioD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw paź 27, 2005 23:19
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darioD » czw lis 17, 2005 12:53

Tak więc zacząłem się rozglądac i pisać po niemieckich forach, i dostałem kilka odpowiedzi które niestety nie napawają optymizmem jeżeli chodzi o nasz patent z zawieszeniem z MK.II...Niemcy piszą że przez to zmienia się "trapez układu jezdnego" (tak to można przetłumaczyć) i nie ma możliwości jego regulacji...Najsensowniejszym rozwiązaniem jest wg. nich zastosowanie adapterów na zaciski...To jest link do strony z takimi zaciskami:
http://www.grasshopperdrag.de/html/renn ... behor.html
Na dole strony... Napisałem również i do tego Pana i czekam na odpowiedź. Po jego stronie można wnioskować że ma trochę doświadczenia z szybkimi jedynkami...;-)
Z innego forum dostałem również fotkę od użytkownika takich adapterów. I co Wy na to?
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lis 17, 2005 13:02

taz pisze:Musi być tańsze rozwiązanie, bo zakładając dystanse też poszerzamy auto, a prowadzi się dobrze.
no tak ale dystans zmienia tylko ET, a tu chodzi o to że sie zminia kat wyprzedzenia zwrotnicy, rozstaw kół i pewnie cos jeszcze, ano "trapez ukladu jezdnego" tazke to zupenie co innego niz dystans, kurde warta jest ta przeróbka w ogole na mk2? nie ma jakisch sportowych dobrych tarcz do mk2, wtedy zalozyc hample od najmocniejszej jedynki?? wytlumaczcie mi prosze czemu takie rozwiazanie bedzie gorsze niz rzezba z mk2? Czy chodzi o to ze tarcze sa za male w mk1 , sa duzo mniejsze niz 280mm i nie wyrabiaja przy swapach??



Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » czw lis 17, 2005 14:40

ale wy mnie ni zrozumieliscie ...jakby załozyc wachacze od mk2 do mk1 to wtedy rozstaw osi wróci no normy..bo i ile sie nie myle to wachcz z mk1 jest dłuzszy,a zwrotnica bardziej wchodzi do wewnątrz... a jakby załozyc wachacz od mk2 i zwrotnice od mk2 to wtedy wachacz jest krótszy z zwrotnica bardziej na zewnątrz i wtedy sie wszystko wyrówna....ja bym porzezbił moje mk1...ale :

nie mam juz zwrotnic z mcpersonami od mk2 i nie mam tez wachaczy od mk2 no i oczywiscie czasu bo autem jezdze do pracy :ass:



Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » czw lis 17, 2005 23:36

melon pisze:ale wy mnie ni zrozumieliscie ...jakby załozyc wachacze od mk2 do mk1 to wtedy rozstaw osi wróci no normy..bo i ile sie nie myle to wachcz z mk1 jest dłuzszy,a zwrotnica bardziej wchodzi do wewnątrz... a jakby załozyc wachacz od mk2 i zwrotnice od mk2 to wtedy wachacz jest krótszy z zwrotnica bardziej na zewnątrz i wtedy sie wszystko wyrówna....ja bym porzezbił moje mk1...ale :

nie mam juz zwrotnic z mcpersonami od mk2 i nie mam tez wachaczy od mk2 no i oczywiscie czasu bo autem jezdze do pracy :ass:
wiec jestes w bledzie....wachacz w mk I jest krotszy o 55mm niz w mk II!! a zwrotnica z mkII powoduje dodatkowo wysuniecie kola o 18mm na zewnatrz. W mkII wachacze sa montowane blizej siebie ...... jutro bede pod mk I i chwile poznije pod mk II wiec zmierze odleglosc miedzy miejscami montazu wachaczy w tych dwuch golfach na oko widac ze w komorze jest sporo wiecej miejsca miedzy podluzanicami w mk I. Smutne ale niemcy maja racje z tym trapezem, a co do roznic w hamulcach najwieksze z mk I to 239mm a z G60 280 mm z doswiadczenia wiem ze to olbrzymia roznica tak jak w sprzegle miedzy 210mm a 228
pozdrawiam



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob lis 19, 2005 22:32

A ja jak tylko golfa odbiore to posprawdzam wszystkie warianty montażu zawieszenia z mk2 do mk1. Najpierw pomierzę serie, a potem zawieche z mk2. Tu musi być coś jeszcze.



Awatar użytkownika
squoka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn lis 01, 2004 13:06
Lokalizacja: Połajewo/Poznań
Kontakt:

Post autor: squoka » wt lis 29, 2005 16:33

a powiedzcie mi czy jak zaloze piaste z mk2 do mk1 to czy musze razem z piastami cos jeszcze przelozyc,czy reszta pasuje od mk1??
bo chce przelozyc piasty i dac na to hamulce z mk1 GTI i gwint z mk2??
co o tym myslicie??
da sie czy trzeba cos jeszcze zmienic??


www.wolfsgruppe.com

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lis 30, 2005 09:51

Chodzi ci nie o piaste tylko o zwrotnice, a ona jest chwilowo naszym problemem.



Awatar użytkownika
squoka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn lis 01, 2004 13:06
Lokalizacja: Połajewo/Poznań
Kontakt:

Post autor: squoka » śr lis 30, 2005 13:50

to powiedzcie mi tak,bo albo ja sie nie znam zupelnie,albo mnie zle zrozumieliscie...
do czego jest mocowany u dolu gwint do piasty czy zwrotnicy...
bo jakbym przekladal hamulce z mk1 GTi to problemow ze zwrotnicami nie ma,wiec chodzi mi o zalozenie do mk1 gwintu z mk2...


www.wolfsgruppe.com

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lis 30, 2005 14:23

Śruby przykręcasz do zwrotnicy, a rozstaw śrub w MK1 i MK2 jest inny.



Awatar użytkownika
squoka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn lis 01, 2004 13:06
Lokalizacja: Połajewo/Poznań
Kontakt:

Post autor: squoka » śr lis 30, 2005 15:47

dzieki za wyjasnienie,wiem ze rozstaw jest inny,ale widac ze mam kiepskie pojecie to takich sprawach...
jak byscie znalezli jakies rozwiazanie to piszcie,bo tez jest zainteresowany tym tematem...
pozdrawiam


www.wolfsgruppe.com

darioD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw paź 27, 2005 23:19
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darioD » pt gru 02, 2005 00:10

taz pisze:Śruby przykręcasz do zwrotnicy, a rozstaw śrub w MK1 i MK2 jest inny.
No to i ja się przłączam do tego pytania...Ponieważ dałem za wygraną i zamówiłem już adaptery które pozwolą na założenie tarcz 280mm... Więc wracam do zwrotnic i półosi z jedynki. Więc mam pytanie... czy nie ma większch problemów z pozostawieniem gwintu z dwójki? bo ja już mam na przodzie i nie mam zamiaru zmieniać bo jest nowe...Ten rozstaw śrub...w którym dokladnie miejscu to jest?
Pozdro



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt gru 02, 2005 11:14

Chodzi o te dwie śruby, którymi przykręca się amortyzator do zwrotnicy. W MK2 jest ten rozstaw większy o około 1,5cm. Niektórzy to przerabiają zaspawując otwór górny i wiercąc nowy.



darioD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw paź 27, 2005 23:19
Lokalizacja: małopolska

Post autor: darioD » sob gru 03, 2005 00:55

taz pisze:Chodzi o te dwie śruby, którymi przykręca się amortyzator do zwrotnicy. W MK2 jest ten rozstaw większy o około 1,5cm. Niektórzy to przerabiają zaspawując otwór górny i wiercąc nowy.
Ale to już jest rzeźba...tak?
I można zapomnieć raczej o gwarancji, nieprawdaż?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob gru 03, 2005 20:28

Oczywiście, że gwarancja przepada, ale zwolenników takich przeróbek w naszym kraju nie brakuje.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości