Rezonans akustyczny w wydechu?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Rezonans akustyczny w wydechu?

Post autor: ml2210 » pn paź 24, 2005 12:24

Otóż mam problem.

Mam zupełnie nowy wydech robiony przez Tomsona.
Stary puszczał bokami i troszke dławił silnik.
Wydech dodał te symboliczne 10KM i wygląda bardzo fajnie.

Wszystko pieknie ładnie ale..

Jest głośny, za głośny, ale nie do końca.
Zaznaczam ze moim warunkiem zapodania nowego wydechu było to że ma być cicho jak makiem zasiał.
Tzn. jest strasznie głośny, ale tylko i wyłącznie w wąskim zakresie obrotów.
Mianowicie w przedziale od 2.000 do 3.200.
Przed i po tych wartościach jest cicho jak w seryjnym nowym Mercu S klasy.
Wydechu praktycznie wogóle nie słychać. Tylko silnik i świst kompresora. :satan:
Oczywistym jest że praca silnika powinna być coraz głośniejsza wraz ze wzrostem obrotów.
A tu takie cuś:
- 1tys: "może być"
- 2,5tys: " o jezu zaraz mi uszy pekną!!!"
- 3,5-6tys: "o rany co się stało, że tak cicho???"

Stawiałbym na na odbicie fali akustycznej wewnątrz tłumika przy takiej częstotliwości pracy silnika.
Powstanie rezonansu akustycznego.

Czy sie mylam? Co siędzieje? Dlaczego tak jest?
No i oczywiście co z tym zrobić i jak z tym walczyć,
bo w trasie praktycznie nie da się jechać.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » pn paź 24, 2005 17:07

Ja mialem cos bardzo podobnego jak mialem resztki porcelany z katalizatora w tlumiku srodkowym. Przy takich wlasnie zakresach obrotow bylo zarabiscie glosno. U mnie problem rozwiazala wymiana tlumika srodkowego ale Ty masz inny problem.
Wyglada na to ze jest cos zle dobrane.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » wt paź 25, 2005 06:12

a jaką masz długość od kolektora do 1 tłumika ?
pozatym nic konkretnego nie napisales - ile tłumików, jakie srednice i w których miejscach zamontowane.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » wt paź 25, 2005 16:13

Dokładnych danych nie znam.
Wiem jedynie że to było wyzwanie dla wykonawcy.
Najpierw zrobili dwa tłumiki, ale było za głośno to dostawili trzeci.
Ale teraz też nie jest dobrze jak opisałem wcześniej.
Musiałbym sie dokładnie rozmówić z Tomkiem odnoście dokładnych danych, co, gdzie i jak.

A wygląda to tak:
Obrazek


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » śr paź 26, 2005 07:38

no to juz widze wszystko, masz rezonans na tej dlugiej rurce/rurach od kolektora do 1 absorpcyjnego, wstaw 2 dodatkowe absorpcyjne (po 1 na rurce )tuż za kolektorem a problem zniknie.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » śr paź 26, 2005 07:43

Czy tam gdzie były katalizatory będzie dobrze?


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » sob paź 29, 2005 00:14

tja, za kolektorem cos wstawic ...


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » sob paź 29, 2005 09:17

Alekatalizatory były niewiele wieksze od samej rury i niestety tylko tyle jest tam miejsca.
Czy tłymiki o średnicy o jakieć 2cm większej od rur jakie są teraz coś dadzą?


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz paź 30, 2005 11:10

ML zrob tak ze na jednej rurze tlumik wstaw blizej kolektora a na drugiej troche dalej, tuz za pierwszym, w tedy wejda tobie troszke wieksze tlumiki i bedzie po klopocie..


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości