Rezonans akustyczny w wydechu?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- ml2210
- Gadatliwa bestia
- Posty: 576
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
- Lokalizacja: Koniec Polski
- Kontakt:
Rezonans akustyczny w wydechu?
Otóż mam problem.
Mam zupełnie nowy wydech robiony przez Tomsona.
Stary puszczał bokami i troszke dławił silnik.
Wydech dodał te symboliczne 10KM i wygląda bardzo fajnie.
Wszystko pieknie ładnie ale..
Jest głośny, za głośny, ale nie do końca.
Zaznaczam ze moim warunkiem zapodania nowego wydechu było to że ma być cicho jak makiem zasiał.
Tzn. jest strasznie głośny, ale tylko i wyłącznie w wąskim zakresie obrotów.
Mianowicie w przedziale od 2.000 do 3.200.
Przed i po tych wartościach jest cicho jak w seryjnym nowym Mercu S klasy.
Wydechu praktycznie wogóle nie słychać. Tylko silnik i świst kompresora.
Oczywistym jest że praca silnika powinna być coraz głośniejsza wraz ze wzrostem obrotów.
A tu takie cuś:
- 1tys: "może być"
- 2,5tys: " o jezu zaraz mi uszy pekną!!!"
- 3,5-6tys: "o rany co się stało, że tak cicho???"
Stawiałbym na na odbicie fali akustycznej wewnątrz tłumika przy takiej częstotliwości pracy silnika.
Powstanie rezonansu akustycznego.
Czy sie mylam? Co siędzieje? Dlaczego tak jest?
No i oczywiście co z tym zrobić i jak z tym walczyć,
bo w trasie praktycznie nie da się jechać.
Mam zupełnie nowy wydech robiony przez Tomsona.
Stary puszczał bokami i troszke dławił silnik.
Wydech dodał te symboliczne 10KM i wygląda bardzo fajnie.
Wszystko pieknie ładnie ale..
Jest głośny, za głośny, ale nie do końca.
Zaznaczam ze moim warunkiem zapodania nowego wydechu było to że ma być cicho jak makiem zasiał.
Tzn. jest strasznie głośny, ale tylko i wyłącznie w wąskim zakresie obrotów.
Mianowicie w przedziale od 2.000 do 3.200.
Przed i po tych wartościach jest cicho jak w seryjnym nowym Mercu S klasy.
Wydechu praktycznie wogóle nie słychać. Tylko silnik i świst kompresora.
Oczywistym jest że praca silnika powinna być coraz głośniejsza wraz ze wzrostem obrotów.
A tu takie cuś:
- 1tys: "może być"
- 2,5tys: " o jezu zaraz mi uszy pekną!!!"
- 3,5-6tys: "o rany co się stało, że tak cicho???"
Stawiałbym na na odbicie fali akustycznej wewnątrz tłumika przy takiej częstotliwości pracy silnika.
Powstanie rezonansu akustycznego.
Czy sie mylam? Co siędzieje? Dlaczego tak jest?
No i oczywiście co z tym zrobić i jak z tym walczyć,
bo w trasie praktycznie nie da się jechać.
www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----
- MrSalieri
- Gadatliwa bestia
- Posty: 833
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontakt:
Ja mialem cos bardzo podobnego jak mialem resztki porcelany z katalizatora w tlumiku srodkowym. Przy takich wlasnie zakresach obrotow bylo zarabiscie glosno. U mnie problem rozwiazala wymiana tlumika srodkowego ale Ty masz inny problem.
Wyglada na to ze jest cos zle dobrane.
Wyglada na to ze jest cos zle dobrane.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
a jaką masz długość od kolektora do 1 tłumika ?
pozatym nic konkretnego nie napisales - ile tłumików, jakie srednice i w których miejscach zamontowane.
pozatym nic konkretnego nie napisales - ile tłumików, jakie srednice i w których miejscach zamontowane.
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
- ml2210
- Gadatliwa bestia
- Posty: 576
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
- Lokalizacja: Koniec Polski
- Kontakt:
Dokładnych danych nie znam.
Wiem jedynie że to było wyzwanie dla wykonawcy.
Najpierw zrobili dwa tłumiki, ale było za głośno to dostawili trzeci.
Ale teraz też nie jest dobrze jak opisałem wcześniej.
Musiałbym sie dokładnie rozmówić z Tomkiem odnoście dokładnych danych, co, gdzie i jak.
A wygląda to tak:
Wiem jedynie że to było wyzwanie dla wykonawcy.
Najpierw zrobili dwa tłumiki, ale było za głośno to dostawili trzeci.
Ale teraz też nie jest dobrze jak opisałem wcześniej.
Musiałbym sie dokładnie rozmówić z Tomkiem odnoście dokładnych danych, co, gdzie i jak.
A wygląda to tak:
www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----
no to juz widze wszystko, masz rezonans na tej dlugiej rurce/rurach od kolektora do 1 absorpcyjnego, wstaw 2 dodatkowe absorpcyjne (po 1 na rurce )tuż za kolektorem a problem zniknie.
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
ML zrob tak ze na jednej rurze tlumik wstaw blizej kolektora a na drugiej troche dalej, tuz za pierwszym, w tedy wejda tobie troszke wieksze tlumiki i bedzie po klopocie..
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości