Co zrobic za ABD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: czw cze 25, 2009 23:46
- Lokalizacja: Karpacz
- Kontakt:
Co zrobic za ABD
Pisze do Was, bo nigdzie nie uzyskalem sensownych odpowiedzi na moje pytanie a poza tym gdzie znajde wiecej ekspertow od VAGow??
Otoz posiadam Ibize 6K z 95 roku z silnikiem 60 KM. W aucie zrobilem wydech (oprocz kolektora calosc to moja konstrukcja i wykonanie, jest to jego 3 wersja i jak do tej pory najefektywniejsza jesli chodzi o czas do 100) i mam wkladke K&N. Silnik bardzo lubie (szczegolnie ze ma przejechane 235 tys i nic nie klepie, nie bierze oleju i nigdy mnie nie zawiodl) jednak ma troszke za malo mocy;p Co radzilibyscie z nim zrobic aby dodac mu pare koni? Myslalem nad portingiem i zrobieniem dolotu, ale moze mozna cos jeszcze z nim zrobic (przez glowe przelatywaly mi nawet pomysly uturbienia lub montazu kompresora, ale nie wiem czy w silniku z monowtryskiem jest to w ogole wykonalne). Odpada montaz nitro i swap (przynajmniej na razie). Po prostu nie stac mnie w tej chwili na zakup np kompletu do przelozenia 1,8t i nie wiem ile jeszcze nim pojezdze(bat wlasnie zrobil prawko;p) a poza tym chcialbym zrobic sam cos ciekawego (a montaz 1,8 90 km wydaje mi sie za "latwy"). Dodam ze jakies tam pojecie o mechanice mam i jestem w stanie wykonac wiekszosc rzeczy sam (lub pomoga mi znajomi).
Nie piszcie tylko "sprzedaj to auto".
Dziekuje za sensowne odpowiedzi i pozdrawiam.
Otoz posiadam Ibize 6K z 95 roku z silnikiem 60 KM. W aucie zrobilem wydech (oprocz kolektora calosc to moja konstrukcja i wykonanie, jest to jego 3 wersja i jak do tej pory najefektywniejsza jesli chodzi o czas do 100) i mam wkladke K&N. Silnik bardzo lubie (szczegolnie ze ma przejechane 235 tys i nic nie klepie, nie bierze oleju i nigdy mnie nie zawiodl) jednak ma troszke za malo mocy;p Co radzilibyscie z nim zrobic aby dodac mu pare koni? Myslalem nad portingiem i zrobieniem dolotu, ale moze mozna cos jeszcze z nim zrobic (przez glowe przelatywaly mi nawet pomysly uturbienia lub montazu kompresora, ale nie wiem czy w silniku z monowtryskiem jest to w ogole wykonalne). Odpada montaz nitro i swap (przynajmniej na razie). Po prostu nie stac mnie w tej chwili na zakup np kompletu do przelozenia 1,8t i nie wiem ile jeszcze nim pojezdze(bat wlasnie zrobil prawko;p) a poza tym chcialbym zrobic sam cos ciekawego (a montaz 1,8 90 km wydaje mi sie za "latwy"). Dodam ze jakies tam pojecie o mechanice mam i jestem w stanie wykonac wiekszosc rzeczy sam (lub pomoga mi znajomi).
Nie piszcie tylko "sprzedaj to auto".
Dziekuje za sensowne odpowiedzi i pozdrawiam.
Ale to najtańsze, najszybsze i najlepsze wyjście .kds_tuning_team pisze:Nie piszcie tylko "sprzedaj to auto".
Jeśli zrobiłeś już wydech to zrobiłeś chyba najbardziej odczuwalną, z punktu widzenia polepszenia osiągów, przeróbkę w wolnossakach. Ew. jeszcze kolektor wydechowy możesz lepszy wrzucić ale to koszt powyżej 1000zł bo musiałbyś indywidualnie dorabiać, bo wątpię, żeby jakaś firma produkowała lepsze kolektory do ABD . Porting możesz zrobić ale na cuda nie licz. Ogólnie to po tych wszystkich przeróbkach (wydech, dolot, kolektor, porting) możesz liczyć na jakieś 8-10% lepsze parametry. Policz sobie ile Cię to wszystko wyniesie i zobacz czy Ci się to opłaca. Uturbienie to jakieś min. 5 tys. zakładając, że wszystko zrobisz sam. A rozważając czysto teoretycznie to nawet z turbo wątpię żebyś przekroczył 100-110 kM. Czyli wydasz kupę kasy, a osiągi będziesz miał zbliżone do tych jakie w serii oferuje Ibi 2.0 8v.
Jak dla mnie to albo pogódź się z tym, że jeździ jak jeździ albo zbieraj kasę na coś lepszego. Ładowanie $ w ten silnik mija się kompletnie z celem.
Ostatnio zmieniony pt cze 26, 2009 10:06 przez Yuri, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: czw cze 25, 2009 23:46
- Lokalizacja: Karpacz
- Kontakt:
Przeczytalem juz kilka opinii na ten temat i coraz bardziej przekonuje sie do swapa. Myslalem o 3 jednostkach:
1,9 TDI,
1,8t
i AFN.
O ile sie orientuje to 1,9 TDI i AFN byly montowane w Ibizach (AFN chyba tylko w Cuprze). Myslalem o kupieniu calego rozbitka bo wtedy mialbym praktycznie wszystko do przekladki. Slyszlaem ze AFN jest bardzo dobrym i rozwojowym silnikiem...
Co Wy na to??
[ Dodano: 26 Cze 2009 11:32 ]
Sorry, mialo byc ABF;p
1,9 TDI,
1,8t
i AFN.
O ile sie orientuje to 1,9 TDI i AFN byly montowane w Ibizach (AFN chyba tylko w Cuprze). Myslalem o kupieniu calego rozbitka bo wtedy mialbym praktycznie wszystko do przekladki. Slyszlaem ze AFN jest bardzo dobrym i rozwojowym silnikiem...
Co Wy na to??
[ Dodano: 26 Cze 2009 11:32 ]
Sorry, mialo byc ABF;p
Którego silnika byś nie wrzucił potrzebujesz: silnik, skrzynia, półosie, cały dolot, oba kolektory, wydech, ECU+wiązka, cały układ hamulcowy, układ paliwowy, licznik, do tego masa innych pierdół, które zawsze wychodzą po drodze. Praktycznie budujesz samochód od nowa.
Prawda. Tyle, że w Ibizach był ASV, a nie AFN ale to tylko taki mały szczegół bo to w zasadzie ten sam silnik.kds_tuning_team pisze:Slyszlaem ze AFN jest bardzo dobrym i rozwojowym silnikiem...
Ostatnio zmieniony pt cze 26, 2009 12:13 przez Yuri, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: czw cze 25, 2009 23:46
- Lokalizacja: Karpacz
- Kontakt:
Czyli najlepiej bedzie kupic rozbita Ibize... A raczej chyba Cupre bo perspektywa 150 KM w serii bardziej mi sie podoba Takie pytanie:
czy czesci z Golfa beda pasowaly??
I czy silniki 2,0 115 KM jest sens kupowac czy lepiej sobie odpuscic??
Mialem okazje kiedys taki kupic z osprzetem, skrzynia, wiazka i kompem za 2,5 tysia ale ktos mi odradzil...
czy czesci z Golfa beda pasowaly??
I czy silniki 2,0 115 KM jest sens kupowac czy lepiej sobie odpuscic??
Mialem okazje kiedys taki kupic z osprzetem, skrzynia, wiazka i kompem za 2,5 tysia ale ktos mi odradzil...
Sam silnik, ECU i wiązka na pewno. Np. licznik też chyba podejdzie tyle, że ma inne podświetlenie i bodajże czcionkę. Co do hebli, skrzyni i półosi to nie wiem ale może nie być P&P.kds_tuning_team pisze:czy czesci z Golfa beda pasowaly??
Jak już masz swapować to na 2.0 16v. Chociaż 2.0 8v też sobie nieźle będzie w budzie Ibizy radził.kds_tuning_team pisze:I czy silniki 2,0 115 KM jest sens kupowac czy lepiej sobie odpuscic??
Ja dalej twierdzę, że najlepiej byś zrobił jakbyś sprzedał tego swojego w całości i kupił np. Cuprę albo GTI 2.0 8v . Zaoszczędzisz czas, pieniądze i nerwy. No ale w końcu to nie moje pieniądze, czas i nerwy więc powodzenia .kds_tuning_team pisze:Czyli najlepiej bedzie kupic rozbita Ibize...
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: czw cze 25, 2009 23:46
- Lokalizacja: Karpacz
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości